Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvis man skal se ett sted i Norge, hvor?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-14, 08:57   #21
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis man skal se ett sted i Norge, hvor?

Nord Norge er så mangt, og mye av det er fantastisk vakkert, men Tromsø er bra oppskrytt synes jeg. Lofoten og omegn derimot.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 09:36   #22
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis man skal se ett sted i Norge, hvor?

Sognefjorden.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 15:00   #23
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis man skal se ett sted i Norge, hvor?

Lofoten er så selvsagt for meg at jeg tror de som ikke svarer det rett og slett ikke har vært der. Jeg har vært på Vestlandet og det er vakkert og interessant, med kulturhistorie rundt hver sving. Bergen er en flott by. Sørlandet er deilig og jærlandskapet er noe å fryde seg i. Men Lofoten...

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 15:05   #24
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis man skal se ett sted i Norge, hvor?

Bergen? Ett sted i hele Norge?! Neitakk.
Måtte blitt Lofoten tror jeg. Eller Hardanger.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 20:27   #25
PeterGriffin
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2014
Innlegg: 2
PeterGriffin har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvis man skal se ett sted i Norge, hvor?

du bør definitivt se Gudbrandsdalen http://www.visitnorway.com/dk/rejsem...udbrandsdalen/

PeterGriffin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 21:03   #26
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis man skal se ett sted i Norge, hvor?

Om dere skal reise i sommerferien så ville jeg tatt norvegian direkte fra Oslo til Andenes, leid bil og opplevd Andøya en dag eller to, og så dratt en tur til Lofoten.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-14, 21:45   #27
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvis man skal se ett sted i Norge, hvor?

Jeg ville dratt til Lofoten.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-14, 00:17   #28
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvis man skal se ett sted i Norge, hvor?

Dere kommer med mange gode forslag! Men hvorfor skal vi dra til akkurat den plassen, utdyp gjerne

Som sagt, svigermor har ikke opplevd mye mer enn Oslo og Østlandet på kors og tvers. Vi ønsker gi henne en fantastisk fin opplevelse av et sted i Norge før det er for sent. Fine damen. Ikke er hun den sprekeste damen i 70 årene, men hun er ikke der at hun trenger rullator, så tur i rolig tempo går fint. Hun orker ikke farte rundt på mange forskjellige sted og derav ønsket av et sted som gjør henne helt varm i hjertet.
Tenk dere at dere er +70 år og endelig skal du få oppleve en perle i det land du er født i, vokst opp i og levd hele ditt liv uten at du hatt mulighet til at oppleve det, hvor drar du da?

Christa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-09-14, 00:40   #29
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis man skal se ett sted i Norge, hvor?

Vestlandet.
Ta toget, eller kjør bil. Nyt vakker natur på veien, Hardangervidda, Flåmsdalen, Nærøyfjorden, Hardangerbroen (utkikksplassen!), Voss og avslutt med et besøk i Bergen? Ta Fløibanen, rusle på Bryggen, spis fiskekaker hos Søstrene Hagelin og besøk Akvariet?
Med unntak av Akvariet er det bare korte avstander i Bergen sentrum.

Vi har helt fantastisk natur i dette landet, spesielt på denne tiden av året. Jeg ville prøvd å få med mest mulig av det.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-14, 09:39   #30
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis man skal se ett sted i Norge, hvor?

Men hurtigruta er utelukket? Det er jo båt, men med høy komfort. Min farmor fikk endelig oppfylt det ønsket som 75-åring, de dro blant annet til Sandnessjøen der hennes yngste bror ble drept tidlig i krigen. Det er helt uvirkelig at det bare er to generasjoner siden det var noe man lengtet etter halve livet og nesten ikke rakk å få gjort, å få komme til Sandnessjøen og se sin brors grav. Jeg skjønner godt at dere ønsker å gi henne dette.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-14, 09:58   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis man skal se ett sted i Norge, hvor?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Har ingen sagt Geiranger? Fergefritt frå Austlandet om du tar av på Strynefjellet.

Ja, kjøre via Geiranger til Ålesund ene veien, og Romsdalen med Trollveggen andre veien. Geiranger, Ålesund og Romsdalen, altså.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Torggata i Oslo.

Der har det blitt så fint nå! Torggata er nesten min yndlingsgate nå.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-14, 10:15   #32
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis man skal se ett sted i Norge, hvor?

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Dere kommer med mange gode forslag! Men hvorfor skal vi dra til akkurat den plassen, utdyp gjerne

Som sagt, svigermor har ikke opplevd mye mer enn Oslo og Østlandet på kors og tvers. Vi ønsker gi henne en fantastisk fin opplevelse av et sted i Norge før det er for sent. Fine damen. Ikke er hun den sprekeste damen i 70 årene, men hun er ikke der at hun trenger rullator, så tur i rolig tempo går fint. Hun orker ikke farte rundt på mange forskjellige sted og derav ønsket av et sted som gjør henne helt varm i hjertet.
Tenk dere at dere er +70 år og endelig skal du få oppleve en perle i det land du er født i, vokst opp i og levd hele ditt liv uten at du hatt mulighet til at oppleve det, hvor drar du da?

Trondheim ER fin da. Det er en by med passe størrelse. Den har historie, Nidarosdomen ikke minst. Bakklandet, korte avstander til ulike ting, gode bussforbindelser osv.

Det er fine parker. Man kan ta trikken til Lian, og spise på Lian Restaurant.

Kanskje kan dere bo på ærverdige Britannia . Kanskje et teater på Trøndelag teater, eller konsert i Olavshallen.



(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-14, 10:30   #33
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvis man skal se ett sted i Norge, hvor?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, kjøre via Geiranger til Ålesund ene veien, og Romsdalen med Trollveggen andre veien. Geiranger, Ålesund og Romsdalen, altså.

Det er bare ferjefritt til Geiranger om du kjører via Strynefjellet. Men er det virkelig ikke mulig å ta en ferjetur på 7 minutter på flat sjø engang (Eidsdal-Linge)? Du merker knapt forskjell på å stå på ferje og å stå på land. Trenger ikke gå ut av bilen.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-14, 10:33   #34
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Hvis man skal se ett sted i Norge, hvor?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Vestlandet.
Ta toget, eller kjør bil. Nyt vakker natur på veien, Hardangervidda, Flåmsdalen, Nærøyfjorden, Hardangerbroen (utkikksplassen!), Voss og avslutt med et besøk i Bergen? Ta Fløibanen, rusle på Bryggen, spis fiskekaker hos Søstrene Hagelin og besøk Akvariet?
Med unntak av Akvariet er det bare korte avstander i Bergen sentrum.

Vi har helt fantastisk natur i dette landet, spesielt på denne tiden av året. Jeg ville prøvd å få med mest mulig av det.

Sjekk ut Stalheim hotel. http://www.stalheim.com/Default.aspx?tabid=164

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-14, 11:32   #35
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Hvis man skal se ett sted i Norge, hvor?

Definitivt Lofoten hvis dere absolutt bare skal på ett sted, men jeg ville valgt hurtigruta fra Tromsø til Bergen. Fire dagers tur og utrolig mye flott å se.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-14, 12:19   #36
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis man skal se ett sted i Norge, hvor?

Opprinnelig lagt inn av Carrie, her.

Sjekk ut Stalheim hotel. http://www.stalheim.com/Default.aspx?tabid=164

Jeg hadde heller bodd på Park Hotell Vossevangen og tatt en tur i vinkjelleren (nord-europas største). Nå har de/holder de attpåtil på med oppussing av rommene.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-14, 17:54   #37
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvis man skal se ett sted i Norge, hvor?

Ikke engang 7 minutter på flat sjø nei. Hun hadde en tragisk opplevelse som ung som hun aldri kommet over. Skal ikke prøve oss på det på denne turen.
Så hurtigruta utgår.

Når jeg skriver en plass så er det ikke sånn at hvis vi drar til Bergen så blir det bare fisketorget, mer sånn at det blir en by/plass og natur/opplevelser i nær omkrets.
Svigermor liker natur, god rødvin og tradisjonell norsk mat, og hun vet å sette pris på god mat restaurant.

Jeg kan godt tenke meg å kjør tog som en del av turen. Mannen kan godt tenke seg bil, så jeg har sagt han kan ta hunden med seg i bil og kjøre etter toget.


Sist redigert av Christa : 18-09-14 kl 18:02.
Christa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-09-14, 18:03   #38
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvis man skal se ett sted i Norge, hvor?

OK. Da ville jeg satset på Geiranger via Stryn og Geirangerveien, opp ørnesvingene og over til Norddal, og opp til Herddalssetra.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-14, 12:57   #39
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis man skal se ett sted i Norge, hvor?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

OK. Da ville jeg satset på Geiranger via Stryn og Geirangerveien, opp ørnesvingene og over til Norddal, og opp til Herddalssetra.

Heilt enig! Og bo ei natt eller to på finaste Union Hotell i Geiranger.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-14, 13:15   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis man skal se ett sted i Norge, hvor?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Det er bare ferjefritt til Geiranger om du kjører via Strynefjellet. Men er det virkelig ikke mulig å ta en ferjetur på 7 minutter på flat sjø engang (Eidsdal-Linge)? Du merker knapt forskjell på å stå på ferje og å stå på land. Trenger ikke gå ut av bilen.

Beklager, så ikke at det måte være ferjefritt. men over stryn er jo fint!

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Jeg kan godt tenke meg å kjør tog som en del av turen. Mannen kan godt tenke seg bil, så jeg har sagt han kan ta hunden med seg i bil og kjøre etter toget.

Man kan ta Åndalsnestoget til Otta, også kan man kjøre derifra til Geiranger og videre til Ålesund.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no