Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er matbudsjettet deres på?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-15, 16:50   #21
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er matbudsjettet deres på?

Her varierer også antall familiemedlemmer som er hjemme, men de fleste ukedagene er vi én voksen og en fireåring, i helgene er vi enten to voksne eller to voksne og to barn. Kjæresten bor der han jobber i ukedagene, og handler egen mat der, aner ikke hvor mye han bruker.

Vi bruker totalt litt over 6000,- i mnd på alt som handles i dagligvare og mat andre steder (men vi har stort sett aldri takeaway eller linknende, forrige mnd. brukte vi 125 kr på "mat ute"). Både poden og jeg har med matpakke hjemmefra og vi spiser ganske mye grønnsaker, frukt og fisk, som sikkert trekker opp utgiftene en god del.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-15, 16:57   #22
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er matbudsjettet deres på?

10-12000 tenker jeg. Enda mer om jeg tenker på hva mannen bruker når han jobber borte. Vi er to voksne og fem barn, der flere av dem spiser mye.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-15, 16:58   #23
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.732
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er matbudsjettet deres på?

To voksne og to barn, bruker ca.10 000 kr i mnd.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-15, 17:50   #24
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er matbudsjettet deres på?

To voksne og to barn på snart 12 og 15. Bruker ca. 8500, da er hygieneartikler medregnet. Vi spiser sjelden ute hele familien, kanskje bare 4-5 ganger i året.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-15, 19:54   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er matbudsjettet deres på?

Vet ikke, men tror jeg skal forsøke å finne det ut. Har med matpakke på jobb hver dag, så i forhold til tidligere jobber sparer jeg noen hundrelapper der per måned.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-15, 20:27   #26
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.235
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er matbudsjettet deres på?

Ca 7-8000 på dagligvarer, vi er 2 voksne og 2 barn på barneskolen.

I tillegg bruker jeg ca 300 kr per uke på lunsj og så spiser vi ute 1 eller 2 ganger i måneden.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-15, 20:30   #27
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er matbudsjettet deres på?

Min. 10 000. Det er ike inkludert restaurantbesøk. Vi er ti voksne, to ungdommer og to barn.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-15, 21:02   #28
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er matbudsjettet deres på?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Min. 10 000. Det er ike inkludert restaurantbesøk. Vi er ti voksne, to ungdommer og to barn.

Ti? Du mente vel to?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-15, 21:05   #29
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er matbudsjettet deres på?

Hehe. One big happy family!

To ja.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-15, 22:06   #30
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er matbudsjettet deres på?

Mellom 7 og 8 tusen. Da er toalettartikler, vaskemidler og evt takeaway/restaurant med men spiser svært sjelden ute.
To voksne og to barn. Eldstemann spiser like mye som voksen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-15, 22:18   #31
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 769
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Hva er matbudsjettet deres på?

Ca. 7000.-
To voksne og to barn. Mannen tar med seg niste på jobb, og jeg får mat gjennom jobben

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-15, 22:21   #32
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er matbudsjettet deres på?

tja - 8500 har vi vel som mål holde oss innenfor. Vi er ikke så veldig flinke til akkurat det.
Spiser ute et par ganger i mnd. Varierer om dette inngår i dette budsjettet eller ei.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-15, 22:43   #33
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Hva er matbudsjettet deres på?

Ca 12000. 2 voksne, en på 11, 8 og snart 2 år.
Dette er mat, husholdningsartikler, øl osv

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 09:44   #34
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er matbudsjettet deres på?

Vi har vel ikke budsjett per se, men beregner vel ca. 7-8000 på dagligvarer i måneden, inkludert husholdningsartikler etc. Utespising, take away og lunsj på jobb kommer utenom, der har vi litt innsparingsmuligheter når det er behov. Vi bruker noe ekstra på glutenfritt etc., det trekker opp litt. Nå har vi begynt med matkasse annenhver uke, og ser allerede at det antakelig reduserer utgiftene totalt sett, fordi mange av middagene gir minst to middager og gjerne en lunsj. Vi er to voksne og to barn på 2 og 3,5 som har med all mat i barnehagen.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 09:51   #35
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er matbudsjettet deres på?

Opprinnelig lagt inn av tjolahopp, her.

Vi har ikke noe budsjett, men jeg kan se på mobil-appen at det siste året har vi brukt ca 100.000 i dagligvareforretninger. (Og 12.000 på Vinmonopolet! )

Vi er to voksne og en femåring.

Bankenes forbruksoversikt er brutalt ærlig. . Vi hadde samme forbruk, men har skjerpet oss litt. Jeg bruker Danske Bank, er litt interessert i statistikk og kategoriserer alle kjøp, får slike fine grafer i farger.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 10:12   #36
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er matbudsjettet deres på?

Satt i går kveld og sorterte utgifter på min side i nettbanken og i januar har vi visst "kun" *puh* brukt 6.700,- Er fornøyd med det.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 12:08   #37
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er matbudsjettet deres på?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Satt i går kveld og sorterte utgifter på min side i nettbanken og i januar har vi visst "kun" *puh* brukt 6.700,- Er fornøyd med det.

Gjorde det samme og kom til rundt 4700 for januar, 6500 for desember.

Så vi ligger et sted mellom der normalt. Det er helt OK.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 12:15   #38
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er matbudsjettet deres på?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Bankenes forbruksoversikt er brutalt ærlig. . Vi hadde samme forbruk, men har skjerpet oss litt. Jeg bruker Danske Bank, er litt interessert i statistikk og kategoriserer alle kjøp, får slike fine grafer i farger.

Ja, det er Danske Bank jeg har også. Og dette var forbruket på felleskortet. Mitt eget har jeg ikke sjekket, men der er lunsjpengene brukt.

Jeg vet ikke om jeg har behov for å endre forbruket. Vi kaster lite mat, så det blir jo spist. Å kjøpe billigere betyr at jeg kanskje får litt mer penger, men da må jeg kjøpe noe annet enn det jeg vil ha. Men den Vinmonopol-summen synes jeg virket voldsom, helt til jeg tenkte over at vi serverer vin til gjester også, så det er ikke bare vi som har drukket det.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-15, 21:20   #39
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er matbudsjettet deres på?

Bruker ca. 8500-9000kr i md. Vi er to voksne og tre barn på 4,7 og 10 år. Da er ikke mat på jobb eller ute medregnet. Det er vel mellom 500-1000kr.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-15, 00:18   #40
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er matbudsjettet deres på?

Vi bør kunne kutte matbudsjettet en hel del ser jeg. I følge DNB brukte vi ca 14 000 kroner måneden på mat i 2014, på to voksne og to barn (10 og 12). En liten del av det er nok byggevarer og maling som er handlet på Coop Obs, men likevel ligger vi nok rundt 12-13 000 kroner i måneden. Definitivt rom for innsparing.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no