Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

"Grøtdag" på skolen

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-15, 18:40   #21
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Grøtdag" på skolen

Jeg ga beskjed på basemøte i dag at de måtte tenke på det. Jeg har ingen som ikke tåler, men det er jo sikkert noen blandt 350 stykker som reagerer på melk.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-15, 23:10   #22
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Grøtdag" på skolen

Da jeg var ung, var det ingen som hadde laktoseintoleranse. :knirk:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-15, 23:26   #23
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.082
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Grøtdag" på skolen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Da jeg var ung, var det ingen som hadde laktoseintoleranse. :knirk:

Da jeg var ung, så hadde ikke jeg det heller, men Rikshospitalet sier at sønnen min har det.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-15, 23:38   #24
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Grøtdag" på skolen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Da jeg var ung, var det ingen som hadde laktoseintoleranse. :knirk:

Da jeg var ung( og jeg er eldre enn deg) tålte jeg ikke melk overhodet, og det fantes ikke mange melkefrie produkter å velge i. Grøt var ikke noe som sto på menyen for min del, og alternativet var brødskive med Gilde leverpostei som var uten egg, melk og ansjos!
Levde på det og juice i mange år.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-15, 23:58   #25
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Grøtdag" på skolen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Da jeg var ung, var det ingen som hadde laktoseintoleranse. :knirk:

Det var det ikke da jeg var ung heller, men det var ei i klassen min som levde hele barndomen sin med veldig hemmende diaré. Nå som vi er voksne og folk har begynt å få laktoseintoleranse og tilpasse kostholdet etter det, har hun ikke diaré mer. Go figure.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 00:02   #26
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Grøtdag" på skolen

Her skal de ikke ha på skolen, men i bhg, og der serverer de enkelt og greit havregrøt. Heldigvis for min snuppe så er havregrøt høyt på lista over favorittfrokostene.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 00:11   #27
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Grøtdag" på skolen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Da jeg var ung, var det ingen som hadde laktoseintoleranse. :knirk:

Nei, alt var bedre før da folk sleit med mageknip og diaré uten å vite hvorfor eller få noe som hjalp.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 00:37   #28
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Grøtdag" på skolen

Her tas det hensyn til de allergiene det er på skolen.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 00:43   #29
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Grøtdag" på skolen

Ja, jeg mener at det har blitt bestilt noe laktosefri grøt de årene det har vært elever som trengte det. Men det er nok lurt å minne skolen/FAU på det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 00:44   #30
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: "Grøtdag" på skolen

Har du fått hjem skjema om barnet skal delta på julegrøt eller ikke?

















Neida! :-D

Vi har ikke julegrøt her jeg jobber nå, men da jeg jobbet ved en skole i Tromsø hadde vi julebord med risengrynsgrøt hvert år. Vi hadde oversikt over hvem som hadde laktoseintoleranse og bestilte inn laktosefri grøt til disse.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 15:03   #31
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Grøtdag" på skolen

Læreren eller sfo lederen ringer meg dersom de skal servere noe de lurer på om Knerten kan spise, så finner vi en løsning sammen. Det forutsetter jeg at de selvsagt gjør til de som ikke tåler melk også, grøtdagen på sfo har jeg ikke fått noe spm om, jeg regner med de ikke har mandel i grøten han risikerer å få, og derved går det greit, men det er jo en annen som ikke tåler melk, så jeg regner med de ordner det. Ettersom SFO leder selv bakte pepperkakehjerte til min hjemme fordi det var spor av nøtter i ferdigdeigen de hadde kjøpt til de andre, så regner jeg med hun klarer kjøpe en pakke laktosefri grøt på kiwi også, liksom.

Allergier skolen er informert om, bør de klare å ta hensyn til, evt minnes på at de må ta hensyn til.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 15:19   #32
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Grøtdag" på skolen

Veldig glad for at vi som allergikere lever i et tid hvor det "finnes" hvertfall, så slipper vi å være kjempedårlige fordi vi spiser feil mat.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 15:22   #33
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Grøtdag" på skolen

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Har du fått hjem skjema om barnet skal delta på julegrøt eller ikke?

Ho-ho, spot on!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 15:39   #34
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Grøtdag" på skolen

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Veldig glad for at vi som allergikere lever i et tid hvor det "finnes" hvertfall, så slipper vi å være kjempedårlige fordi vi spiser feil mat.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 16:21   #35
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Grøtdag" på skolen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Da jeg var ung, var det ingen som hadde laktoseintoleranse. :knirk:

Tullball.
Det var bare niks og nada tilgjengelig, ingenting ble tilrettelagt, så vi gikk enten sulten eller spiste grøt full av laktose og lå i fosterstilling i dagesvis etterpå.

:btdt:

(Risengrynsgrøt m/laktose er øverst på listen over ting jeg ikke kan spise.)

Vi skal ha, foreldreinitiert, julegrøt for gruppen i barnehagen. Det blir både med og uten laktose, men der kjøper vi jo inn selv og har dermed god kontroll på hvem som kommer, hvem som tåler hva osv. Jeg har ikke turd å prøve den laktosefrie varianten enda, men kunne godt tenkt meg det. Grøt er godt, men akk så vondt etterpå.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 16:22   #36
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Grøtdag" på skolen

Hvis skolen er informert om at ett eller fler barn har laktoseintoleranse, bør de stille med laktosefri grøt. Hvis ikke, ville jeg ikke regnet med at de hadde et alternativ - da må jo foreldrene si fra når de får beskjed om at det blir grøtservering. (At det uansett kan være lurt med en påminnelse av typen "da får vel barnX laktosefri grøt?", er en annen sak. Det er travelt for noen og enhver nå).

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 16:40   #37
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Grøtdag" på skolen

Det er ikke servering av grøt på skolen her, som jeg har fått med meg, men hadde det vært hadde jeg sendt med ungen min en Lactrase og latt være å kreve noe ekstra, siden det funker fint for henne.

(Verre med lillesøstra som ikke greier å spise grøt, hun får det rett og slett ikke ned, men om hun ikke liker maten er det jo hennes problem, ikke skolens, så hun hadde vel fått med ekstra matpakke tenker jeg.)

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-15, 23:16   #38
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Grøtdag" på skolen

Har vært på grøtfest med korpset i kveld. Vi måtte gi beskjed om allergi, men jeg så faktisk at en far hadde med seg medbrakt grøt til sine barn.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no