Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Passkontroll Gardermoen

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-16, 23:07   #1
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Passkontroll Gardermoen

Reiser ikke så ofte fra Oslo, stort sett Bergen, men jeg innrømmer da at jeg ikke kan huske å vise så ofte passet.

Altså til Polen var det ingen som så på passet mitt før jeg skulle hjem. Samme med de fleste "sydenturer"

Men så leser jeg dette om timeslange køer på Gardermoen, også kommer stresset.


Jeg skal til Thailand om en uke. Må jeg da gjennom sånn passkontroll?
Isåfall er det sånn at man bør beregne 3-4timer? Nå truer de jo med å stenge hele dritten å såeh.


https://www.nrk.no/norge/verneombud-...oen-1.13124193

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-16, 07:01   #2
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Passkontroll Gardermoen

Du må igjennom ja. (Alle land utenfor Schengen til og fra OSL må igjennom passkontroll), så du skal helt innerst på utlandsterminalen og igjennom passkontroll når du reiser ut. Når du kommer hjem ankommer dere de gatene som må igjennom kontroll.

Den lengste tiden jeg har måtte stå i kø i passkontrollen tror jeg må være 15-20 minutter. I sikkerhetskontrollen har jeg stått 45 minutter, da pga streik.

Stenger de grensekontrollen, så ser det ut til at det kan ta veldig mange timer.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 08-09-16 kl 07:30.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-16, 07:06   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passkontroll Gardermoen

Ja, du må stå i passkontroll i Oslo om du skal til Thailand. Jeg har aldri aldri vært borte i så lange køer i passkontrollen. Noen gang 20 min. I sikkerhetskontrollen har det derimot hvert lenger køer noen gang. Har du mellomlandning eller kommer du fra Oslo?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-16, 07:11   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passkontroll Gardermoen

Reiser du direkte til Thailand kan du bli rammet ja.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-16, 07:22   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passkontroll Gardermoen

Det er bare å være ute i god tid. Veldig god tid. Mange som står i den køen skal også til Thailand og flyselskapet er neppe så interessert i å reise med halvtomt fly.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-16, 09:52   #6
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Passkontroll Gardermoen

Nå brukte jeg litt halveis hodet og fant ut at fra Gardermoen, skal jeg jo stoppe i Helsinki før Bangkok. Så da slipper jo jeg unna det stresset der.


Ikke bare bare å skulle reise jorda rundt alene for første gang. Aldri vært utenfor europa jeg.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no