Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Noen som har erfaring med Ikeas servant ÅNN?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-08, 21:10   #1
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Noen som har erfaring med Ikeas servant ÅNN?

Hei - vi skal sette inn nytt skap og vask på et bad. Huset vårt skal leies ut fra vinteren av, så nå prøver vi å oppgradere det - men på en enkel og billig måte.

På badet har vi plass til et 60 cm bredt skap mellom badekar og toalett. Ikeas Höllviken er en fin servant - men den største varianten er hele 80 cm bred og dermed for stor. Den lille varianten er imidlertid for liten igjen - den er rett og slett ikke dyp nok for å være en baderomsvask.

Men - Ikea har en servant som heter ÅNN som i den største varianten er 60 bred. Hvis det er noen som har den - synes dere den er dyp nok til å være en vask til å vaske fjes og overkropp i, eller er den mest beregnet for håndvask?
ÅNN 60 cm bred.jpg

Dette er ikke den lille runde ÅNN, men den firkantede. Jeg er ute etter å høre erfaringer fra dere som evt. har denne vasken...


Sist redigert av TBM : 05-05-08 kl 22:35.
  Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 22:15   #2
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som har erfaring med Ikeas servant ÅNN?

Er ikke denne vasken PK på FP?

  Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 22:16   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har erfaring med Ikeas servant ÅNN?

Bilde?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 22:18   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har erfaring med Ikeas servant ÅNN?


Vi kjøpte vask i Sverige. Idö/Ifö.
Har ingen erfaring med Ikea-vasker, men er generelt vennlig innstilt ifht. ikea-stæsj.

Nå har jeg sett på vasken på nettet, og om jeg ikke husker feil så er den ganske liten. Det er liksom mye som går vekk i porselen, om du skjønner?
Er det den runde eller firkantete Höllviken du har sett på?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 22:36   #5
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som har erfaring med Ikeas servant ÅNN?

Bilde er på plass.

Jeg har sett kun på den firkantete Höllviken. Jeg er ikke en person som liker runde ting...

  Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 22:39   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har erfaring med Ikeas servant ÅNN?

Den runde var mye penere og mer anvendelig, men det er min mening da.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 22:42   #7
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som har erfaring med Ikeas servant ÅNN?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Den runde var mye penere og mer anvendelig, men det er min mening da.

Ja, jeg ser jo at veldig mange velger rundt, men jeg har bare innsett at jeg er en firkantete person på den måten...

  Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 23:31   #8
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Noen som har erfaring med Ikeas servant ÅNN?

Vi har den, og jeg har aldri tenkt over at den skulle vært større. Jeg synes selve "vaskefatet" er omtrent så stort som på de fleste vanlige baderomsvasker.

Vind er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 08:22   #9
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som har erfaring med Ikeas servant ÅNN?

Opprinnelig lagt inn av Vind, her.

Vi har den, og jeg har aldri tenkt over at den skulle vært større. Jeg synes selve "vaskefatet" er omtrent så stort som på de fleste vanlige baderomsvasker.

Så fint - så dere bruker den som vanlig vask på badet? Armaturet blir ikke i "veien" slik at det blir krøkkete å få vasket seg?

Jeg heller mot å prøve - det blir ganske mye billigere med Ikeas vask og skap. Andre vasker er i og for seg ikke så kostbare, men skapene er utrolig mye dyrere enn Ikea sine...

  Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 08:58   #10
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har erfaring med Ikeas servant ÅNN?

Vi hadde den på det forrige stedet vi bodde. Jeg synes den er flott, og den fungerte fint for oss.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 09:17   #11
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har erfaring med Ikeas servant ÅNN?

Har den doble på kjøkkenet og jeg er veldig glad i den.
Er som deg, liker ikke så godt "runde" ting.

Syntes vasken var kjempefin og ville valgt den selv.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 11:59   #12
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som har erfaring med Ikeas servant ÅNN?

Tusen takk for hjelpa - nå kan jeg tørre å sende mannen alene på shopping etter denne vasken på fredag! (Selv skal jeg jo ut på middag og på teater og har ikke tid til Ikea...)

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no