Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er du planfadder?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-12, 10:06   #1
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Er du planfadder?

Jeg har egentlig aldri tenkt spes mye over dette med å være plan fadder.
Helt til i går. Jeg satt å så på artisgallaen på TV2.

Og jeg må si at det rett og slett føltes som jeg fikk et" kall".
Så jeg var en av de nesten 8 000 som meldte seg i går.
Jeg fikk meg nesten en oppvekker og ble veldig satt ut av ett par av de dokumentraren fra disse rammede landene.

Så spm mitt i dag er om du er Plan fadder(eller annet selskap).
Hvorfor og evnt hvorfor ikke?

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.
Maysen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 10:11   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du planfadder???

Ja, det har jeg vært i ti år eller deromkring.

Jeg har hatt lystnsiden jeg var tenåring, og var bestemt på å bli når jeg begynte å jobbe etter studier, og det gjennomførte jeg.

Vi har vårt andre plan-fadderbarn nå, etter at det første flyttet for noen år siden.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 10:11   #3
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du planfadder???

Vi ble også faddere i går.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 10:20   #4
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Er du planfadder???

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Vi ble også faddere i går.

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.
Maysen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 10:21   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du planfadder???

Jeg er ikke Plan-fadder, men har vært det via en annen organisasjon siden jeg var 14 år. En fin måte å kunne støtte på, synes jeg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 10:22   #6
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du planfadder???

Flott at dere har blitt fadder!

Jeg har vært i ca ti år, siden jeg ble ferdig å studere.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 10:25   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du planfadder???

Vi har vært i flere år, men fadderbarnet vårt er blitt voksen og vi har ikke fått nytt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 10:28   #8
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du planfadder???

Jeg er ikke plan-fadder, men har vært fadder gjennom SOS-barnebyer i nesten 20 år.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 10:37   #9
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du planfadder???

Vi har valgt å ikke være fast giver til noen organisasjon, og dette er helt bevisst. Vi synes det er så mange verdige formål at vi ikke vil velge ett. Vi gir en fast sum til veldedige organisasjoner hver måned, men varierer hvilken organisasjon vi gir til, gjerne 12 forskjellige i løpet av et år. Og jeg antar Plan eller SOS-barnebyer får noe fornuftig ut av pengene selv om de får et engangsbeløp og ikke en fast sum. Det er jo selvfølgelig mer administrasjon med måten vi gjør det på. Men jeg synes også det er fint å tenke gjennom hvem som skal få vår støtte en bestemt måned, det tvinger oss liksom til å tenke utenfor vår egen lille boble.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 10:37   #10
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du planfadder???

Vi er fadder for SOS-barnebyer, vært i ca. 8 år.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 10:40   #11
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du planfadder???

Ikke planfadder nei, jeg gir penger til gatebarn i Bolivia hver mnd da,har ei venninne som jobber med de barna + barn på barnehjem så jeg velger å gi til de, da vet jeg også at alle pengene blir brukt til det de skal brukes til.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 10:41   #12
Nutte
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 36
Nutte har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er du planfadder???

Nei, men er fadder for SOS-barnebyer og har vært det i 10 år.

__________________
Storebror 04 lillesøster 08
Nutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 10:44   #13
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du planfadder???

Familien min har hatt fadderbarn, eller fjernadopsjon som det het den gangen vi begynte med det, siden midt på 70-tallet. Jeg har vært fadder i ulike organisasjoner siden jeg flytta hjemmefra for 20 år sida.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 10:48   #14
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du planfadder???

Jeg driver mitt eget fadder arbeid i Thailand, nærmere bestemt Chiang Mai.

Prosjektet går ut på at barn i 3 forskjellige slummer (som hører til en førskole) ikke lenger skal selge/tigge mot at de får en sekk (ca 30 kg) ris i mnd.

Før solgte barna blomster til ca midnatt og dermed ble det veldig lite søvn på de. Nå derimot så går ting mye bedre og nesten alle familiene har skrevet under kontrakten om at barnene ikke skal selge/jobbe


*ganske stolt*

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 10:50   #15
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du planfadder???

Har vært Plan-fadder i ca 10 år. Nylig ble jenta vi hadde i Etiopia 18 år og vi har fått en ny jente fra Honduras.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 10:55   #16
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du planfadder???

Er Planfadder sammen med en vennegjeng Vi møtes en gang i året alle sammen (vi er spredt utover landet og treffes i jula). Istedenfor å kjøpe julegaver til hverandre, gir vi 1/7 av årskostnaden til fellespotten, som går til fadderbarnet vårt.

Har en gutt i Guatemala vi har fått brev fra noen ganger, og jeg tror han likte fadderhistorien vår En av fadderne har vært med på hjelpearbeid i Guatemala, og har derfor møtt denne gutten, en rørende historie!

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 10:57   #17
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du planfadder???

Vært det siden "forrige århundre". Det går av seg sjøl, men jeg ville nok nå valgt å gi til organisasjonen i stede for å ha mitt "eget" barn. Jeg greier ikke å følge opp og det gir meg dårlig samvittighet egentlig. Støtter SOS barnebyer også og føler jeg funker bedre enn den veldig personlige greia til Plan. Nå snakker jeg om det å være fadder altså, ikke om hvordan hjelpen fungerer.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 10:58   #18
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du planfadder???

Vi har vært planfaddere i over ti år. Helt til nå. Fadderbarnet har blitt voksen, giftet seg og fått barn, og vi måtte da få nytt fadderbarn. Tenker nå å støtte en annen organisasjon, kanskje en litt mindre en. Har ikke bestemt meg enda.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 11:00   #19
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du planfadder???

Jepp, siden jeg fikk min første faste deltidsjobb som nittenåring. Før det hadde jeg litt mer ustabil inntekt. Jeg følger ikke så veldig med på fadderbarnet mitt, riktignok, jeg har ikke sendt brev på årevis. Jeg veit ikke om jeg skal fortsette å støtte Plan når fadderbarnet blir atten, kanskje for ungenes skyld. Jeg har like gjerne autotrekk til en annen organisasjon, det er flere andre jeg kunne tenke meg å støtte også.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 11:02   #20
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du planfadder???

Jepp, har fadderbarn i både Plan og SOS-barnebyer. Har hatt det en ti års tid.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no