Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Fedmeoperasjoner på Puls i kveld

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-07, 17:13   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fedmeoperasjoner på Puls i kveld

Det er laaange tråder på vektoperasjon.no med undersøkelser om folk som angrer eller ikke, og 99 % er kjempefornøyde. Nå er jo dette bare forumundersøkelser, men reelle allikevel. Veldig interessant.

Den er i teorien reversibel ja, men jeg tror ingen har fått eller vil få det utført. Jo lenger tid som går jo verre er det nok, fordi tarmen venner seg til et lavere opptak og regulerer seg etter dette. Om man så plutselig kobler på all tarmen igjen, vil kroppen kanskje ta opp for mye og man har mye større sjans til å legge på seg igjen, dessuten vil den utvidede magesekken gjøre at man sikkert raser opp i vekt igjen.

Viktig å huske på at sykelig fedme oftest er et KRONISK problem, derfor er en revers av operasjonen egentlig utenkelig.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 18:25   #22
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fedmeoperasjoner på Puls i kveld

Jeg tenkte mer på hvis man får kreft i tarm eller mage, hva da? Jeg har null peiling på dette, men hvis det er minimalt med tarm og magesekk igjen, så har man vel ingenting å gå på?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 18:29   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fedmeoperasjoner på Puls i kveld

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Jeg tenkte mer på hvis man får kreft i tarm eller mage, hva da? Jeg har null peiling på dette, men hvis det er minimalt med tarm og magesekk igjen, så har man vel ingenting å gå på?

Akkurat det tør jeg ikke si så mye om, men regner med de forskjellige sykehusene har endel info om dette. Nå er det ingenting som er fjernet, alt ligger fremdeles inne i kroppen og brukes, det er bare koblet om. Noe tarm er koblet ut og ligger uvirksom, men det dør ikke, det er levende vev, heldigvis. Så først for meg at det lå inni der og råtnet men da hadde vi jo blitt alvorlig syke hehe. Regner ikke med at det er verre for oss å få kreft i tarm eller mage enn det er for andre.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 20:54   #24
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fedmeoperasjoner på Puls i kveld

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hæ? Er det? Risikoraten for komplikasjoner ligger jo omtrent på samme prosent som med mandel- og blindtarmsoperasjoner. Hva gjør den så mye mer farlig enn alle andre operasjoner? Så fremt man opereres et sted der kirurgen virkelig har peiling og mange års erfaring, ser jeg på en slik operasjon som ganske så trygg både på kort og lang sikt. Iallfall mye tryggere enn å leve videre som overvektig. DET er farlig det. Faktisk livsfarlig.

Risikoen ved anestesi er mye høyere ved stor overvekt enn ellers. De aller tyngste er det størst risiko hos selvfølgelig. På en del sentra så gjør de trakeostomi før inngrepet sånn at man er sikker på at man får intubert, for det kan være klin umulig når pas ligger i narkosen.

Selve operasjonen er som du sier ikke et spesielt stort inngrep.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 22:00   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fedmeoperasjoner på Puls i kveld

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Risikoen ved anestesi er mye høyere ved stor overvekt enn ellers. De aller tyngste er det størst risiko hos selvfølgelig. På en del sentra så gjør de trakeostomi før inngrepet sånn at man er sikker på at man får intubert, for det kan være klin umulig når pas ligger i narkosen.

Selve operasjonen er som du sier ikke et spesielt stort inngrep.


Ah, da er jeg med. Jeg var klar over dette med narkose og overvekt, men siden du sa at operasjonen var en av de farligste trodde jeg du mente selve inngrepet. Da er vi jo enige.

Det er derfor så og si alle pasienter må gå på pulverkur i 3 uker før slankeoperasjonen, både for å gjøre dem lettere og for å fjerne fettet rundt leveren.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 23:03   #26
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fedmeoperasjoner på Puls i kveld

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Akkurat det tør jeg ikke si så mye om, men regner med de forskjellige sykehusene har endel info om dette. Nå er det ingenting som er fjernet, alt ligger fremdeles inne i kroppen og brukes, det er bare koblet om. Noe tarm er koblet ut og ligger uvirksom, men det dør ikke, det er levende vev, heldigvis. Så først for meg at det lå inni der og råtnet men da hadde vi jo blitt alvorlig syke hehe. Regner ikke med at det er verre for oss å få kreft i tarm eller mage enn det er for andre.

I see, da er jo alt i skjønneste orden.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no