Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

London, baby! (noch einmal)

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-16, 09:41   #21
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: London, baby! (noch einmal)

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Og så liker jeg å finne en pub, kafé eller lignende med vindu mot elva og sitte der og se på byen når skumringen og mørket siger på og lysene popper fram som stjerner over hele byen.

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Og Tate Modern er aldri feil. Et par år siden jeg var innom sist, men det er alltid noe spennende der. Og bygningen i seg selv er verdt et besøk.

Og de to tingene kan jo gjerne kombineres; Tate Modern har jo fått en ny bygning nå, som visstnok skal ha flott utsikt (samt langåpent på fredag og lørdag).

Et annet kult sted med utsikt er Sky Garden (i "Walkie Talkie"-bygget). Man kan reservere tid for å bare se på utsikten, eller man kan spise i en av restaurantene (lurt å reservere bord uansett). Frokost på Darwin Brasserie med utsikt til soloppgang over London kan anbefales på det varmeste.

Hvor skal dere bo?

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-16, 10:01   #22
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: London, baby! (noch einmal)

Og selvfølgelig min absolutte favorittaktivitet i London: Spise seg gjennom Borough Market til lunsj, for så å rusle langs Southbank til Westminster Bridge, med valgfritt antall pub- og kaféstopp. Southwark Cathedral, replikaen av The Golden Hinde, utsikt over Themsen og alle broene, Globe Theatre, klassiske puber som Doggett's Coat and Badge, morsomme små butikker, bokmarkedet under Blackfriars Bridge, gateartister og i det hele tatt.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013

Sist redigert av Novla : 22-09-16 kl 10:53. Årsak: Pinlig skrivefeil
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-16, 11:15   #23
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London, baby! (noch einmal)

Åh. vi skal bo i Soho.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-09-16, 18:43   #24
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London, baby! (noch einmal)

Tate Modern blir det helt sikkert. Og Victoria & Albert. Og shopping. Og spising. Og antakelig Matilda.

Og hvis vi vil ha ekte afternoon tea - hvor er best egnet for to fnisefjortiser og mannen og jeg?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-09-16, 19:12   #25
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: London, baby! (noch einmal)

Jeg har aldri vært i London. Er det aldeles gryzåmt og uhørt?

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-16, 13:46   #26
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London, baby! (noch einmal)

Hm. Vi lurer på på afternoon tea. Vi vil gjerne et sted hvor man ikke kå skifte til veldig formelle klær, siden vi har med to fjortiser. Men gjerne noe som gir den ekte opplevelsen.
Evt. noe som er en spektakulær turisttrap går også. vi lurer litt på bussen - denne http://b-bakery.com/afternoon-tea/af...-tea-bus-tour/ er det verdt pengene?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-09-16, 15:18   #27
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: London, baby! (noch einmal)

Jeg håper det er vert det. Har bestilt plass der 25.november. Gleder meg. Sist jeg var i London så jeg den bussen som tilfeldigvis hadde Inagh ombord. Har hatt lyst siden da.
Vi skal på kvelden og se julelysene.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-16, 15:29   #28
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London, baby! (noch einmal)

Jeg overlot det til fjortisene å bestemme - og først ville de til The Orangerie, Kensington Palace, men så så de bilder av bussen og så at det var makroner på menyen, så da ombestemte de seg. VI har booket og betalt (det hvite ut av øyet!), så nå er det bare å innfinne seg på rett sted til rett tid.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-09-16, 16:18   #29
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.020
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: London, baby! (noch einmal)

Moren min og datteren min tok den turen for et par år siden, og de var veldig fornøyde. Jeg prøvde meg på ettermiddagste i tesalongen deres i Covent Garden, og det var mindre vellykket.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-16, 16:20   #30
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: London, baby! (noch einmal)

Ikke akkurat billig nei. Jeg lurte på å ta en sånn hopp på hopp av nuss. Så da sparer jeg penger på det.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-16, 16:26   #31
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: London, baby! (noch einmal)

Hopp av nuss?

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-16, 16:54   #32
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: London, baby! (noch einmal)

Buss! Har vist iPhone, de er som kjent ganske sexfiksert.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-16, 00:02   #33
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London, baby! (noch einmal)

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Jeg har aldri vært i London. Er det aldeles gryzåmt og uhørt?

Ja, egentlig, det er jo så utrolig mye gøy å gjøre og se og spise og shoppe og sånn.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-09-16, 14:56   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London, baby! (noch einmal)

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hm. Vi lurer på på afternoon tea. Vi vil gjerne et sted hvor man ikke kå skifte til veldig formelle klær, siden vi har med to fjortiser. Men gjerne noe som gir den ekte opplevelsen.
Evt. noe som er en spektakulær turisttrap går også. vi lurer litt på bussen - denne http://b-bakery.com/afternoon-tea/af...-tea-bus-tour/ er det verdt pengene?

Nei, jeg syns ikke det.

Maten var god altså, men man ser ikkeno, og damene som har den snakker engelsk med supersterk fransk aksent og står ganske langt bak i bussen. Det betyr at hver gang de skal henlede oppmerksomheten din mot noe, så har du allerede kjørt forbi om du sitter i front. De har lite peil på historie og sites i London, så opplevelsen hadde egentlig vært bedre om de holdt kjeft.

De startet hver lille bolk med "loook to deee rrrright? Dooo yoooo nååå whåt yooo zeeeee terrre?" Også "iid iz ze stajyy off en-eller-annen-dude" Også ikkeno mer.

Man kan like gjerne sette seg på hvilken som helst annen buss og se akkurat det samme, og heller ta afternoon tea på et litt mer fancy sted. Skulle jeg valgt igjen ville jeg tatt Charlie og sjokoladefabrikken, tror jeg. Evt. Mad Hatters Tea.

Skal dere i Tower? Det var stas! Også MÅ dere bli med på en omvisning med beefeaterne. Prepare til å bli flørtet i senk.

Save
Save

__________________


Sist redigert av Tallulah : 28-09-16 kl 15:14.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-16, 15:09   #35
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: London, baby! (noch einmal)

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hm. Vi lurer på på afternoon tea. Vi vil gjerne et sted hvor man ikke kå skifte til veldig formelle klær, siden vi har med to fjortiser. Men gjerne noe som gir den ekte opplevelsen.
Evt. noe som er en spektakulær turisttrap går også. vi lurer litt på bussen - denne http://b-bakery.com/afternoon-tea/af...-tea-bus-tour/ er det verdt pengene?

Vi tok den bussen i sommer, 20-åringen, 13-åringen og jeg. Det var så gøy! Fantastisk mat og herlig stemning. Skal gjenta det neste år.




__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-16, 15:09   #36
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: London, baby! (noch einmal)

Jeg la ved et par små bilder, jeg.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-16, 15:12   #37
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: London, baby! (noch einmal)

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, jeg syns ikke det.

Maten var god altså, men man ser ikkeno, og damene som har den snakker engelsk med supersterk fransk aksent og står ganske langt bak i bussen. Det betyr at hver gang de skal henlede oppmerksomheten din mot noe, så har du allerede kjørt forbi om du sitter i front. De har lite peil på historie og sites i London, så opplevelsen hadde egentlig vært bedre om de holdt kjeft.

De startet hver lille bolk med "loook to deee rrrright? Dooo yoooo nååå whåt yooo zeeeee terrre?" Også "iid iz ze stajyy off en-eller-annen-dude" Også ikkeno mer.

Man kan like gjerne sette seg på hvilken som helst annen buss og se akkurat det samme, og heller ta afternoon tea på et litt mer fancy sted. Skulle jeg valgt igjen ville jeg tatt Charlie og sjokoladefabrikken, tror jeg. Evt. Mad Hatters Tea.

Vår opplevelse var absolutt ikke slik, altså - tydeligvis har de forskjellige guider. Vi så masse (selv om vi satt midt i bussen, vi satt oppe da) og guidene (vi hadde to) var veldig servicevennlige og hadde masse peiling på sights and such.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-16, 15:16   #38
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London, baby! (noch einmal)

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Vår opplevelse var absolutt ikke slik, altså - tydeligvis har de forskjellige guider. Vi så masse (selv om vi satt midt i bussen, vi satt oppe da) og guidene (vi hadde to) var veldig servicevennlige og hadde masse peiling på sights and such.

Vi satt også oppe, helt i front. Så selvsagt vi, men bussen kjørte jo ikke sånn at man faktisk så noe. Bare gate. Og det kan jeg mye heller se i en helt vanlig buss. Serviceinnstilte var de, men ikke særlig kompetente guider, så da hadde jeg foretrukket at de faktisk ikke forsøkte heller. Når de sto midt i bussen, eller bakerst, så så jo de ting mye seinere enn oss, så vi som satt helt i front hadde alltid kjørt forbi når de prøvde å vise oss noe. Det var ikke en dårlig opplevelse altså, maten var god og dobbeldekker er alltid stas, men jeg syns ikke det var helt det jeg så for meg. Og jeg gidder ikke gjøre det igjen. Men det var ikke behov for å kle seg om, så der tilfredstiller den kravene i allefall .

Save
Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no