Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kjørehjelp Oslo

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-16, 22:37   #21
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.982
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjørehjelp Oslo

Det er gratis parkering ved Marienlyst foran radiohuset (publikumsplasser) i Suhms gate. Her kan du stå hele dagen uten å måtte betale. Alltid plass om du kommer før 10 om morgenen. Herfra kan du ta 20 bussen til Majorstua, eller gå ned langs Kirkeveien, da har du trikk og t-bane veldig lett tilgjengelig.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 22:42   #22
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjørehjelp Oslo

Tror jeg holder meg til Skøyen-parkeringen. Jeg har sittet på 3 ganger mens gubben har kjørt dit, så jeg tror jeg skal finne frem.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-16, 23:07   #23
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjørehjelp Oslo

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Tror jeg holder meg til Skøyen-parkeringen. Jeg har sittet på 3 ganger mens gubben har kjørt dit, så jeg tror jeg skal finne frem.

Høyrest lurt ut. Det er enkelt å busse frå Skøyen til NRK òg, som ein nevnde over her.

Eg bur i Oslo, men køyrer aldri inn mot sentrum utan ein klar plan. Vegane mellom Chateau Neuff og Blindern er ein av dei faste planane mine, så derfor det forslaget.

Eg veit ikkje om du har fått tips om det, men det er litt å laste ned Ruter billett-appen og legge inn kortnummer slik at den er klar til bruk, før du er på veg på bussen.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-16, 07:27   #24
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjørehjelp Oslo

Jeg har NSB-appen, bør jeg likevel ha ruter? Får kjøpt ruter-billett med den, men vet ikke om jeg får opp busser og sånn...

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-16, 07:53   #25
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjørehjelp Oslo

Du bør ha Ruterappen, da får du opp både busser og tog.

Hvis du ikke vil kjøre inn til Skøyen, kan du ta av fra E18 mot Kolbotn og parkere hos meg, det er seks minutter fra tog og buss (tre avganger i timen). Det er overhode ingen ulempe, gårdsplassen er stor.

Fra Majorstua er det kanskje så mye som 10 minutter å gå til Marienlyst, men da går du sakte. Andre veien, til Frognerparken, er det vel like langt.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-16, 08:39   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjørehjelp Oslo

Ja, og husk at alt i Oslo er sone 1, så du trenger ikke skrive inn fra/til. En voksenbillett er 32,- og varer en time. Skal dere reise mer enn tre turer, med mer enn en tine mellom hver lønner det seg med dagskort.

Hva mener du med å få opp busser og sånn? Tidstabeller og ruter? Det er i såfall en annen ruter-app. En for billett og en for reiseplanlegging.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-16, 19:12   #27
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjørehjelp Oslo

Ja, jeg mener rutetider, og aller mest hvilket nummer det skal stå på bussen/trikken jeg skal gå på.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-16, 20:25   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjørehjelp Oslo

Da laster du ned Ruter billett for å kjøpe billett og Ruter Reise for å finne ut hvordan du kommer deg fra A til B.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-16, 21:06   #29
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjørehjelp Oslo

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Oo, ja det er jo supert!!

Det tar bare maks 15 minutter å gå også.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-16, 21:20   #30
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjørehjelp Oslo

Når man spiller pokemon med 9- og 11-åringen er det ingen strekninger som bare tar 15 minutter å gå.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no