Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan spiser du kanelboller?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvordan spiser du kanelboller?
Spiser tvers gjennom som en vanlig bolle. 29 17,16%
Spiser den i spiral. 131 77,51%
Annet, spesifiser i tråden. 8 4,73%
Brokkoli (eller kanelbolle) 1 0,59%
Deltakere: 169. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-17, 09:35   #41
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.369
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Jeg spiser den i mange jafs, som regel rett gjennom.

Det er veldig sjeldent jeg kjøper kanelboller/snurrer/kanel i svingen. Det er alt for mye sukker og for hard stekeskorpe som regel. Hjemmebakte derimot, de er snadder.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-17, 09:36   #42
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Det er notert, skulle vi komme over kanelsnurrer midt i zombieapokalypsen lover jeg å spise dem i spiral.

Nå ser jeg for meg en ny Monty Python-klassiker, med Strå og Sir Limpalot sittende på en monstertruck midt blant masse zombier, mens de gumler kanelboller i spiral.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-17, 11:05   #43
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Spiser ikke kanelbolle. Nei, jeg lyver ikke.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-17, 11:23   #44
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Plukker i spiral og spiser.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-17, 12:08   #45
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Det er notert, skulle vi komme over kanelsnurrer midt i zombieapokalypsen lover jeg å spise dem i spiral.

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Nå ser jeg for meg en ny Monty Python-klassiker, med Strå og Sir Limpalot sittende på en monstertruck midt blant masse zombier, mens de gumler kanelboller i spiral.

Jag dævver.
Nå må jeg bake kanelsnurrer i helgen. Filler'n også.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-17, 12:14   #46
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Kanelsnurrer spises i spiral. Mitt forsøk på knuter ble særdeles mislykket - de brettet seg ut under steking og endte opp med å se ut som hakekors. Da prøvde jeg å dekke over fadesen med melis, og vi spiste en og en arm.

Og så tok du ikke bilde av herligheten?

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-17, 17:29   #47
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Spørsmålet gir ingen mening #skillingsbolle

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-17, 18:10   #48
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Annet: Jeg brekker små biter av den, spiser bitene med mest kliss på, og gir de øvrige til den/de som måtte befinne seg i nærheten og har lyst på litt kanelbolle.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-17, 20:07   #49
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jag dævver.
Nå må jeg bake kanelsnurrer i helgen. Filler'n også.

Vet. Jeg også. Jaja, det finnes vel verre. Og jeg kan kanskje legge litt i fryseren til apokalypsen.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-17, 20:47   #50
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Annet: Jeg brekker små biter av den, spiser bitene med mest kliss på, og gir de øvrige til den/de som måtte befinne seg i nærheten og har lyst på litt kanelbolle.

Yupp. Sånn gjøres det her også.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-17, 21:05   #51
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg foretrekker knuter, og bryter " trådene" av og spiser de. Når den godt stekte utsiden er spist prøver jeg å finne noen jeg kan tvinge innsiden på, ettersom jeg ikke er så glad i den myke innsiden.

Ring meg, så deler vi! jeg liker best den myke innsiden. Det er bare noen får hundre mil, tross alt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-02-17, 21:16   #52
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Som oftest rett gjennom, noen ganger i spiral.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-17, 14:19   #53
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Denne tråden og snap av en venninnes alldeles perfekte kanelknuter har fått meg til å bake i dag. Jeg baker 1-2 ganger i året. Det ble en miks av knuter og snurrer, men det gjenstår å se om de blir vellykkede. Jeg har liten tro. De går snart inn i ovnen. Da skal jeg teste hvordan jeg faktisk spiser de.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-17, 19:07   #54
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Spiste i spiral da jeg var barn. Spiser gjennom nu for tiden.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-17, 19:17   #55
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Vi kaller kanelboller for "kanel i svingane". :bidrar:

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-17, 20:43   #56
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

I spiral

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 06:13   #57
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Nå ser jeg for meg en ny Monty Python-klassiker, med Strå og Sir Limpalot sittende på en monstertruck midt blant masse zombier, mens de gumler kanelboller i spiral.


Mens Strå instruerer i korrekt spising av kanelsnurrer.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 09:21   #58
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Den spises 90% av tilfelle i spiral, og heter skillingsbolle. Jeg har prøvd knuter og men liker ikke det like godt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 12:04   #59
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Tvers igjennom.

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 12:49   #60
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan spiser du kanelboller?

Brekker av og spiser biter. Det innerste, myke er best.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no