Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å spørre folk om å holde homeparty

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-17, 12:05   #1
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å spørre folk om å holde homeparty

Jeg har startet som distributør for et amerikansk firma som selger helse, sunnhet og skjønnhetsprodukter. Jeg har passelig stor omgangskrets, men jeg ønsker liksom ikke å presse på dem det jeg selger mer enn jeg har gjort. De fleste har fått det med seg, jeg har fått endel kunder og nye distributører. Nå må jeg gå et hakk videre.

Er det innafor å sende private meldinger til folk jeg har på vennelista mi på fb, fortelle hva jeg har begynt som og høre om de kunne tenkt seg å invitere venner og holde et homeparty for meg? Er det greit eller blir det veldig rart? Jeg prøver å tenke hvordan jeg selv hadde reagert, men som den personen jeg er så hadde jeg gjort det for jeg liker å hjelpe folk og er nysgjerrig på nye ting, men hvordan er det med folk flest? Ønsker ikke at folk skal føle seg presset, at de skjønner at kun er et tilbud.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 12:07   #2
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Nei, det er ikke innafor hos meg i alle fall. Om nære venner hadde spurt, så hadde det for så vidt vært greit. Men bekjente? Niks.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 12:07   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Litt avhengig av relasjonen vår ville jeg blitt passe irritert, tror jeg. Jeg er ikke interessert på en flekk på homepartygreier.

Jeg ville foretrukket at du heller la ut en melding på din egen vegg og reklamerte. Så kan jeg heller ta kontakt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 12:08   #4
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Jeg synes det er absolutt innafor å spørre generelt på veggen sin om noen kan tenke seg å holde et homeparty. At de da kan ta kontakt med deg. Jeg er ikke like begeisret for å få slike spørsmål på PM. (Ender alltid opp med å føle meg litt kjip da jeg sier nei. )

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 12:09   #5
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Jeg opplever det som masete å få slike meldinger og sms'er. Å legge det ut på egen vegg er helt ok, så kan jeg ta kontakt hvis jeg ønsker.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 12:11   #6
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Eg synest og det er masete. Dele status, gjerne public, med informasjon om å ta kontakt er greit. Personlege henvendelser synest eg det er vanskemeg å seie nei til

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 12:12   #7
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Det spørs hvor godt du kjenner dem. Jeg hadde ikke satt pris på om f.eks. foreldre i barnehagen/klassen eller andre bekjente hadde spurt om det. Jeg hadde ikke følt meg presset, men jeg er ikke interessert i å holde homeparty for noen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 12:14   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Jeg hadde ikke syntes det hadde vært problematisk å bli spurt, uansett hvem det hadde vært.

Jeg hadde bare svart nei. :enkel:

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 02-03-17 kl 13:11.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 12:17   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Jeg syns det er ubehagelig. Spesielt om det kommer fra venner jeg ikke har veldig mye kontakt med. Legg det heller ut på egen vegg og be interesserte ta kontakt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 12:20   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns det er ubehagelig. Spesielt om det kommer fra venner jeg ikke har veldig mye kontakt med. Legg det heller ut på egen vegg og be interesserte ta kontakt.

Enig. Hadde jeg fått en slik PM (som dessuten gjerne sendes i flokk, slik at det oppstår en PM-gruppe på 100 personer), ville jeg neppe svart engang, bare forlatt gruppa så snart som mulig.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 12:22   #11
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Det er litt avhengig av hvordan man formulerer seg. Går det tydelig frem at man ikke trenger å svare om man ikke vil så syns jeg personlig det er helt ok.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 12:22   #12
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Jeg har fått noen sånne privatmeldinger på Facebook fra bekjente tidligere, jeg fikk en gang denne meldingen:

"Hei, ser du har fått ny baby, gratulerer så mye, hun er så skjønn. Var svangerskapet tøft? Du vet, jeg har startet opp som forhandler for XXX og vi har gode produkter som får kroppen rett tilbake der den var før graviditeten, og vi har kremer for strekkmerker. Dette er noe for deg. Vil du ha et barselbesøk hjemme hos deg så kan jeg komme og vise frem produktene mine for deg og dine venner. Bare ta kontakt"

Jeg himlet med øynene og svarte fint tilbake at strekkmerkene mine hadde det fint uten krem...

Jeg synes det er masete, og jeg synes det er snodig å bli kontaktet av de du ikke har kontakt med ellers med sånne forespørsler. Jeg tror gevinsten ved slike henvendelser er liten, legg heller ut på åpen profil eller lag en egen facebookside for din business.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 12:29   #13
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Liker ikke.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 12:32   #14
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Ja, det er det jeg også har kjent på, fortsetter å reklamere på min egen vegg. Distributørene fra USA arbeider veldig forskjellig fra oss her i Norge, så det handler vel om å finne sin vei og ikke gå slavisk etter deres råd. Tusen takk for svar!

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 12:40   #15
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Jeg hadde syntes det var helt greit, så lenge du ikke pushet om jeg ikke svarte.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 12:46   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Jeg har flere venner som har begynt med homeparties og jeg takler det dårlig, jeg vil nærmest kalle meg motstander mot sånne ting, for jeg har nesten enda tilgode å oppleve null mas i forbindelse med slike ting. Spesielt de som selger Forever Living eller Herbalife har jeg oppfattet som ekstreeeemt masete og jeg blir gal av det. Takker alltid nei, vil ikke ha noe med det å gjøre. Men det er selvsagt ok å spørre, så lenge man godtar et nei uten noe mas.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 13:01   #17
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Jeg synes det er veldig beklemt å bli spurt om sånt direkte.
Jeg ser at enkelte legger ut status på fb med generelt spørsmål om noen ønsker å ha party. Det er greiere.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 13:03   #18
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Det er litt avhengig av hvordan man formulerer seg. Går det tydelig frem at man ikke trenger å svare om man ikke vil så syns jeg personlig det er helt ok.

Enig i dette. Om man f.eks. formulerer seg ala "sender dette til alle mine kontakter, om du ikke er interessert, bare overse meldingen", så tenker jeg det er innafor. Jeg hadde bare oversett den.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 13:20   #19
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Jeg hadde nok ikke blitt sur, hadde bare takket pent nei.

Ble sur da en lokal Herbalife-selger kom bort til meg (og andre) på stranda og skulle pushe Herbalife slankekur. Var ikke greit.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-17, 13:22   #20
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å spørre folk om å holde homeparty

Misliker det sterkt.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no