Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Dustespørsmål

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-12, 13:59   #1
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Dustespørsmål

Når du "plutselig" får veldig lyst på noe spesielt til middag, hva er det da du får lyst på? Hovedingrediensen, tilbehøret eller en helt spesiell rett?

Grunnen til at jeg spør så teit er at jeg begynte å tenke over dette i går. Da fikk jeg nemlig så veldig lyst på... :kremt: ...hjemmelaget potetmos og saus (uspesifisert saus for øvrig). Så jeg sendte melding til mannen min og spurte om ikke han kunne finne på en god rett som inneholdt disse to ingrediensene. Hahaha...

Og så kom jeg på at det faktisk veldig ofte er slik at jeg ikke får lyst på sånne ting som kylling, laks eller kjøttkaker, men heller spesielle typer tilbehør som hjemmelaget potetmos, en spesiell type saus, stekt sopp og løk eller sånne ting. Jeg føler jo at jeg ikke er helt navla, og tenkte at jeg måtte sjekke om det bare er jeg som har det sånn... ? Hehehehe...

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 14:01   #2
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dustespørsmål

Panert torsk med mengder av sitron, ertestuing og potetmos fyser jeg ofte på.
Jeg har blitt utrolig glad i sitron, ferskpresset sitron, så jeg prøver å finne mat hvor jeg kan bruke det.

Hjemmelaget potetmos og saus... Kjøttkaker eller kjøttboller?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 14:01   #3
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dustespørsmål

Hvorfor skal man være riktig navla bestandig?

Hjemmelaget potetmos og brun saus passer utmerket til Colaskinke og en stekt blanding av rosenkål og bacon.

Det eneste som er dust med spørsmålet ditt er forresten overskriften, for den forteller ingenting om hva temaet er.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 14:04   #4
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dustespørsmål

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Hvorfor skal man være riktig navla bestandig?

Hjemmelaget potetmos og brun saus passer utmerket til Colaskinke og en stekt blanding av rosenkål og bacon.


Jeg hadde blitt happy for å få bare potetmos og saus, men fikk i tillegg grillet stangekylling og wokede grønnsaker til, og hjemmelaget rødvinssaus med rødløk, sopp og litt fløte i. Det var veldig godt.

Jeg tror dessuten at jeg skal prøve det forslaget ditt en gang, det hørtes helt usannsynlig godt ut.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 14:12   #5
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.348
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dustespørsmål

Jeg får ofte lyst på "noe med poteter". Sikkert fordi jeg prøver å begrense karbohydratinntaket og ikke spiser så mye poteter som før, og fordi jeg simpelthen elsker poteter.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 14:17   #6
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dustespørsmål

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg får ofte lyst på "noe med poteter". Sikkert fordi jeg prøver å begrense karbohydratinntaket og ikke spiser så mye poteter som før, og fordi jeg simpelthen elsker poteter.

Jeg er også glad i poteter, og det er ofte en eller annen variant av potet som jeg fyser på. Bakte, gratinerte, mosede, ovnstekte i båter... Ja, til og med kokte poteter kan jeg fyse på innimellom. Hehehe... Kjøttet eller det som enn måtte være "proteinkilden" i måltidet er litt underordnet for min del, ganske ofte.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 14:21   #7
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.348
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dustespørsmål

Jeg tror det må bli noe med hjemmelaget potetmos tilsatt mye smør, parmesanost og gressløk fra hagen til middag i dag.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 14:24   #8
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dustespørsmål

Jeg fyser oftere på tilbehøret enn hovedmaten, ja. Egentlig kunne jeg levd på tilbehør alene og droppet kjøttet. Jeg tror jeg er en slags skapvegetarianer. Bare tanken på alt det deilige man kan lage av potet.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 14:34   #9
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dustespørsmål

Når eg fyse på noko er det alltid hamburger frå Mix.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 20:10   #10
elli
Aktiv
 
elli sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 185
elli er litt kulelli er litt kul
Standard

Sv: Dustespørsmål

Både og egentlig. Av og til får jeg veldig lyst på ovnsstekt indrefilet av svin, hjemmelaga potetstappe, ovnsstekte poteter, squashsuppe, tapas, mozarellasticks, foccacia med aioli, altså alt fra hele middager til tilbehør og småretter. Tenker vel stort sett hele tiden på mat, og har vel i grunnen hele tiden lyst på varm mat...

tror det blir hjemmelaga potetstappe til kveldsmat....

elli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 20:18   #11
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dustespørsmål

Jeg kan også godt spise bare tilbehør.

  Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 20:25   #12
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dustespørsmål

Mannens hamburgere står høyt i kurs. Ellers indisk take away.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 20:53   #13
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dustespørsmål

Jeg går rundt og har skrekkelig lyst på mamma sin hjemmelagede potetsalat. Noen ganger er det tilbehøret jeg er fysen på, mens andre ganger kan det være kjøttet/fisken.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 17:56   #14
silje
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 544
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Sv: Dustespørsmål

Fisk.
Jeg er veldig glad i fisk, nesten alle varianter.
Etter dager med pølser/kjøttdeig/pizza etc., bare MÅ jeg ha fisk.

...fin ting å fyse på da...

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 18:44   #15
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dustespørsmål

Mannens fredagspizza (jeg spiser fyllet med masse ost på) sammen med guacamole (hjemmelaget), salsa og rømme.

Ellers kan jeg få lyst på fetaost og lager gjerne middag ut fra det.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no