Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Trøstespise-mat uten melk og "litt" sunt

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-12, 17:54   #1
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Trøstespise-mat uten melk og "litt" sunt

Jeg har en større jobbinnspurt på gang og det merkes på vekta. Heldigvis tåler jeg ikke vanlig sjokolade, men Nøttifrutti og Lindt mørk sjokolade er ikke akkurat slankekost det heller. Er det noen som har noen forslag til mat og snacks som er godt å "trøstespise" samtidig som det ikke er for usunt og ikke inneholder melk?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 18:04   #2
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trøstespise-mat uten melk og "litt" sunt

Nøtter er ikkje så verst sunt, viss du ikkje spis enorme mengder av det. Eg skjærer og opp frukt i terningar (melon, eple, kiwi, bær, etc.) og har i ein liten boks. Ein og ein bit frukt, blir drøyt og varer lenge. Eg pleier og ha wasa muslibar (ca. 150 kcal) i kontorskuffa, til slik småspising.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 18:06   #3
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trøstespise-mat uten melk og "litt" sunt

Jeg syns grønnsaker med dip er godt. Dip kan du lage av soyayoghurt eller den melkefrie rømma (som jeg selvsagt ikke husker hva heter nå).

Jordbær og moreller er det vel også kommet i butikkene nå, det er jo knallgodt, mye bedre enn godteri syns jeg.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 18:29   #4
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trøstespise-mat uten melk og "litt" sunt

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Nøtter er ikkje så verst sunt, viss du ikkje spis enorme mengder av det. Eg skjærer og opp frukt i terningar (melon, eple, kiwi, bær, etc.) og har i ein liten boks. Ein og ein bit frukt, blir drøyt og varer lenge. Eg pleier og ha wasa muslibar (ca. 150 kcal) i kontorskuffa, til slik småspising.


Skjønte ikke helt setningen, er nøtter ikke sunt?

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 18:31   #5
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trøstespise-mat uten melk og "litt" sunt

Tørrfesk!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 18:34   #6
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trøstespise-mat uten melk og "litt" sunt

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Skjønte ikke helt setningen, er nøtter ikke sunt?

Det kjem litt an på perspektivet du har. Nøtter er sunt, i den forstand at ein får riktig fett og riktige næringsstoffer for kaloriene. Men i og med at HI skriv: "og det merkes på vekta", bør ein kanskje vere obs på mengde. Det er like mykje kalorier i 100 gram nøtter som 100 gram sjokolade eller potetgull. Så viss ein med sunt meiner lite energitett, er ikkje nøtter tingen, sjølv om næringsstoffer er langt betre enn sjokolade og potetgull.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 18:40   #7
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trøstespise-mat uten melk og "litt" sunt

Jeg ville nok funnet noe som er mettende, samtidig som det er sunt og stiller søtsug om man har det... Jeg bruker alltid frukt/grønnsaker som snaks og har nesten alltid med meg hjemmelaget musli med bær når jeg er på jobb med melk forsåvidt men man kan ha soyamelk f.eks da.

Nøtter ville jeg nok ikke satset på som snacks, det blir fort så mye kalorier om man må passe vekta...

Mat muffins av litt sunnere slag er jo bra.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 19:19   #8
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Trøstespise-mat uten melk og "litt" sunt

Riskjeks.

  Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 19:55   #9
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.991
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trøstespise-mat uten melk og "litt" sunt

Sunt og sunt, men om du vil ha melkefritt og kalorifattig, kan jeg anbefale Lierne kokosboller - a.k.a. redningen for melkefrie ammere med søtsug.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 19:59   #10
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trøstespise-mat uten melk og "litt" sunt

Blåbær. :dille:

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 21:30   #11
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trøstespise-mat uten melk og "litt" sunt

Takk for masse smakfulle innspill! Nå har jeg kjøpt inn avocado for å lage guacamole, det synes jeg er veldig godt på lomper eller rugsprø som snacks. Dessuten diverse frukt, litt nøtter og litt klassisk godteri. Det er ikke sånn at jeg skal slanke meg, men hvis jeg skal leve på Nøttifrutti de neste tre ukene er det ikke helt bra, nei...

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 21:34   #12
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trøstespise-mat uten melk og "litt" sunt

Jordbær!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no