Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kake/bakst til barnehagens sommerfest

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-12, 11:44   #1
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Kake/bakst til barnehagens sommerfest

Jeg kom plutselig på at jeg må ha med 2 (!!) kaker til barnehagens sommerfest på onsdag. Formen er litt så som så, med nært forestående termin, kranglete bekken, og kraftig forkjølelse sånn på toppen, så baking utgår virkelig. Det er helt ok om jeg kjøper noen slike ... Nå husker jeg da ikke hva de heter heller. Vi er i kategorien "gjærbakst", det er som kanelsnurrkake, med gul krem, melis på toppen, i rund aluminiumsform, og de har de på omtrent alle butikkene for tiden. Nå også i en variant med sjokoladebiter (den er virkelig ikke god). Poenget; Jeg kan kjøpe med meg noen sånne i stedet for å stå og bake selv, uten å bli tatt for å være veldig veldig kjip, eller hur?

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 11:46   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kake/bakst til barnehagens sommerfest

Du kan definitivt kjøpe med sånn ja. Ikke at man trenger noen unnskyldning, men jeg tror de fleste forstår godt når du kommer med stor mage.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 11:49   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.977
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kake/bakst til barnehagens sommerfest

I barnehagen vår har det forresten vært regel om at man bare tar med en rett selv om man har flere barn i barnehagen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 11:55   #4
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.396
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kake/bakst til barnehagens sommerfest

Kjøpe er helt fint. Jeg gjør visst ofte det også uten stor mage eller opplagte grunner til å la være å bake annet enn høyt tempo på jobb og hjemmebane. En pakke med sjokoladeboller delt i halve, en pakke med gode kjeks eller rett og slett ei ferdig kake fra butikken.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 12:11   #5
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kake/bakst til barnehagens sommerfest

Brioche. Og ja, det kan du.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 13:32   #6
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kake/bakst til barnehagens sommerfest

Brioche, ja!
Da blir det noen slike. Enkelt og greit.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 13:38   #7
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kake/bakst til barnehagens sommerfest

Klart det. På skoleavslutninga nå var det en mamma som kom med en kjempestor bolle med små kjekspakker i - den var den første som ble tom.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 13:59   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kake/bakst til barnehagens sommerfest

Klart du kan.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 15:00   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kake/bakst til barnehagens sommerfest

Ja!
Et annet tips er å lage gele, forsvant fort på vår fest.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 15:05   #10
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kake/bakst til barnehagens sommerfest

Du kan kjøpe sånne ja, de er jo kjempegode.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 15:07   #11
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kake/bakst til barnehagens sommerfest

Seff! Eller en kurv med druer, som jeg pleier å gjøre.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 15:17   #12
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kake/bakst til barnehagens sommerfest

Definitivt greit. På lillesøster sin barnehageavslutning var det noen som hadde tatt med en diger pakke med kokosboller, det var den mest populære "kaken" der.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 15:25   #13
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kake/bakst til barnehagens sommerfest

Du kan alltids ta kakene ut av formen de er kjøpt i, klemme dem litt ut av fasong, samt strø litt melis over dem, for å få dem til å se mer hjemmebakte ut.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 15:43   #14
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kake/bakst til barnehagens sommerfest

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Seff! Eller en kurv med druer, som jeg pleier å gjøre.

Hvis en en bedt om å ta med kake så synes jeg en skal ta med kake og ikke forandre på hva en er blitt bedt om. Men om det er kjøpekake eller hjemmebakst spiller jo ingen rolle.

Hvorfor i alle dager må du ha med to kaker? Det må være dårlig fordeling av barnehagen at samme person skal ha med to?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 15:50   #15
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kake/bakst til barnehagens sommerfest

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Hvorfor i alle dager må du ha med to kaker? Det må være dårlig fordeling av barnehagen at samme person skal ha med to?

Neida, det er fordi jeg har barn på begge de gruppene som skal ha med kake. Det er aldersinndelt, så at jeg har fått to tette skal jeg ikke klandre barnehagen for, det har jeg fiksa selv (med litt god hjelp av mannen da). Om jeg ikke husker feil så skal 06- og 07-barna ha med kake, 08 og 09 ha med kaffe/te, og de minste skal være med å rydde etterpå.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 20:06   #16
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kake/bakst til barnehagens sommerfest

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Hvis en en bedt om å ta med kake så synes jeg en skal ta med kake og ikke forandre på hva en er blitt bedt om. Men om det er kjøpekake eller hjemmebakst spiller jo ingen rolle.

Hvorfor i alle dager må du ha med to kaker? Det må være dårlig fordeling av barnehagen at samme person skal ha med to?


Ok. I vår barnehage (120 barn) flommer det over av kake og is på sommerfesten, så at jeg har tatt med druer og feks oppskåret melon synes jeg er helt kurrant. Og det blir borte. I min verden er kake noe som er godt å spise etter maten. En pose twist kunne jeg også tatt med.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 20:49   #17
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kake/bakst til barnehagens sommerfest

I vår barnehagen så har vi kakebord til alle etter vi har spist egen picnik mat, så da har vi bare bedt 10 stykker om å bake langpannekake (eller tilsvarende i størrelse) som er til alle etterpå, så da hadde det blitt for lite kake til alle om noen plutselig skulle kommet med andre ting.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 20:57   #18
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kake/bakst til barnehagens sommerfest

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

I vår barnehagen så har vi kakebord til alle etter vi har spist egen picnik mat, så da har vi bare bedt 10 stykker om å bake langpannekake (eller tilsvarende i størrelse) som er til alle etterpå, så da hadde det blitt for lite kake til alle om noen plutselig skulle kommet med andre ting.

Skulle jeg stilt med en langpannekake kunne det stilt seg annerledes. Da hadde jeg nok stilt med et større antall druekurver isteden, slik at menden kompenserte. Hos oss har det alltid vært mer enn nok. Noen vil heller ha frukt en kake.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 21:37   #19
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kake/bakst til barnehagens sommerfest

Når jeg har bedt om kake så har jeg bedt om kake, og da vil jeg ikke at folk skal komme med druekurver isteden. Da får de heller si fra at de ikke kan bake, så får jeg noen andre til å gjøre det. Vent til du får skoleunger og skal organisere alt mulig, så er det helt håpløst om folk skal holde på sånn.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 21:41   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kake/bakst til barnehagens sommerfest

Hos oss henger Fau opp liste på hver avdeling så kan man skrive seg på om man vil bake kake (og velge hva man baker) eller ta med frukt. Fungerer fint.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no