Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Gir du barna dine riktig mat?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-12, 23:14   #41
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gir du barna dine riktig mat?

Kva artikkelforfattaren har av utdannelse syns eg er lite interessant - det som står der er da ikkje særlig spesielt, kontroversielt eller banebrytande. Naboen kunne sagt det samme, og eg hadde ikkje blitt provosert da heller. Kvifor så opprørt?

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 23:14   #42
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Gir du barna dine riktig mat?

Ernæringsterapeut er en slags kosthvisker? En som gir ny piff(i) hvis salaten føler seg litt slapp, paprikaen er litt vissen, blomkålen henger med hodet eller potetene har fått inngrodde roer?

  Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 23:17   #43
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine riktig mat?

Det er formen på artikkelen som er problemet for meg. Den undervurderer sine lesere og da kommer jeg som leser i forsvarsposisjon. Hadde den ikke vært belærende og tatt utgangspunkt i at leserne ikke kan noe og lever av loff med sirup på, men heller tatt form av en påminning om noe vi egentlig vet, hadde den hatt større sjanse til å nå frem til målgruppen. Slik den står nå appellerer den hovedsaklig til de som søker bekreftelse på at de er hakket mer perfekte enn hvermannsen. Tror jeg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 23:17   #44
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gir du barna dine riktig mat?

Det kan vere greit å vite at frukt kan ha mykje sukker. Ei skål med druer er ikkje reint lite sukker (og er dermed ein favoritt hos dei fleste).

Sjølv tar eg meg heller ein sjokolade! (men joda, druer har sikkert eitpar vitaminer og to).

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 23:18   #45
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine riktig mat?

Jeg har aldri hørt begrepet ernæringsterapeut før, tror jeg? Jeg får assosiasjoner til terapeutisk behandling (healing?) av råtten frukt. Eller holdnings- og adferdsterapi for foreldre uten kontroll over kjøkkenet.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 23:20   #46
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine riktig mat?

Jeg syns det var en underlig samrøre av moralisering, ukvalifisert synsing (som å fremstille at folk spiser mager kylling og mye frukt som noe negativt og nærmest i samme åndedrag som "ferdigmat" og "giftige tilsetningsstoffer" ) og temmelig religiøst.

Aktive unger trenger masse, masse karbohydrater. Som Erica sier: er de aktive så trenger de en solid tilførsel av karber for å holde blodsukkeret stabilt.

Å snakke om at brød og poteter "ikke er galt i seg selv, men blir for mye når det kommer på toppen av totalt høyt sukkerinntak" er jo bare sludder og vås! Dumt med brødskiver fordi man drikker for mye cola allerede, liksom?


Nei, dette ble jeg bare veldig irritert av, og det er enda mer irriterende at hun får spalteplass for å forvirre foreldre ytterligere. Hvem som helst kan jo gi opp hvis de tror at for å gi barna sunn mat så må de gi dem brokkoli i stedet for frukt og linser i stedet for brødskiver?!

Vanlig sunne, friske og aktive unger blir ikke overvektige eller syke av et normalt kosthold med grovbrød et par ganger om dagen, til og med av og til med syltetøy, frukt når de har lyst på det, rikelig med grønnsaker på fatet til middagen (og gjerne en regel om å spise en solid porsjon grønnsaker før de får mer ris til middagen, hvis man har et barn som ikke er så flink til å begrense inntaket), lørdagspizza med det de liker på, pølser dann og vann, men kylling og fisk oftere, etc.

Kutter man brus og søt drikke, godteri til annet enn fest og lørdag, og lager maten selv, så trenger man virkelig ikke begynne med linsestuing i stedet for poteter, og fruktnekt for unger som ikke overspiste frukt.

Snakk om å gjøre noe enkelt vanskelig!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 23:23   #47
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Gir du barna dine riktig mat?

Poly -

  Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 23:24   #48
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine riktig mat?

Bare for å balansere det litt så slutter jeg meg til Katta og flere her. Jeg er enig i en del av det som står der som er litt sånn common sense. Det som sikkert får en negativ reaksjon til å melde seg er muligens ordene "glimrende artikkel" i hovedinnlegget i møtet med den faktiske artikkelen som framsto ganske banal og hverdagslig. I tillegg til det jeg har nevnt tidligere med lite pedagogisk framstilling - iallefall hvis poenget er å nå massene - ikke meningsfellene. Det blir litt samme feelingen (men på et helt annet nivå) som jeg fikk av han galningen som jeg henviste til i facebooktråden som snakket om idioter av noen ekle og late og feite menn. Han konkretiserte overfor medier senere at han absolutt ikke var opptatt av å få folk opp i sofaen. Han ville bare tømme seg for nedlatende frustrasjoner, antageligvis.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 23:24   #49
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine riktig mat?

Du misliker virkelig linser, Polyanna?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 23:29   #50
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine riktig mat?

Når man usortert lister opp som "farlige"
- lettmelk
- transfett
- ferdigmat (av alle slag)
- kylling
- sukker
- poteter
- mager kylling
- fruktyoughurt
- giftige tilsetningsstoffer

helt unyansert og uten å skille mellom LIVSFARLIG, kanskje ikke optimalt, og "jaja", så blir det hele helt merkelig og veldig, veldig vanskelig å forholde seg til for folk som strengt tatt trenger inspirasjon til å velge bort brusen og å gidde å lage middag selv.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 23:30   #51
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine riktig mat?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Du misliker virkelig linser, Polyanna?



Busted!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 23:31   #52
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine riktig mat?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.



Busted!

Linser som er så godt! Bedre enn sjokolade, faktisk!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 23:38   #53
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gir du barna dine riktig mat?

Har ho lista dei tinga opp som farlig Poly ?

Fader, ho burde vert stoppa. Ho går ganske på tvers av anbefalingar for ein del ting då ser eg.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 00:47   #54
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gir du barna dine riktig mat?

Nå har så mange kloke hoder allerede sagt det jeg satt og tenkte da jeg leste artikkelen tidligere i dag. Useriøst, slår inn vidåpne dører etc. Rett og slett teit, selv om den inneholdt noen (veldig selvsagte) sannheter, skrevet av en eller annen med en liksomutdannelse på området. Ellers takk.

Nok en gang lager du en tråd basert på dårlig kildekritikk fra din side Amelie.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 00:51   #55
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine riktig mat?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Apan: så du mener at vanlig pasta, ris og hvitt brød er helt ok i store mengder hos barn?

Jeg kjenner faktisk INGEN barn med sånt kosthold. Det er innimellom-mat hos alle.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 06:46   #56
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir du barna dine riktig mat?

Jeg har et barn som ikke liker brødmat. Jeg skulle gitt mye for å få henne til å spise brød. Ikke fordi det er så sunt men fordi det er veldig upraktisk i Norge å ikke gjøre det.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 07:01   #57
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gir du barna dine riktig mat?

Jeg synes kosthold og barn er veldig vanskelig, mye vanskeligere enn jeg hadde trodd... Sønnen min får masse ferdigmat, brus, nugatti, pizza, vafler, is halvgrovt brød, baguetter og den slags hos pappan sin og foretrekker det ganske mens jeg hjemme lager mesteparten fra bunnen av diverse for å prøve å møtes litt på halveien med sønnen min. Jeg synes ikke kostholdet i barnehager/SFO er noe spennende eller bra (av det jeg har opplevd) som bidrar til at posetomatsuppe og pannekaker er det man vokser opp på.

Det blir helt klart mye brødmat, og pasta/ris og potet her i huset til minsten (fullkorn da riktignok), men jeg prøver å få han over på litt mer grønnsaker og frukt som ikke går på skinner akkurat...

Det er bra med fokus på barn og kosthold, selvom man kanskje har lest det som står i artikkelen før, så kan det jo hende flere blir litt obs på det.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 07:08   #58
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.978
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine riktig mat?

Jeg syntes det var en skikkelig goddag mann økseskaft-artikkel.

Jeg forsøker å lære ungene mine om et sunt kosthold, og vi lager det aller meste av maten fra grunnen av. Det er verken vanskelig eller tidkrevende når man bare har kommet inn i tralten. Men dte forhindrer jo ikke at vi tidvis serverer pølse og pizza heller. Ungene får lørdagsgodteri i store mengder på lørdag, og en og annen is innimellom om sommeren. Knerten rører verken frukt eller grønnsaker, men vi jobber med saken.

De fleste foreldre ønsker et sunt kosthold for ungene sine, men noen foreldre ser ikke helt hva det innebærer og noen unger er utrolig kresne.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 07:13   #59
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.978
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du barna dine riktig mat?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg kjenner faktisk INGEN barn med sånt kosthold. Det er innimellom-mat hos alle.

I knertens barnehage er det unger som hver eneste dag har loffaktig brød med nugatti som pålegg i matboksen. Det er helt sant. Det sunne alibiet deres i den matboksen er en barneyoghurt og litt frukt.

Yoghurt får ungene våre også, altså. De drikker ikke melk og får ta de kalsiumkildene de får.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 07:53   #60
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gir du barna dine riktig mat?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vanlig sunne, friske og aktive unger blir ikke overvektige eller syke av et normalt kosthold med grovbrød et par ganger om dagen....

Heilt klart, og i artikkelen blir det sagt at grovt brød er bra, og lyst brød bør reduserast (som ikkje nett er revolusjonerande kunnskap). Men brød er ikkje problematisert i artikkelen. Og kostholdet ho meiner er best er jo heilt normalt?

Hattifnatten: eg har ordlagt meg klønete, så du har eit godt poeng - denne artikkelen ga stoff som er så allment kjent og i stor grad tilrådd av myndighetene, at det for meg havnar i kategorien "vanlig kunnskap". Meir grønsaker, meir bær, mindre raske karbohydrat. Fettredusert mat er i utgangspunktet ikkje viktig og riktigfor barn. Nokre påstandar her tar eg med ei god klype salt, men det er mulig det er det som provoserer enkelte. Eg er ikkje så redd for tilsetningsstoffer f.eks, men er veldig opptatt av at kostholdet skal ha god balanse.
Eg syns dama er uviktig. Er vel det eg syns.

__________________
Jente 2003 og gut 2005

Sist redigert av Syrin : 21-06-12 kl 08:03.
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no