Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er det "rareste" du har spist?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-06, 15:48   #21
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

så nesten ut som små mennesker. De spiste IKKE jeg..

Nå er det ganske mange pattedyr som ligner på små (eller store) mennesker om man flår og griller dem da.

Ben "ufølsom" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 15:54   #22
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Haggis har jeg også spist. Likte det ikke noe særlig.

Struts har jeg også spist en gang.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 15:55   #23
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Nå er det ganske mange pattedyr som ligner på små (eller store) mennesker om man flår og griller dem da.

Ben "ufølsom" Murphy

Ja, huff.. der er jeg glad jeg er veggis gitt..

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 15:57   #24
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Iguana-egg i El Salvador. Det var som vanlig eggeplomme, og det var (heldigvis) kokt.

De jeg bodde hos prøvde å servere meg iguanasuppe også, med et helt ben oppi (med klør, skinn med skjell og det hele...) Men det ville ikke ned.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 16:17   #25
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har ikke spist så mye rart, tror jeg. Eller, en del sushi-ting er kanskje litt rare, som sjøpinnsvin og slikt, eller rått hvalkjøtt?

Om rått hvalkjøtt er "rart", så spiser jeg noe "rart" innimellom.
Kan ikke komme på så mange rare ting - uvanlige (ikke sånt man finner på Rema1000)ja, men ikke rare ...
Må innrømme at hårene reiste seg litt på ryggen av enkelte ting dere har smakt, men det er jo fordi det er uvant ...

__________________
Lofottorsk i nordens Paris

Sist redigert av Canisa : 21-11-06 kl 20:16.
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 16:41   #26
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Antilope blir vel det mest uvanlige jeg har smakt.

Men det er spist her hjemme da.
Hadde helgrillet antilopesadel og grillet elgbiff en felles st. hans med naboene.
VI måtte robbe frysre for å finne pølser til ungene for ingen av delene falt i smak hos ungene ( totalt 7 stk)
Antilopesadel var veldig mørt, men smakte ikke godt.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 16:46   #27
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

kult! Smakte det bare vann eller?

Dessverre - hadde det bare gjort det... Er lenge siden nå, men mener å huske at jeg assosierte det med sånn ekkelt skoleviskelær.

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 16:51   #28
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Dessverre - hadde det bare gjort det... Er lenge siden nå, men mener å huske at jeg assosierte det med sånn ekkelt skoleviskelær.

blekksprut smaker jo nesten sånn. må nesten ha de innbakt for at det skal smake noe i det hele tatt.. Synes det er kjempegodt!

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 16:53   #29
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

blekksprut smaker jo nesten sånn. må nesten ha de innbakt for at det skal smake noe i det hele tatt.. Synes det er kjempegodt!

Ja da er det jo masse gratis mat for deg om sommeren .

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 17:04   #30
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Har spist endel på restauranter i Kina, og mye av det vi har spist vet jeg ikke hva er..... (Kanskje best å ikke vite ? ) De hadde ikke vestlig meny, og klarte heller ikke å fortelle oss hva de forskjellige tingene var...
I tillegg har jeg spist måkeegg som barn. Ikke så rart i Nord Norge, da, og det smakte helt greit synes jeg å huske.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 17:05   #31
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Jeg har spist due. Det var godt .

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 18:36   #32
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Struts, på restaurant på Aker Brygge. Det var knallgodt.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 18:40   #33
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Tja, struts, kanskje.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 18:45   #34
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg har spist due. Det var godt .

Jeg også. Ringdue.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 18:47   #35
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Apehjerne på Sri Lanka
Ble fortalt at det var kjøttboller av en ikke helt pålitelig tolk. Ble fortalt i ettertid.

Ellers krokodille, hai og struts.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)



Sist redigert av Hønni : 22-11-06 kl 18:21. Årsak: en grotesk skrivefeil
Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 18:47   #36
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Kjæresten min har spist tiurhjerte, sier han.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 18:50   #37
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Det er vel struts, greshoppe og krokodille tror jeg. Gresshoppe ar ikke så halv galt. De var ristet og saltet.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 18:51   #38
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Jeg har ikke spist så mye "rart", har ikke så veldig stor utforskertrang sånn sett. Men det rareste må kanskje være en rett av kumage og innvoller som jeg bestilte i en liten by i Portugal i 1985. Jeg kan ikke portugisisk, kelneren kunne ikke engelsk, så jeg måtte ta det som hørtes best ut. Det viste seg å være et dårlig valg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 20:27   #39
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Det må vel være selbiff på Svalbard. Det var iallefall ikke godt, smakte "skosåle" med tran.
Ellers er jeg jo ikke helt sikkert på hva jeg har fått servert hverken i Hong Kong eller på tur til en lokal gummiplantasje i Thailand.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 21:09   #40
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er det "rareste" du har spist?

Jeg fikk servert potet- og banansuppe på besøk hjemme hos en indonesisk strandselger på Lombok en gang. Ikke godt, men heller ikke uspiselig - heldigvis.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no