Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Arbeidsfordeling og system i hjemmet

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-10, 17:02   #21
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Arbeidsfordeling og system i hjemmet

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Hva med å melde ham på flylady? Da får han detaljerte kommandoer hver dag på epost. Alt fra å skure venstre hylle i kjøleskapet, til å knyte på seg skoene om morgenen.

Enig! Flylady.

Med Flylady vil dere antakelig greie å kvitte dere med litt saker dere ikke trenger også. Forebyggende mot rot. :erfart:

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 17:15   #22
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Arbeidsfordeling og system i hjemmet

Mitt opplegg er Flylady på min egen måte. De mailene blir jeg bare gal av, ta på sko og shine vasken er ikke hovedprioritet her i huset altså. Ikke blir det særlig ryddigere av det heller.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 17:18   #23
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Arbeidsfordeling og system i hjemmet

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Mitt opplegg er Flylady på min egen måte. De mailene blir jeg bare gal av, ta på sko og shine vasken er ikke hovedprioritet her i huset altså. Ikke blir det særlig ryddigere av det heller.

Jeg leser Flylady i den forstand at jeg bruker dagsystemet + Weekly home blessing hour og gjør kvartersoppdragene de gangene de gir mening, og blåser i resten.

Sko innendørs?

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 17:31   #24
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.396
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Arbeidsfordeling og system i hjemmet

Hei mokkmokk.
vi har det akkurat sånn. Bortsett fra at vi bytter på hvem som er frustrert og kjefter fordi at standarden ikke akkurat er pari.

Mattilsynet ville enkelte dager ha stengt kjøkkenet vårt på timen. Men nå lager vi ikke mat for salg der, og vi holder oss faktisk friske. Vi spiser tross alt ikke av gulvet.

Det er fint at mannen er villig til å bidra når han får beskjed. Men det viktigste er jo å finne en slags standard som alle kan leve med - og hvor alle føler at de gjør noe nyttig. Mange damer (ikke nødvendigvis deg) har et svært rigid syn på når det er reint og ryddig nok, og mange menn blir rimelig stresset av at deres bidra aldri blir bra nok. Hjemme hos oss føler jeg forøvrig at det er litt omvendt. Jeg blir aldri ferdig med prosjektene mine...

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 18:00   #25
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Arbeidsfordeling og system i hjemmet

Dere som har vaskehjelp, vasker h*n hele huset, dvs. alle rom inkl bad?
Her vasker jeg badet mere enn en gang i uka, har to smågutter som hender at
tisser utenfor og vasken samler jo støv over natta
Må støvsuge iallefall annenhver dag, kjøkken og stue.
Klarer ikke å se for meg at vaskehjelp en dag i uken hadde holdt her,
det må ryddes og rengjøres oftere.
Klarer dere dere med rengjøring og rydding en dag i uka?
Hva betaler man for sånt i timen?


Vi har en dag i uken hvor det rensgjøres veldig grundig, da fordeler vi ansvaret oss i mellom,
ellers så er mannen ganske flink til oppvask og oppvaskmaskinen.
Jeg tar badet innimellom (ca annenhverdag, iallefall vask og do).

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no