Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan få vekk OMO stank fra klærne? -HASTER

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-10, 21:44   #21
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.009
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan få vekk OMO stank fra klærne? -HASTER

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg synes heller ikke det er så sterkt, jeg skulle ønske det luktet enda mer. Det lukter mest av pulveret, ikke så voldsomt av klærne. Men jeg bør kanskje ikke uttale meg, "herdet" som jeg er (selv om jeg har ekstremt god luktesans).

Ikke stå for nærme da Iset, og ikke dra inn så hardt så kan du unngå å bli skadet. Pulver har en tendens til å virvle opp og forsvinne inn i nesen.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 21:47   #22
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.819
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan få vekk OMO stank fra klærne? -HASTER

jo, OMO vaskemiddel og skyllemiddel lukter! Spesielt når man er vant til bare parfymefrie vaskemidler.

Det er jo sånn med ikkerøykere også, jeg kan jo at det røykes i bilen foran meg om vi kjører i kø.

*utstyrt med svært ømfindtlig nese*

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 21:49   #23
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.009
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan få vekk OMO stank fra klærne? -HASTER

Jeg har også ømfintlig nese altså. Hvis du mener røyking. Jeg kjente med lukkede bilvinduer at mannen i bilen BAK oss røykte. Veldig glad vi flyttet fra rekka der naboen alltid røykte ute og jeg alltid kjente det i stuen selv med lukkede vinduer.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 22:13   #24
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få vekk OMO stank fra klærne? -HASTER

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Fatter rett og slett ikke at det lukter så mye av Omo. Jeg har en stor bunke nyvasket tøy vasket i Omo her, og det lukter ikke parfymert i det hele tatt - knapt annerledes enn om jeg bruker uparfymert vaskemiddel. Kan det variere hvor mye det skylles ut i forskjellige vaskemaskiner? Jeg kan få migrene av skyllemiddel og er generelt ganske følsom for lukt, så jeg syns det er så rart at jeg ikke kjenner denne voldsomme Omo-lukten.

Det STINKER virkelig av Omo! Jeg har også fått tilbake tøy som er vasket i Omo, og det går mange vasker før jeg har fått ut lukten. Jækk.

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg har også ømfintlig nese altså. Hvis du mener røyking. Jeg kjente med lukkede bilvinduer at mannen i bilen BAK oss røykte. Veldig glad vi flyttet fra rekka der naboen alltid røykte ute og jeg alltid kjente det i stuen selv med lukkede vinduer.

Sånn er jeg også, ekstremt god luktesans. Plagsomt god.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 22:17   #25
Patsy
Ingen tittel
 
Patsy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 976
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Sv: Hvordan få vekk OMO stank fra klærne? -HASTER

Opprinnelig lagt inn av HSJ73, her.

Vi er flere! Jeg kan nesten få forhøyet puls dersom jeg oppdager at det har kommet en ny type skyllemiddel i butikkhyllene. Jeg liker ting som lukter godt.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 22:19   #26
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan få vekk OMO stank fra klærne? -HASTER

OMO lukter friskt og godt.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 22:20   #27
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan få vekk OMO stank fra klærne? -HASTER

Hvis man har brukt Omo lenge, så tror jeg man ikke kjenner lukten så godt til slutt,- slik som med parfyme og røyking.

Vi bruker kun Neutral vaskemiddel, så jeg kjenner parfymert vaskede klær på lang avstand. Dersom ett plagg parfymert tøy havner i vår klesvask, kan jeg kjenne svak lukt av hele klesvasken etterpå.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 22:21   #28
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan få vekk OMO stank fra klærne? -HASTER

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Iset: *dulte* det er flere av oss som liker lukten av både omo og skyllemiddel

Me too! Hvem trenger vel parfymer når klærne lukter godt?
Kanksje ikke rart jeg liker de Clean parfymene. De minner meg om lukten av rene klær.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 22:23   #29
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få vekk OMO stank fra klærne? -HASTER

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Me too! Hvem trenger vel parfymer når klærne lukter godt?
Kanksje ikke rart jeg liker de Clean parfymene. De minner meg om lukten av rene klær.

Enig i at Omo lukter sterkt i pakken/flasken, men klærne lukter virkelig så godt som ingenting.

Jeg liker ikke Clean parfymene. De høres gode ut men lukter jo forferdelig sterkt, og langtfra sånn jeg vil at rene klær skal lukte.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 22:28   #30
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan få vekk OMO stank fra klærne? -HASTER

Jeg syns ikek Clean er sterk. Men syns alle andre parfymer er det.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 22:48   #31
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan få vekk OMO stank fra klærne? -HASTER

Å ha på seg klær som er vasket med OMO er et mareritt. Det er garantert at jeg får migreneanfall da. Klær vasket med OMO stinker parfyme.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 23:15   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få vekk OMO stank fra klærne? -HASTER

Jeg har som sagt også ufattelig god luktesans og kan lukte en røyker på mils avstand, og jeg har alltid levd med nesa, dvs. lukter bringer tilbake barndomsminner osv. Jeg har vært en hund i et tidligere liv altså.
Og jeg har også brukt Neutral og lignende i månedsvis uten at jeg har syntes Omo og annet har vært for sterkt etterpå. Så for meg har det ingenting å si, jeg bare ELSKER gode, rene lukter.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 08:08   #33
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.551
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan få vekk OMO stank fra klærne? -HASTER

Arvetøy lukter. Vaskemiddel og skyllemiddel, ja parfymert. Det er parfyme det lukter, ikke egentlig rent, men vi er opplært til å tenke at denne spesielle parfymerte lukten er lukten av rent...

Vel, vi vasker parfymefritt. Jeg vasker derfor arvetøyet før bruk, men synes stort sett det er brukbart etter en vask da, selv om det lukter litt fortsatt. Skyllemiddel lukter lenger enn vaskemiddel. og eddikk i skyllevannet kan hjelpe ja, men det sliter på elastikk og sånn da. Prøvd en lang vask med mange ekstra skyllinger på maskina di, med null såpe i det hele tatt? Evt litt edikk i skyllevannet?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 08:33   #34
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan få vekk OMO stank fra klærne? -HASTER

Bruker vaskemiddel med lukt - Ariel - og det lukter helt greit, eller egentlig veldig lite, men skyllemiddel? Fytte grisen det lukter fælt! Kommer ikke i hus her i hvert fall.
Vask tøyet et par runder i maskinen uten vaskemiddel i.

  Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 08:43   #35
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få vekk OMO stank fra klærne? -HASTER

Ble du kvitt lukten?

Jeg har ikke brukt annet enn Neutral de siste 15 årene, om ikke mer, så det skal jammen ikke mange dråpene med skyllemiddel eller parfyrmerte vaskemidler til før jeg blir svimeslått av parfymelukten. Jeg klør bare ved tanken, kjenner jeg.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 08:55   #36
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få vekk OMO stank fra klærne? -HASTER

Lukter OMO sterkt? Bruker omo og har aldri tenkt på det.

Andre typer vaskemidler derimot! Jif baderom f. eks.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 09:19   #37
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan få vekk OMO stank fra klærne? -HASTER

Uææææ.Omo lukter så fælt og mye.......

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no