Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Når du har ledig tid

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-10, 15:12   #21
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når du har ledig tid

Hmm, jeg ser jo at jeg ikke er alene om å ikke stresse så fælt med det husarbeidet, men jeg tror likvel jeg er i overkant lat. Jeg trives så godt med å gjøre ingenting når barna er i seng eller "ute av veien. Jeg synes det er tilfredsstillende å gjøre husarbeid (og se at det blir ryddig og rent) når jeg først går i gang, men jeg er så utrolig tungstartet.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 16:23   #22
Tuttan
Superaktiv
 
Tuttan sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Innlegg: 374
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Sv: Når du har ledig tid

Eg er egentlig veldig snar til å drage fram PCen når eg har ledig tid, mens huset flyt rundt meg(som no feks). Er knall god på skippertak-metoda. Og håper at eg ikkje får uanmeldt besøk
Prøvar å ta meg saman..

__________________
Mamma til storebror-juni-02, primadonna-feb 06,lisje dropset -okt 07

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 16:45   #23
Solblomst
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Når du har ledig tid

Scrapper og surfer.

  Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 17:31   #24
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når du har ledig tid

Jeg må ha det ryddig rundt meg for å klare å ta det med ro.Er det rotete når jeg har ledig tid så rydder jeg. Nå har jeg vært alene noen timer og har startet å rydde kjøkkenskapene.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 17:54   #25
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når du har ledig tid

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Jeg må ha det ryddig rundt meg for å klare å ta det med ro.Er det rotete når jeg har ledig tid så rydder jeg. Nå har jeg vært alene noen timer og har startet å rydde kjøkkenskapene.

Kjøkkenskapene har jeg tenkt på i tja, ett år eller så.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 18:47   #26
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når du har ledig tid

Tja, det hender jo.
Vi tar somregel ett tak når ungene har lagt seg.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 20:03   #27
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du har ledig tid

Ja og nei. Jeg arbeider gjerne når jeg har ledig tid, men ikke hver gang. (Da hadde jeg blitt sprø!)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 20:09   #28
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når du har ledig tid

Vanligvis 15-30 minutter etter leggetid på overflaterydding og -shining + kanskje litt klesvask. Nå er jeg midlertidig alene med ungene, og da blir det mer.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 23:59   #29
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når du har ledig tid

Jeg bruker generelt alt for liten tid på husarbeid.......
Men det hender jeg glimter til da, spesielt før skal ha besøk.
Kveldene mine blir sjeldent, veldig sjeldent brukt til å gjøre husarbeid.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 08:12   #30
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når du har ledig tid

Nei, når klokka begynner å gli over 20-21 om kvelden, da er det slutt på meg... Det jeg ikke har gjort at husarbeid o.l. før den tid, blir ikke gjort. Derimot er jeg ganske energisk om morgenen og kan gjøre ting på lørdag/søndag formiddag.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 09:05   #31
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når du har ledig tid

Nei det er litt for mye på tv av og til og fp tar jo litt tid nå og da

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 09:23   #32
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.462
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når du har ledig tid

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Hmm, jeg ser jo at jeg ikke er alene om å ikke stresse så fælt med det husarbeidet, men jeg tror likvel jeg er i overkant lat. Jeg trives så godt med å gjøre ingenting når barna er i seng eller "ute av veien. Jeg synes det er tilfredsstillende å gjøre husarbeid (og se at det blir ryddig og rent) når jeg først går i gang, men jeg er så utrolig tungstartet.

Det er som om jeg skulle skrevet det selv. I tillegg blir jeg ikke grinete av rot, så det er få gulerøtter for å starte... Jeg prioriterer meg selv jeg, sånn på kvelden. Setter på maskiner i ny og ne og bretter og bærer opp vask sånn en gang i uka. Alle er tjent med at jeg har det bra, tenker jeg.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 09:35   #33
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når du har ledig tid

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Alle er tjent med at jeg har det bra, tenker jeg.



Men jeg trives jo ikke i rot, det er der problemet ligger for meg. Jeg må nok enten lære meg å leve og slappe av med litt rot og uorden, eller bli flinkere til å gjøre det som skal til. Og flinkere til å la være å mase på min kjære om at det er han som må gjøre det som skal til.

Min plan er:
-legge meg tidligere om kvelden slik at jeg ikke alltid er så sliten og tiltaksløs.
-lage lister over hva som må gjøres. Jeg elsker å krysse av for alt jeg har unnagjort.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 09:42   #34
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.462
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når du har ledig tid

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.


Min plan er:
-legge meg tidligere om kvelden slik at jeg ikke alltid er så sliten og tiltaksløs.
-lage lister over hva som må gjøres. Jeg elsker å krysse av for alt jeg har unnagjort.

Flink er du! Det er en god plan!

(Jeg sliter med å legge meg tidlig, eeeelsker å sitte oppe på kvelden, spesielt hvis jeg får være heeeelt alene *sær*)

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 09:47   #35
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du har ledig tid

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jeg bruker minst mulig av min ledige tid til husarbeide. Surfing, lesing, sløving og sying står høyere opp på pri-listen.

Amen.

Jeg kan ikke fordra husarbeid, og utsetter det mest mulig.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 09:48   #36
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Når du har ledig tid

Plutselig noen timer uten gubbe og unger? Rydde?

  Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 09:48   #37
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når du har ledig tid

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Flink er du! Det er en god plan!

(Jeg sliter med å legge meg tidlig, eeeelsker å sitte oppe på kvelden, spesielt hvis jeg får være heeeelt alene *sær*)

Vi er helt på linje der altså, så da er jeg like sær.
Men i går masjerte jeg i seng kl 22! Så da regner jeg med at jeg får sjikkli lyst å vaske badet i ettermiddag en gang.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 09:53   #38
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.462
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når du har ledig tid

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Vi er helt på linje der altså, så da er jeg like sær.
Men i går masjerte jeg i seng kl 22! Så da regner jeg med at jeg får sjikkli lyst å vaske badet i ettermiddag en gang.

(Da satt jeg og ventet på siste hjernevask, som jeg så på, etterfulgt av Sex og Singelliv )

Men du kan vedde på at du nå automatisk får lyst til å vaske badet, det er ikke noe annet alternativ

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 12:32   #39
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.462
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når du har ledig tid

Nå, ble det vask av bad? Jeg må iallefall takke deg for at du la deg tidlig, for jeg var veldig effektiv igår med litt vask her og flere husmoraktiviteter som ble utført etter at barna hadde lagt seg.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 20:24   #40
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når du har ledig tid

Så det var hos deg husmorenergien min havnet.
Jeg tok riktignok en rask liten kattevask av do og vask i går, men det tror jeg vi kan legge til kontoen for "vask pga besøk", siden Bademiljø skulle komme på befaring for totalrenovering.

Jeg gir meg ikke så lett, jeg skal til sengs tidlig i dag også.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no