Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Gode tips når man skal pusse opp bad?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-12, 19:40   #1
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Gode tips når man skal pusse opp bad?

Vi har fukt på badet og skal totalrenovere det. Det er ganske lite (ca 4 kvm på en god dag ) og helt firkanta. Døra er midt på en vegg, med vaskemaskin og servantskap (stort) på venstre side og do og dusj på høyre side.

Også ønsker jeg meg tips, f.eks praktiske tips. Dere som har pussa opp bad - hva er dere mest fornøyd med eller minst fornøyd med? Hva ville dere gjort annerledes eller har tenkt på i ettertid?

Mannen er rørlegger, så han har en viss peiling, men jeg vil gjerne ha tips fra de med erfaring også. Han vet jo ikke hvordan det fungerer i etterkant.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 20:02   #2
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode tips når man skal pusse opp bad?

Høres ut som badet vårt før vi pusset det opp for 4 år siden. Vi slo ned veggen mellom badet og ene rommet så vi fikk plass til en dusj-nisje og separat badekar. Vi er utrolig glad for at vi gjorde det.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 20:06   #3
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gode tips når man skal pusse opp bad?

Vi har vurdert å ta litt av Storesøster sitt store soverom, men fant ut at det kommer til å koste mer enn det smaker. Vi bor ikke i Huset, vi vet at vi kommer til å måtte flytte når ungene blir litt større. Hadde det vært et hus vi skulle bodd i til vi blir gamle så hadde det stilt seg annerledes.
Så da får vi holde ut med lillebadet.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 20:13   #4
Iris
............
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 90
Iris har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Gode tips når man skal pusse opp bad?

Jeg syns det er deilig med dimmer på spottene i taket.

__________________
Iris
Mor til 3 jenter
Iris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 20:15   #5
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Gode tips når man skal pusse opp bad?

Dusjvegger til å klappe inn i hvert fall. Det utnytter plassen på en helt annen måte.

  Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 20:19   #6
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode tips når man skal pusse opp bad?

Jeg er enig i at dimmer på takspoter er deilig. Man kan regulere lyset når man står opp om morgenen og barna (eller voksne) er trøtte og fæle.

Dusjvegger som kan klappes inn er kjempelurt i teorien, men jeg har ikke lyst til å ha det igjen pga. risikoen for fukt over tid. Da vil jeg heller ta til takke med et kjipere kabinett med mindre størrelse.

Jeg ville hatt digert speil om det var mulig - både for å gjøre romfølelsen videre, og for å kunne se på antrekk og sånt i god belysning (som badet ofte har).

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 20:26   #7
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gode tips når man skal pusse opp bad?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg er enig i at dimmer på takspoter er deilig. Man kan regulere lyset når man står opp om morgenen og barna (eller voksne) er trøtte og fæle.

Dusjvegger som kan klappes inn er kjempelurt i teorien, men jeg har ikke lyst til å ha det igjen pga. risikoen for fukt over tid. Da vil jeg heller ta til takke med et kjipere kabinett med mindre størrelse.

Jeg ville hatt digert speil om det var mulig - både for å gjøre romfølelsen videre, og for å kunne se på antrekk og sånt i god belysning (som badet ofte har).

Dimmer er notert. Vi skal ha noen takspoter, også skal vi ha et ganske stort speil med lys på begge sider inni speilet. Gigastort speil trenger vi ikke fordi soverommet vårt med speilskyvedør ligger vegg-i-vegg.

Dusjvegger som man skal slå inn skal vi ha. Jeg er enig i at det lureste er kabinett, men det er det ikke plass til. Det vil gå så langt ut i rommet at plassen foran vasken blir veldig liten, og det er et vindu der som gjør at vi kan ha maks 80x80 dusj.

Flere tips tas imot!

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 20:41   #8
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gode tips når man skal pusse opp bad?

Hva mener du med at dere ikke bor i huset?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 21:30   #9
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gode tips når man skal pusse opp bad?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Hva mener du med at dere ikke bor i huset?

Hehe, jeg mente huset med stor H. Altså at det er ikke her vi blir værende til ungene blir store, til det er huset for lite. Så vi kommer til å flytte innen ... tja, 5 år, kanskje. Derfor koster vi ikke på å ta areal fra andre rom osv. Vi trenger ikke pigge opp badegulvet, nemlig.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 21:39   #10
Tøsa
Bølle
 
Tøsa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 591
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Sv: Gode tips når man skal pusse opp bad?

Dusjvegger en klappes innover er noe crap

__________________
TØSA
Tøsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 07:44   #11
lavendely
Singing in the rain
 
lavendely sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 395
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Sv: Gode tips når man skal pusse opp bad?

Opprinnelig lagt inn av Tøsa, her.

Dusjvegger en klappes innover er noe crap

Hvorfor?

*skal også pusse opp bad

__________________
3 små '07'09'11
lavendely er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 17:49   #12
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode tips når man skal pusse opp bad?

Opprinnelig lagt inn av Tøsa, her.

Dusjvegger en klappes innover er noe crap

Man må i hvert fall ha rimelig godt fall til sluken...

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 19:11   #13
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gode tips når man skal pusse opp bad?

Lønner det seg med klart glass eller frostet glass i dørene?

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 21:16   #14
Tøsa
Bølle
 
Tøsa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 591
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Sv: Gode tips når man skal pusse opp bad?

De holder ikke tett de dørene vi har som klappes innover, selv om fallet vårt er godt.

__________________
TØSA
Tøsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 08:27   #15
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gode tips når man skal pusse opp bad?

Opprinnelig lagt inn av Tøsa, her.

De holder ikke tett de dørene vi har som klappes innover, selv om fallet vårt er godt.

Men har dere sånn list som kan følge med på dørene da? Eller har dere bare en gummilist nederst på glasset?

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 08:43   #16
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gode tips når man skal pusse opp bad?

Eg ville ikkje slått fra meg tanken på eit stort spegl. Formålet med speglet er ikkje at du skal spegle deg, men få opp romfølelsen. Sjekk pris hos ein glasmester. Det er veldig fint å ha det frå vegg til vegg, og frå tak ned til baderomsinnreiinga, alternativt ned til ei hylle som du lar gå langs heile veggen over vaskemaskin og vask. Du kan få hol i speglet til lampe. Ein annan tanke er å legge ei benkeplate under speglet, langs heile veggen. Under plata har du vaskemaskin og baderomsinnreiing og oppå har du ein frittståande vask med armatur. Du får godt med benkeplass da. Men du har antagelig tenkt å behalde møbelet som du har, og det er jo smart det også.

Ellles ville eg valgt lyse fliser. Ikkje bruk for store fliser på golvet - da verkar rommet mindre.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 08:48   #17
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.963
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gode tips når man skal pusse opp bad?

Opprinnelig lagt inn av Iris, her.

Jeg syns det er deilig med dimmer på spottene i taket.

Plasser dimmeren på innsiden av badet, det er veldig praktisk å slippe å gå ut for å justere hvis det trengs. Elektrikeren vår ville ha dimmebryteren på utsiden, men jeg er veldig glad jeg insisterte på å få den på innsiden. Av-og-på-bryteren og varmekabeltermostaten står imidlertid på utsiden.

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 08:56   #18
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode tips når man skal pusse opp bad?

Dimming på badet er kjempefint, men jeg syns dimmere har dårlig holdbarhet. Vi har nå byttet nesten alle dimmerne i huset til vanlige brytere. Jeg ble lei rett og slett.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 21:35   #19
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gode tips når man skal pusse opp bad?

Nå er badet revet. Og det badet vi skulle pusse opp på grunn av fukt, viser seg å være helt tørt?!! Jaja, det så ikke fint ut - så nå får jeg hvertfall drømmebadet. Vi skal ha stort speil ja, over hele servantskapet som begge måler 120 cm. Vi tenkte på hel plate over hele, men det blir for høyt så lenge vi har vaskemaskina under. Dusjvegger er bestilt og alt annet er bestilt, men nå venter vi på elektriker og flislegger. Gud, som jeg gleder meg til å få det ferdig!

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no