Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ny kjøkkenmaskin, noe nytt siden sist?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-18, 12:32   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ny kjøkkenmaskin, noe nytt siden sist?

Vår snart 18 år gamle Kitchen Aid takket for seg etter en uke med svigermorbesøk og gjærbakst hver dag. Den har en god stund slarket ikke så rent lite, og gått litt varm, så den var nok på overtid.

Så hva skal man ha?

Sist var det en trade-off mellom bra og pen, er det fortsatt sånn? Den skal stå på benken.

Jeg syns fortsatt Kitchen Aiden er veldig pen, og så har vi jo litt deler til den, så det ville vært praktisk sånn sett, men ellers, noe annet?

Jeg har tidligere tenkt at det var lurt å ha en som tar store deiger, men har gått bort fra det, for skulle det monnet så måtte den tatt 4-5 kilo mel, og det gjør ingen, tror jeg. Jeg har en gammel, hva heter den ---sum, sånn som elter "omvent" og skal ta kjempestore deiger, men har aldri funnet helt ut av den, det ble klinete og uhamselig og jeg syns ikke den tok store nok deiger til å være verdt bryet. (Til salgs til høystbydende, btw)



Tips?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-18, 12:35   #2
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny kjøkkenmaskin, noe nytt siden sist?

Du skal ha ny Kitchen Aid. Ferdig snakka. Du kommer aldri til å finne en som er finere, og du vekter utseende høyt i evalueringen, tror jeg.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-18, 21:37   #3
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.226
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ny kjøkkenmaskin, noe nytt siden sist?

Kan du ikke få reparert den? Det er jo en gammel teknologi basert på tradisjonel mekanikk. Vår blender har jeg fått fikset 2x allerede.

Ellers må du vel bare ta deg en runde å se på det som finnes.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-18, 21:45   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny kjøkkenmaskin, noe nytt siden sist?

Ktichen Aid er jo helt klart penest, og den er god. Men jeg synes Kenwood både pisker og elter bedre. Men den er jo ikke pen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-18, 21:54   #5
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny kjøkkenmaskin, noe nytt siden sist?

Min Kitchenaid er bare 9 år, men den er en skikkelig mandagsmaskin som hopper og bråker som et uvær. Men den gjør nå jobben sin da, enn så lenge, så jeg syns ikke jeg kan bytte den ut før den dør. Men etter denne skal jeg aldri mer ha en kitchenaid i hus, jeg var mye mer fornøyd med mormor sin gamle kenwood! (og henger i tråden for alternativer)

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-18, 22:05   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny kjøkkenmaskin, noe nytt siden sist?

Den nye Kenwooden er lekker synes jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-18, 22:09   #7
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny kjøkkenmaskin, noe nytt siden sist?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Den nye Kenwooden er lekker synes jeg.

Hvilken da?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-18, 22:12   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny kjøkkenmaskin, noe nytt siden sist?

Den nye. (Jeg er ikke på fornavn med dem.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-18, 22:13   #9
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny kjøkkenmaskin, noe nytt siden sist?

KA kommer (har kommet?) med en ny modell de og
Min er 14-15 år, men jeg tror nok det blir en KA igjen når jeg skal bytte.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-18, 22:16   #10
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny kjøkkenmaskin, noe nytt siden sist?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

KA kommer (har kommet?) med en ny modell de og
Min er 14-15 år, men jeg tror nok det blir en KA igjen når jeg skal bytte.

https://bakerenogkokken.no/kjokkenma...yABEgJfM_D_BwE

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-18, 22:30   #11
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny kjøkkenmaskin, noe nytt siden sist?

Jeg fatter faktisk ikke, jeg, at man kan sette design så høyt over performance? Jeg har en Kitchenaid selv, ja det har jeg. Og det irriterer meg som sagt. Men en 300w Kitchenaid med 4,3 liter bolle er vakker - men ganske dårlig ytelse mot en Kenwood 1200w med 6,8 liter bolle - til lavere pris?! https://www.power.no/kjoekkenutstyr/...skin/p-487556/

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-18, 22:34   #12
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ny kjøkkenmaskin, noe nytt siden sist?

Jeg har en skuff som kjøkkenmaskinen min står i, så jeg blåser i design. Hva skal jeg da velge? Leste om den Kenwood oppi her, men den er nesten for stor for meg - det går jo mest i baking av julekaker og andre kaker, litt krempisking, en vaffelrøre nå og da, boller til fastelaven og et par brød en veldig sjelden gang.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-18, 22:39   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny kjøkkenmaskin, noe nytt siden sist?

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Kan du ikke få reparert den? Det er jo en gammel teknologi basert på tradisjonel mekanikk. Vår blender har jeg fått fikset 2x allerede.

Ellers må du vel bare ta deg en runde å se på det som finnes.

Ja, kanskje det?! Men hvem gjør sånt? På en så gammel maskin?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-18, 22:41   #14
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny kjøkkenmaskin, noe nytt siden sist?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg har en skuff som kjøkkenmaskinen min står i, så jeg blåser i design. Hva skal jeg da velge? Leste om den Kenwood oppi her, men den er nesten for stor for meg - det går jo mest i baking av julekaker og andre kaker, litt krempisking, en vaffelrøre nå og da, boller til fastelaven og et par brød en veldig sjelden gang.


Du får jo mange ulike modeller i ulike størrelser.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-18, 22:43   #15
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny kjøkkenmaskin, noe nytt siden sist?

Hva med denne? Har ingen erfaring med den selv altså.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-18, 22:46   #16
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny kjøkkenmaskin, noe nytt siden sist?

Eller denne.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-18, 23:01   #17
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny kjøkkenmaskin, noe nytt siden sist?

Nesten 10 000 for en kjøkkenmaskin! Oi.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-18, 23:24   #18
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny kjøkkenmaskin, noe nytt siden sist?

Jeg har savnet mamma sin gamle Electrolux Assistent, som forsynte meg med brød og boller gjennom hele min oppvekst. Med stor kapasitet, som du lett kan helle mel etc oppi mens den går, og ikke minst, som har en fjærbelastet skrape som gjør at alt blir med, i motsetning til Kenwooden min, som jeg må stoppe innimellom for å skrape deig ned fra kantene. I tillegg slipper man det som skjer med små gjærdeiger i Kenwood, der hele deigen ofte blir sittende fast rundt kroken, og bare snurre rundt og rundt med denne, uten å egentlig eltes (mulig det er bare min, jeg har den billigste typen). Trodde den gamle Electroluxen var forsvunnet ut i historien, men nå ser jeg at det er den som har gjenoppstått (evt bare skiftet navn og leverandør), og bærer nå det klingende navnet Ankarsrum. Så nå ønsker jeg meg den neste gang. Selv om den ikke vinner noen lekkerhetspriser akkurat.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-18, 23:42   #19
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny kjøkkenmaskin, noe nytt siden sist?

Den er ikke så verst. Min KA gikk samme veien, men den skal en tur til reparatøren før jeg kjøper ny.

Du kan kontakte info@servicecompaniet.no hvis du vil undersøke det.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-18, 23:45   #20
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny kjøkkenmaskin, noe nytt siden sist?

Jeg elsker min styggpene lyseblå Ankarsrum.
Den er kraftig med stor bolle og relativt stillegående.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no