Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Merkepress der du bor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Merkepress der du bor?
Oslo vest (eller beste øst), lite merkepress 7 6,67%
Oslo vest (eller beste øst), medium merkepress 4 3,81%
Oslo vest (eller beste øst), mye merkepress 1 0,95%
Oslo øst, lite merkepress 12 11,43%
Oslo øst, medium merkepress 1 0,95%
Oslo øst, mye merkepress 0 0%
Bygda, lite merkepress 13 12,38%
Bygda, medium merkepress 9 8,57%
Bygda, mye merkepress 1 0,95%
Mellomstor by, lite merkepress 19 18,10%
Mellomstor by, medium merkepress 9 8,57%
Mellomstore by, mye merkepress 3 2,86%
Småby, lite merkepress 13 12,38%
Småby, medium merkepress 5 4,76%
Småby, mye merkepress 2 1,90%
Hei! Du har ikke nevnt det stedet JEG bor! 6 5,71%
Deltakere: 105. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-13, 23:39   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Merkepress der du bor?

Tråden om dyre vesker fikk meg til å tenke på hvor det er mest merkepress. Noen (eller nokon?) linket også til en artikkel med følgende utdrag:

Sitat:

Avhandlingen viser at det er klare forskjeller mellom hva ungdommene sier om egne klær og klær i skolemiljøet.

For eksempel er det en langt større andel på østkanten i Oslo som beskriver klærne i skolemiljøet som ”dyr ensforming” enn det er på vestkanten, der langt flere beskriver det som ”tolerant mangfold”.

Storm-Mathisen tror forskjellene i stor grad handler om måter man har lært seg til å snakke om klær på.

– Jeg tror ikke det er mer ensformet i det ene eller det andre miljøet, snarere tvert imot. Jeg tror det i vestkantmiljøet ikke var legitimt å snakke om det å være opptatt av status og merker i samme grad som i østkantmiljøet, sier hun.

Forskeren viser til undersøkelser som har konkludert med at vekten på dyre merker er like stor i øst- som i vestkantmiljøer.

– En forklaring kan være at det enkelte statussymbol ikke er i like viktig i miljøer der man har mange. Betydningen av et statussymbol som klær er alltid relativt i forhold til det miljøet de er i, sier sosiologen.

Hun legger til at man også kan tenke seg at svarene kan være uttrykk for at ungdom på vestkanten ønsker å dempe inntrykket av at det er sossete på vestkanten. På østkanten kan bli et poeng å framheve at det er motepress også der.

Selv lever jeg visst i en liten boble der det aldri har vært mas om merker, og der mødrene nesten "skryter" over at "nei, jenta sliter sånn på tøyet med den klatringen sin, og nekter å gå i annet enn joggebukser, så jeg kjøper dem i stabler på HM til 99 kroner stykket, jeg". Det finnes både dyre duskeluer og andre merketing, altså, men jeg har aldri hørt noe mas om det. Jeg tror ikke barna vet hva merkeklær er, faktisk? (De er 8 og 10). Vi har også veldig lite "men alle andre har..." på andre ting.

Men jeg har venner med barn på skoler ikke mange steinkast unna, der det er GC-jakker og dets like over en lav sko, og masse gnål om det (pappa! Hva hadde du ventet deg?! Vi går på Ris skole, vet du!).

På den annen side flyttet andre vi kjenner fra Oslo Vest til en småby på nordvestlandet, og opplevde plutselig et gnål uten like om både ting ("alle andre har PlayStation!") og merkeklær, noe de aldri hadde opplevd på Smestad.

Det er sikkert vanskelg å definere merkepress, men tenk mas om spesielle merker, mye "alle andre har det merket", "vi kan ikke gå med klær fra Cubus, det er skikkelig teit!" og den slags.

Prøver en slags poll.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 23:47   #2
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Eg bor i en slik småby på nordvestlandet og mange vil nok nikke gjenkjennende på at her er det slikt press. Men eg har ikkje opplevd det i noko utstrakt grad og eg har konkludert med at det nok er fordi eg er oppvokst her. Oppvokst med korleis det er, tatt til meg holdninger på at det ikkje skal prege meg og lar vere å la meg stresse av det. Eg har venninner i min vennekrets som ser million dollar ut, tjene omtrent det og har milevis med utdanning. Dei føle dei ikkje kan dra til byen og innom den og den butikken uten å vere stasha og klar. Felles for dei er at ingen av dei vokste opp her. Eg derimot gir blaffen og går meir enn gjerne på kjøpesenteret en lørdag for å kjøpe aviser i crocs og joggebukse om eg ikkje gidd noko anna.

Det eg derimot ser mykje av her er "press" på bilar og hus. Husa er flotte og gedigne, bilane likeså. Og det begynne på en eller anna mystisk måte å påvirke meg også. Blant anna har eg nettopp bestilt belegningsstein rundt heile huset. Om eg aldri så mykje forklare for meg sjølv og andre at det handle om at asfalten min er gammal så kjenne eg at en liten del av meg også gjer det for at det skal SJÅ bra ut rundt huset mitt. Pussig det der.

Konklusjon; det er nok merkepress her eg bor. Spent på å høyre om Tangerine er enig

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 23:47   #3
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Vi har sluppet veldig lett unna. Min erfaring er at det kan være veldig avhengig av vennegjeng og klassemiljø. Vel så mye som geografisk plassering.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 23:47   #4
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Trettenåringen er veldig bevisst på hva hun vil ha av fasonger og utseende, men er ikke opptatt av spesielle merer. Det eneste unntaket har vært en treningsbukse til gymbruk, den eneste som hadde riktig fasong da var en addidasbukse.

Guttene bryr seg ikke om merker. Minstemann følger ØIS-prinsippet (øverst i skuffen). Nesteldste var veldig på at han ville bytte ut de fleste joggebuksene med olabukser her for et par år siden og at han ville ha flere skjorter, men ellers er det lite snakk om klær i grunnen.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 23:48   #5
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Jeg er oppvokst og bor fortsatt i landets tredje største by. Jeg har i veldig liten grad opplevd merkepress. Jeg krysser fingrene for at det vedvarer også når barna blir eldre.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 23:48   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Vi bor i bynær bygd. Merker lite eller ingenting merkepress her. Merkbart mindre enn på tettstedet hvor jeg selv vokste opp, i andre enden av kommunen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 23:49   #7
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Har ingen anelse - har for små barn, og kjenner ingen ungdommer her i byen. Vil tippe det er ganske gjennomsnittlig. Bor i en liten by øst for Oslo.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 23:52   #8
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Jeg holder til i samme by som Fadese og opplever ikke merkepress, i alle fall ikke i den betydningen at det skal være konkrete merker og dyrt. Men i nabolaget er det nok forventninger om en viss levestandard, synes jeg.

Jeg er vokst opp på bygda, og der var det svært lite merkepress den gang da. Folk hadde generelt ganske dårlig råd også, tror jeg.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 23:52   #9
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Jeg bor på bygda og her er det stort merkepress. Mye mer enn det jeg opplevde da jeg bodde i Bergen by.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 23:52   #10
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Jeg bor i Bærum vest, og har ikke merket noe til det hos mine barn. Jeg tror presset er moderat her ute når det gjelder klær og duppedingser. Jeg tror nok heller at sportsutstyrsfaktoren er skyhøy, men der faller vi uansett utenfor, så vi merker det ikke på kroppen.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 23:53   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Snuppa er veldig klar på at klær skal kjøpes på Wow. Men siden prisene der bare er hårfint over HM, så får hun lov til det. Så foreløpig merker vi det ikke, men jeg aner at det kommer.

Men hun er bare 8, så jeg avstår fra å stemme.

Selv må jeg ha vokst opp i en boble, for jeg kan ikke huske noe merkepress overhodet. Og jeg studerte på en skole som definitivt hadde potensiale for slikt. Men dette er lenge siden og vi hadde så dårlig råd at jeg var svært klar over at å mase om merkeklær var totalt meningsløst. Jeg husker at jeg gråt meg til en moped da jeg var 16, men den hadde jo en viss praktisk effekt i tillegg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 23:53   #12
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Jeg lever med forskjellene mellom Oslo vest og Romerike, bor på Romerike og har bonusbarn fra Oslo vest. Vi ser forskjeller, de er ikke veldig tydelige ennå, men 5. klassejenta fra vestkantskole har andre forbilder å leve opp til enn min 4. klassejente. Vi merker at hva de er ute etter skifter fortere i Oslo enn her på bygda, motebølgene sprer seg på en måte saktere lengre fra sentrum.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 23:54   #13
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Har foreløpig ikke barn som er ungdom, men når jeg ser hvordan flesteparten av ungdommen går kledd her tror jeg ikke det er store presset nei. Duppedingser ser jeg derimot at kan være en greie, i alle fall blandt de på 10 år.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 23:58   #14
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Et ønske om klær/utstyr av et spesifikt merke oppfatter jeg ikke som press. Merkepress er det først hvis "alle" har og man faller utenfor uten. Eller det oppstår en følelse av å være underlegen.

I egen oppvekst ønsket jeg meg klær jeg ikke fikk. Det var bare et ønske, og jeg opplevde aldri noe negativt med at jeg ikke fikk (Ball, Milet etc).

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 00:01   #15
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Vi bor i en kommune hvor snobbefaktoren er høy. Men ikke her hvor vi bor, her er vi stort sett innflyttere fra alle Norges og verdens kanter, og jeg har opplevd null og niks merkepress så langt. Nå tror jeg at jeg er den aller siste som ville oppdaget at det var et merkepress også siden jeg ikke kan skille Hennes og Mauritz-veske fra Mulberry eller Bulberry eller hva dere kalte det i den andre tråden, men jeg regner med at jeg ville fått høre det av barna mine etter hvert hvis det var veldig uttalt.

Barna mine går i arveklær alle tre, og jeg selv har aldri kjøpt noen dyrere jakke enn en brukt jakke jeg kjøpte her inne for noen dager siden som kostet 600 kr. Ikke fryser jeg heller i NorWayboblekåpa mi, og jammen har den ikke vart i 3 år allerede uten å se slitt ut i det hele tatt. Pris? 300 blanke kroner. Den varer nok noen år til.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 00:01   #16
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Bor i ett lite tettsted nord for Oslo, ungene blir hhv 11 og 14 år, de har klare formeninger om hva de ønsker av enkelte klær. Vanlig hverdagstøy kjøper de på kjedebutikkene, mens noen få plagg ønsker de seg av dyrere merker.

Her er det også blitt populært med re-design, så loppis er også hot mtp. omsøm.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 00:04   #17
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Hva stemmer jeg om jeg bor i Bærum?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 00:05   #18
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Hva stemmer jeg om jeg bor i Bærum?

Siste alternativet kanskje?

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 00:11   #19
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Hva stemmer jeg om jeg bor i Bærum?

Du har vel hørt om Bærumsbygda?

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 00:16   #20
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Det er heldigvis lite merkepress her jeg bor. Men på skolen jeg jobbet på i nabokommunen er det enormt merkepress.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no