Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Merkepress der du bor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Merkepress der du bor?
Oslo vest (eller beste øst), lite merkepress 7 6,67%
Oslo vest (eller beste øst), medium merkepress 4 3,81%
Oslo vest (eller beste øst), mye merkepress 1 0,95%
Oslo øst, lite merkepress 12 11,43%
Oslo øst, medium merkepress 1 0,95%
Oslo øst, mye merkepress 0 0%
Bygda, lite merkepress 13 12,38%
Bygda, medium merkepress 9 8,57%
Bygda, mye merkepress 1 0,95%
Mellomstor by, lite merkepress 19 18,10%
Mellomstor by, medium merkepress 9 8,57%
Mellomstore by, mye merkepress 3 2,86%
Småby, lite merkepress 13 12,38%
Småby, medium merkepress 5 4,76%
Småby, mye merkepress 2 1,90%
Hei! Du har ikke nevnt det stedet JEG bor! 6 5,71%
Deltakere: 105. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-13, 22:13   #81
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Vi bor i en mellomstor (etter norsk standard) by; Sandnes. Foreløpig har vi ikke merket noe til noe merkepress, men det er kanskje ikke så rart da LilleVenn bare er 9 år. Enn så lenge er klær fra WOW, H&M og Zara tingen. Når det gjelder skotøy skal det helst være Hunter, Converse og UGGS.

Jeg vet jo at vi bor i et såkalt ressurssterkt område, så jeg er litt spent på hvordan det blir fremover.

Det er nok et ganske stort press med tanke på fritidsaktiviteter og det koster jo fort både penger og tid. Veldig mange av barna går på fotball og FFO (FotballFritidsOrdning), dans, karate osv. De fleste på ihvertfall 2 aktiviteter.

Selv vokste jeg opp i nabobyen og der var det et meget tydelig merkepress. Alle, inkludert meg, skulle ha 501 bukser, Docksides sko og Millet eller Moncler dunjakker.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 22:31   #82
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Veit ikkje heilt kva eg skal svare. Eg bur i Bergen, men har ikke store nok barn til å ha opplevd merkepress endå. Eg trur absolutt at det eksisterer i Bergen og at det varierer mellom ulike bydelar. Utifrå det eg høyrer frå andre med større barn er det i alle fall sterkt merkepress i området rundt Paradis/Hop og Sandsli. Håpar på at det er litt bedre i min bydel! Eldste blir 9 år i år, så problemet dukkar vel opp snart dersom det eksisterer her...

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 22:51   #83
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Ungene er for små enda enn så lenge, 4 og 8 år.
Vi har merket press på mobiltelefon fordi andre i klassen hadde men ikke Iphone. Hun fikk en Samsung Galaxy Y til jul med kontantkort og den har blitt brukt når hun har gått til venner som bor litt unna oss. Ellers har Snuppa vært på Cubus i dag med mormor og kjøpt Justin Bieber klær, og da var hun lykkelig.

Jeg tar bussen hver dag til Bergen sentrum og ser mange VGS elever. Men har ikke lagt merke til dyre vesker så tror ikke det er så vanlig her. De fleste bruker Fylkeskommune sekken de har fått. Men dyre dunjakker som CG og Parajumpe er det mye av.

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 23:01   #84
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Jeg bor litt utenfor Bergen og kan ikke si jeg har lagt merke til at det er veldig mye merkeklær av den dyre sorten. Jeg har bare små barn så kan ikke snakke med noen annen erfaring enn hva jeg ser på senteret og hva jeg opplevde selv som ungdom for under 10år siden.

Når jeg vokste opp her så var det ting som var mer populære enn andre. Men sjeldent plagg som kostet mer enn 1000kr stk. Ingen veldig dyre jakker osv. Men det er et veldig kritisk miljø her og det er ikke "lov" å skille seg mye ut. Når jeg siste året på vidergående gikk på Bergens Handelsgymnasium som ligger i et av Bergens beste strøk opplevde jeg helt motsatt enn fra "bygda" her i utkanten. Der var det ingen som brydde seg hva du gikk med og folk kunne ha sin egen stil og gjøre som de ville stort sett. Det var helt fantastisk etter mange år i kritiske øyner. Var en del dyre klær osv der selvfølgelig men det var veldig opp til den enkelte hva man ville gå med. En kom til og med med nattbukse på skolen.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 23:19   #85
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Jeg bor i samme kommune som Niobe, noen km unna, og ikke langt fra Løve70. Aner ikke om vi har noe merkepress her. Har en 2. klassing som i alle fall ikke bryr seg. Hun vil gjerne ha det de andre har som PDL og H&M og er svært fornøyd med det. Det ser ut som de andre jentene i området og klassen går noenlunde likt kledd, lite dyre klær, gjerne noe litt dyrere (og vanntett) yttertøy pga alt regnet vi har året rundt.

Yngste går i bedriftsbhg hvor det potensielt kunne vært et stort merkepress all den tid det er foreldre med høy utdanning som har barna der (= tjener godt). Men, jeg ser like ofte rimeligere dresser fra Coop og KappAhl som dyrere. Veldig glad for at det er slik!

Aner ikke hvordan det er på ungdomsskolen her da jeg ikke er vokst opp i området.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 09:46   #86
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Vi bor i en mellomstor (etter norsk standard) by; Sandnes. Foreløpig har vi ikke merket noe til noe merkepress, men det er kanskje ikke så rart da LilleVenn bare er 9 år. Enn så lenge er klær fra WOW, H&M og Zara tingen. Når det gjelder skotøy skal det helst være Hunter, Converse og UGGS.

Tyder ikke den siste setningene her på et visst merkepress?

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 09:49   #87
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Tyder ikke den siste setningene her på et visst merkepress?

Det er merkepress i mine øyne også.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 10:29   #88
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Vi bor i kommunesentert og her er lite merkepress. Bergans og Moods of Norway er vel det dyreste som er å få tak i.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 10:31   #89
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Vi bor i kommunesentert og her er lite merkepress. Bergans og Moods of Norway er vel det dyreste som er å få tak i.

Det er da sannelig dyre nok ting!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 19:15   #90
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Svarte ikke noe, for jentungen har aldri snakket om merker, og har vel ikke så veldig mye tanker rundt det annet enn at fargen må være riktig.
Hun er 9 år og vi bor i Oslo.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 21:28   #91
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merkepress der du bor?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Tyder ikke den siste setningene her på et visst merkepress?

Muligens. Det er ihvertfall veldig begrenset enn så lenge, så får vi se hvor lenge det varer.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no