Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Shopping i Kiel og på båten? Anbefalinger?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-14, 15:12   #1
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Shopping i Kiel og på båten? Anbefalinger?

Ja. Det lurer jeg på i dag.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 15:21   #2
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shopping i Kiel og på båten? Anbefalinger?

I Kiel er det et must for meg å dra innom C&A på shoppingsenteret som ligger rett opp fra båten (bare litt lenger inn i senteret) for å handle barneklær. De har også mye annet der, for det er diger butikk, men jeg rekker sjelden å se på noe til meg selv når jeg har med ungene som jeg har hatt de siste gangene vi har tatt båten. Vi gidder ikke å bestille frokost på båten når vi skal i land i Kiel. Da har vi bare med litt frukt og rundstykker og juice vi spiser i lugaren for å stille den verste sulten, så spiser vi når vi kommer i land i Kiel isteden.

Skal dere ha med unger eller uten unger? Om en skal besøke badelandet så bør en dra dit med en gang en kommer om bord i båten i Oslo, hvis ikke kan en risikere lang kø. På showene bør en stille opp utenfor dørene et kvarter før dørene åpner, dvs. 45 minutter før forestillingen begynner.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 22:04   #3
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shopping i Kiel og på båten? Anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

I Kiel er det et must for meg å dra innom C&A på shoppingsenteret som ligger rett opp fra båten (bare litt lenger inn i senteret) for å handle barneklær. De har også mye annet der, for det er diger butikk, men jeg rekker sjelden å se på noe til meg selv når jeg har med ungene som jeg har hatt de siste gangene vi har tatt båten. Vi gidder ikke å bestille frokost på båten når vi skal i land i Kiel. Da har vi bare med litt frukt og rundstykker og juice vi spiser i lugaren for å stille den verste sulten, så spiser vi når vi kommer i land i Kiel isteden.

Skal dere ha med unger eller uten unger? Om en skal besøke badelandet så bør en dra dit med en gang en kommer om bord i båten i Oslo, hvis ikke kan en risikere lang kø. På showene bør en stille opp utenfor dørene et kvarter før dørene åpner, dvs. 45 minutter før forestillingen begynner.

Vi skal med jobben. Ingen barn og ingen bading.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 10:48   #4
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Shopping i Kiel og på båten? Anbefalinger?

http://www.kiel-sailing-city.de/no/i.../shopping.html

Hvis du er komfortabel med badetøy så er det deilig å kose seg i boblebadet i badeland

Sofienhof og Karstadt er kjøpesentrene som ligger vegg i vegg 5-10 minutters gange fra båten. Anbefaler Peek&Cloppenberg i Sofienhof som har mye fine merkeklær til dame/barn/mann.

Husk å be om tax refund om du handler i butikk - greit å ta med seg de kronene man får.. Når du kommer tilbake til båten ligger tax refund skranken i inngangshallen. Husk pass for dette. Pengene får du tilbake på båten i informasjonen ved levering av tollstemplede skjemaer.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 20:23   #5
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shopping i Kiel og på båten? Anbefalinger?

Noen artige butikker man MÅ innom?

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 20:58   #6
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Shopping i Kiel og på båten? Anbefalinger?

Vi har vært på Kiel båten mange ganger, deilig. Går oftest på kjøpesenteret rett oppenfor, mye butikker der. Spørs jo hva man er ute etter, også endel cafeer

Er en liten handlegate om man går til høyre for kjøpesenteret, men det er koseligst om vinteren og man rekker bedre å gå på seneret egentlig

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no