Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Undersøkelse: Skal LilleT kjøpe seg "bunad"?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Skal LilleT kjøpe seg bunad?
LilleT bør kjøpe seg Jubileumsdrakta fra Oslo 41 73,21%
LilleT bør kjøpe seg Nord-Norges festdrakt 12 21,43%
LilleT bør kjøpe seg ny kjole 3 5,36%
Deltakere: 56. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-17, 14:02   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Undersøkelse: Skal LilleT kjøpe seg "bunad"?

Og hvilken skal hun i så fall ha?

Jeg lover at dette blir den siste tråden min om dette emnet på en lang stund, men nå må jeg bare få det avgjort!

Her er alternativene:
1.
LilleT kjøper seg jubileumsdrakta til Oslo.


+
-LilleT liker den
-LilleT er oppvokst i Oslo og føler sterk tilknytning til byen
-Det finnes utstillingsmodeller på denne kanten av landet

-
-Den vil kanskje ikke se så bra ut på en som er 162 cm høy og ikke er like slank som modellen
-Den er det dyreste av alternativene

2.
LilleT kjøper seg Nord-Norges festdrakt


+
-LilleT liker den
-LilleTs far er fra Harstad, og hun føler dermed at hun har et visst alibi for å ha den
-LilleT vil ganske sikkert kunne bruke sølv og cape som hun har brukt til en gammel bunad til denne drakta. Det vil gjøre dette alternativet vesentlig billigere enn alternativ 1, og det vil også føles litt ekstra personlig
-Den er, etter det LilleT kan forstå, mindre vanlig enn jubileumsdrakta
-Bestillingen vil kunne gjøres fra hjembyen

-
-LilleT har ikke mulighet til å få sett den "live" før hun bestiller

3.
LilleT driter i hele "bunadsstyret" og kjøper seg heller en fin kjole

+
LilleT trenger ikke gruble mer på dette
LilleT vil muligens ha råd til å dra på sommerferie i år

-
-LilleT blir bunadsløs i datterens konfirmasjon
-Mannen vil fortsatt ikke bruke sin bunad når ikke LilleT bruker bunad
-LilleT vil ikke klare å slutte å tenke på dette

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-17, 14:04   #2
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Undersøkelse: Skal LilleT kjøpe seg "bunad"?

LilleT kjøper seg Oslodrakten. Egen tilhørighet trumfer fars fødeby.

Men begge var fine.

Om du har lyst på festdrakt, så ville jeg kjøpt. Det er utrolig anvendelig å ha. Og selv om det er dyrere enn en vanlig kjole så kan du bruke den til mange anledninger og over mye lengre tid.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-17, 14:09   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Undersøkelse: Skal LilleT kjøpe seg "bunad"?

Jeg syns det høres ut som Lille T egentlig har mest lyst på Nord-Norges festdrakt, så derfor syns jeg hun skal kjøpe den.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-17, 14:13   #4
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Undersøkelse: Skal LilleT kjøpe seg "bunad"?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg syns det høres ut som Lille T egentlig har mest lyst på Nord-Norges festdrakt, så derfor syns jeg hun skal kjøpe den.

Gjør det?

LilleT klarer virkelig ikke bestemme seg.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-17, 14:21   #5
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Undersøkelse: Skal LilleT kjøpe seg "bunad"?

Jeg synes LilleT skal kjøpe seg jubileumsdrakta, og "hva skal jeg ha på meg" er løst for mange, mange anledninger fremover.

Nord-Norges festdrakt er veldig fin den også, men at du selv er fra Oslo trumfer, synes jeg. Jeg er heller ikke så sikker på om den nordnorske festdrakten er like kledelig når man blir eldre. Det er jo selvsagt smak og behag, men den krageløse blusen er veldig ungdommelig, synes jeg.

17. mai, bryllup, barnedåper, konfirmasjoner etc. I et 30-40 års perspektiv er det mange kjoler du slipper å kjøpe hvis du har en "bunad". Og jeg tror du ønsker deg en.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-17, 14:23   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Undersøkelse: Skal LilleT kjøpe seg "bunad"?

Bunad er så forskrekkelig dyrt at jeg aldri kunne klart å unne meg det selv.

Men når man først skal svi av så innmari mye penger så synes jeg man kan velge den man selv liker aller best.

Moren min har nylig kjøpt jubileumsdrakt for Oslo. Hun er 1,64 og langt unna å være like tynn som modellen på bildet, men den er allikevel flott på henne.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-17, 14:28   #7
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Undersøkelse: Skal LilleT kjøpe seg "bunad"?

Lille T kaster terning på alt 1 og 2. Oddetall=1, partall=2.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-17, 14:28   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Undersøkelse: Skal LilleT kjøpe seg "bunad"?

Jeg synes jubileumsdrakten er finest, men jeg synes også absolutt du skal gå for den du selv liker best. Tilknytning eller ikke tilknytning, det er et dyrt plagg og du skal trives i det.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-17, 14:40   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Undersøkelse: Skal LilleT kjøpe seg "bunad"?

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Gjør det?

LilleT klarer virkelig ikke bestemme seg.

Den hadde lenger plussliste og bare en minus.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-17, 14:46   #10
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Undersøkelse: Skal LilleT kjøpe seg "bunad"?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Den hadde lenger plussliste og bare en minus.

Ok.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-17, 14:49   #11
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Undersøkelse: Skal LilleT kjøpe seg "bunad"?

Du skal kjøpe deg bunad!

Har du noe forhold til festdrakta utover faren din sin tilknytning til Nord-Norge? Har slektninger, venner eller andre den? Eller har du bare funnet en bunad du syns er fin og så kan du bruke den fordi du har aner til Nord-Norge?

Jeg har bunad fra dalen jeg er i fra. Jeg husker jeg syns det har kjipt i ungdommen, for alle hadde jo maken bunad, og jeg skulle ønsket jeg hadde valgt beltestakk fra Telemark der jeg har slekt. Nå som jeg har flyttet, er jeg kjempeglad for å ha en bunad som viser hvor jeg har min opprinnelse.

Jeg tror jeg hadde valgt jubileumsdrakta hvis jeg var deg, den ser veldig fin ut på bildet, men jeg kan ikke huske å ha sett den på ordentlig noen gang.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-17, 14:49   #12
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Undersøkelse: Skal LilleT kjøpe seg "bunad"?

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Lille T kaster terning på alt 1 og 2. Oddetall=1, partall=2.

Sikkert like lurt.

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes jubileumsdrakten er finest, men jeg synes også absolutt du skal gå for den du selv liker best. Tilknytning eller ikke tilknytning, det er et dyrt plagg og du skal trives i det.

Nei, jeg vet virkelig ikke hvilken av dem jeg liker best. Det som i tilfellet teller er hvilken av dem som er mest ryggvennlig, men det er jo ikke godt å si når jeg ikke får prøvd begge før jeg bestiller.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-17, 14:59   #13
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Undersøkelse: Skal LilleT kjøpe seg "bunad"?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Du skal kjøpe deg bunad!

Har du noe forhold til festdrakta utover faren din sin tilknytning til Nord-Norge? Har slektninger, venner eller andre den? Eller har du bare funnet en bunad du syns er fin og så kan du bruke den fordi du har aner til Nord-Norge?

Jeg har bunad fra dalen jeg er i fra. Jeg husker jeg syns det har kjipt i ungdommen, for alle hadde jo maken bunad, og jeg skulle ønsket jeg hadde valgt beltestakk fra Telemark der jeg har slekt. Nå som jeg har flyttet, er jeg kjempeglad for å ha en bunad som viser hvor jeg har min opprinnelse.

Jeg tror jeg hadde valgt jubileumsdrakta hvis jeg var deg, den ser veldig fin ut på bildet, men jeg kan ikke huske å ha sett den på ordentlig noen gang.

Altså, jeg har et tidligere liv som bunadsbruker. Jeg arvet en gammel Hardangerbunad etter mormoren min da jeg ble konfirmert. Originalen var skikkelig gammel, for mormoren min hadde fått den i gave av en eldre dame da hun var ung. Det ble sydd ny stakk til konfirmasjonen min, og jeg har senere kjøpt ny skjorte, men forkle, perlebroderier og sølv er originalt på den. Jeg har brukt bunaden mye, også i voksen alder, men den er tung og inneholder så mange ulike deler som liksom ikke sitter som det skal. Jeg føler at den er svært ubehagelig å ha på, og jeg tror dessverre ikke det vil hjelpe nevneverdig å forsøke å sy den om igjen.

Jeg har ingen slekt fra Hardanger, men følte likevel et slags personlig forhold til den fordi den hadde gått i arv.

Jeg har ingen tilknytning til Nord-Norge utover at faren min er oppvokst der og at jeg generelt er glad i den landsdelen. Jeg har dog ikke vært der veldig mye eller noe.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-17, 15:20   #14
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Undersøkelse: Skal LilleT kjøpe seg "bunad"?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes jubileumsdrakten er finest, men jeg synes også absolutt du skal gå for den du selv liker best. Tilknytning eller ikke tilknytning, det er et dyrt plagg og du skal trives i det.

Enig.

Og så klarer jeg ikke å se hvorfor vi lave folk ikke skulle være fine i bunad. Jeg føler meg fin i lang kjole også, jeg, med mine knappe 1,60.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-17, 15:20   #15
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Undersøkelse: Skal LilleT kjøpe seg "bunad"?

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Nei, jeg vet virkelig ikke hvilken av dem jeg liker best. Det som i tilfellet teller er hvilken av dem som er mest ryggvennlig, men det er jo ikke godt å si når jeg ikke får prøvd begge før jeg bestiller.

Hvis jeg skal synse litt på hva som er mest ryggvennlig tror jeg du bør finne en bunad som er todelt. Altså der skjørtet ikke er festet til vesten. Da er den ikke like tung å bære.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-17, 15:26   #16
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Undersøkelse: Skal LilleT kjøpe seg "bunad"?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Enig.

Og så klarer jeg ikke å se hvorfor vi lave folk ikke skulle være fine i bunad. Jeg føler meg fin i lang kjole også, jeg, med mine knappe 1,60.

Det tror jeg på! Jeg er jo mye kraftigere bygd enn deg, så det er nok der det ligger.

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Hvis jeg skal synse litt på hva som er mest ryggvennlig tror jeg du bør finne en bunad som er todelt. Altså der skjørtet ikke er festet til vesten. Da er den ikke like tung å bære.

Det har du kanskje rett i. Jeg innbiller meg likevel at den vil føles mindre tung om den sitter skikkelig i livet, sånn at man ikke bærer tyngden på skuldrene.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-17, 15:34   #17
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Undersøkelse: Skal LilleT kjøpe seg "bunad"?

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Det tror jeg på! Jeg er jo mye kraftigere bygd enn deg, så det er nok der det ligger.

Nei, vi er da ganske like i kroppen - men jeg synes uansett bunad kan være fint til mange ulike fasonger.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-17, 15:35   #18
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Undersøkelse: Skal LilleT kjøpe seg "bunad"?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Nei, vi er da ganske like i kroppen - men jeg synes uansett bunad kan være fint til mange ulike fasonger.

Ja, bunad, men disse bydraktene føler jeg liksom krever en rank og høyreist holdning.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-17, 15:40   #19
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Undersøkelse: Skal LilleT kjøpe seg "bunad"?

Du må jo kjøpe én av dem, ellers går mannen din bunadsløs. Det går ikke når man er så heldig å ha en bunad-mann altså.

Jeg liker utvilsomt den fra Nord-Norge best, så jeg ville valgt den. Men begge har jo uansett samme fasong som bunad, og det er jo noe alle kler, så jeg synes ikke du skal tenke på dette med høyde og sånt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-17, 15:49   #20
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Undersøkelse: Skal LilleT kjøpe seg "bunad"?

Begge er jo så fine! :hjelpsom:

Jeg synes begge er fine og synes dessuten at bunad er fint på folk som ikke er slanke som siv også.
Hvilken passer best til mannens bunad? ragmatiker:
Hvilken liker mannen best? hva med ungene?

Jeg har bunad som kommer fra et sted jeg aldri har bodd, men hvor jeg har sterke røtter og mye tilknytning.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no