Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Antrekk til vårbryllup

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-10, 13:12   #1
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.469
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Antrekk til vårbryllup

Vi er bedt i bryllup tidlig i mai, kleskoden er "pent antrekk", og det skal, om været tillater det, være utendørs.

Kan noen være snill å tipse om hva som kan gå under "pent antrekk", som passer til ei som bruker str.44 på en god dag, og helst ikke vil vise frem bena? (skjørt og kjoler må gå nedenfor knærne i hvertfall). Må kunne kombineres med jakke/sjal, om det blir fint vær, men kaldt.

Jeg har følgende, som kanskje kan brukes, om ikke sammen, så i kombinasjon med noe nytt:


Denne jakken, både i denne beige fargen, og i sort.


Denne bukse, både i beige og i sort.

Denne toppen fra LaRedoute, i offwhite.

__________________
To søte germini 05~07

Sist redigert av Gerbera : 25-04-10 kl 14:00. Årsak: uthevet en vesentlig del av spørsmålet mitt
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 13:37   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Antrekk til vårbryllup

I første omgang tenker jeg at det antrekket kunne jeg gått på jobb i, så jeg mener at det ikke blir pent nok til et bryllup. Men du kjenner jo sikkert brudeparet og vet hvor formelle de er og hvordan de har tenkt at bryllupet skal være. Siden det er ute tidlig i mai så må man jo ta høyde for at det kan være kaldt, så jeg hadde vel heller tatt en lang kjole man kan ha litt tykkere strømpebukse under kombinert med jakke/stort tykt sjal.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 13:50   #3
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.937
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Antrekk til vårbryllup

Enig med Lykken her.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 13:59   #4
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.469
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Antrekk til vårbryllup

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

I første omgang tenker jeg at det antrekket kunne jeg gått på jobb i, så jeg mener at det ikke blir pent nok til et bryllup. Men du kjenner jo sikkert brudeparet og vet hvor formelle de er og hvordan de har tenkt at bryllupet skal være. Siden det er ute tidlig i mai så må man jo ta høyde for at det kan være kaldt, så jeg hadde vel heller tatt en lang kjole man kan ha litt tykkere strømpebukse under kombinert med jakke/stort tykt sjal.

Jeg er litt enig, antrekket slik det er vist her, kommer jeg til å bruke på jobb utover våren og sommeren, så akkurat slik kommer jeg nok ikke til å bruke det.
Men kan jeg bruke noe av det, i kombinasjon med andre ting, og få et antrekk ut av det, som går i kategorien "pent antrekk"? Hadde vært greit å kunne bruke noe av det jeg allerede har i hus, men jeg har ikke mange bryllupsantrekk hengende, så jeg regner uansett med å måtte handle noe mer.
Men ut i fra "pent antrekk", som er kleskoden, hva kan jeg velge?
Jeg kjenner ikke brudeparet, annet enn at mannen er en tidligere skolekamerat av brudgommen, og jeg vet ikke hvor formelt de ønsker det skal være.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 21:50   #5
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Antrekk til vårbryllup

Jeg tolker pent antrekk som penere enn det som vist, fortrinnsvis kjole til bryllup.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 21:57   #6
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.120
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antrekk til vårbryllup

Jeg ville tenkt kjole, men ikke galla? Jeg tenker at man fint kan ha en jakke utenpå en kjole, jeg har ofte hatt det når arrangementet delvis er ute.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 22:27   #7
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.493
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Antrekk til vårbryllup

Jeg synes det er en veldig dum kleskode aa oppgi fordi det ikke finnes noen regler aa holde seg til. Selv hadde jeg helt sikkert tatt kjole eller skjört i bryllup, men ikke smokingkjole/galakjole. Min mann hadde faatt paa seg dress, men ikke mörk dress. Muligens uten slips utover kvelden. Hvis dere skal vaere ute, hadde jeg hatt vaarkaape + sjal til aa ha over meg + varme strömper under.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no