Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvordan er Kiel-fergene i forhold til sjøgang?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-10, 22:23   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.902
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Hvordan er Kiel-fergene i forhold til sjøgang?

Dette er egentlig et spørsmål fra min kjære som i gamle dager pendla mellom Norge og Tyskland med de gamle Kiel-fergene og ble sjøsyk bare han kjørte forbi Hjortneskaia. Hvordan er de nye båtene (Color Festival og Magic)? Er det lett sjøgang på de også?

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 22:26   #2
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan er Kiel-fergene i forhold til sjøgang?

Dersom det er sterk sjø så merker man det på disse båtene også. Jeg har tatt disse båtene 5-6 ganger og har aldri vært sjøsyk eller opplevd at disse har gynget nevneverdig. Mannen derimot har vært i skikkelig uvær med Magic, de fikk ikke legge til kai i Tyskland og alle barer, spisesteder stengte og folk ble oppfordret til å trekke seg til lugarene og holde seg i ro, en litt ubehagelig situasjon som oppstår svært skjelden.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 22:27   #3
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan er Kiel-fergene i forhold til sjøgang?

Jeg tok Kielbåten to ganger i sommer, og den ene gangen våknet jeg om natta av noe som må ha vært store bølger. Det slo og dundret og duvet, men jeg ble ikke kvalm i det hele tatt. Jeg innbiller meg derfor at de må være rimelig stødige i hardt vær, for Synnemor har danskebåttraumer fra både barndom og voksen alder - jeg har faktisk prestert å spy mens båten fortsatt lå trygt fortøyd i havn. Jeg kjenner at jeg blir kvalm bare jeg tenker på Fredrikshavn, Hirtshals eller Hanstholm.

Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 17:06   #4
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er Kiel-fergene i forhold til sjøgang?

De er veldig bra. Jeg blir fort sjøsyk, men aldri på disse. Ene gangen var jeg veldig overrasket for da var det høy sjø om natta. Jeg fikk igjen når jeg kom hjem og gikk småkvalm og hadde sjøgang i 3 dager etter at vi kom hjem, men ikke syk på båten da.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 17:27   #5
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.817
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan er Kiel-fergene i forhold til sjøgang?

Vi var på Kielferga i fjor sommer og ble dårlige alle sammen, selv om det ikke var spesielt store bølger. Begge ungene spydde på nedoverturen, og jeg og mannen var skikkelig ugne begge to. Vi var i seng før halv ni hele gjengen. På tilbaketuren var vi heldigvis helt fine alle sammen.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 17:33   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er Kiel-fergene i forhold til sjøgang?

Etter å ha ligget i lugar helt fremst og øverst på danskebåten fra Bergen i sommer, så er mitt tips: Få deg en lugar langt nede på midten. Der gynger det minst.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 19:07   #7
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.902
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan er Kiel-fergene i forhold til sjøgang?

Men vi får vel ikke bestemme beliggenhet på lugaren selv tror jeg. Vi har bestilt innvendig lugar uten utsikt (I5), og blir vel da plassert der det er ledig.

Vi får dope oss med Postafen. Ungene pleier ikke å bli dårlige og selv er jeg utrolig nok også veldig sjøsterk. Mannen derimot.... :urk:

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 20:13   #8
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan er Kiel-fergene i forhold til sjøgang?

Vi har reist my med disse båtene og har kun opplevd litt sjø en gang. jeg har aldri blitt sjøsyk i det hele tatt og synes disse takler sjøen bra. Vi har bodd i innvendig lugar på dekk nr 5 og det var helt ok.

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 22:40   #9
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.473
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan er Kiel-fergene i forhold til sjøgang?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Etter å ha ligget i lugar helt fremst og øverst på danskebåten fra Bergen i sommer, så er mitt tips: Få deg en lugar langt nede på midten. Der gynger det minst.

Der hadde vi ogsaa lugar. Jeg og gutten dopet oss för det begynte. Mannen trengte ikke saant, og det fikk han noe saa dugelig igjen for i löpet av natten.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no