Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Arrangere konfirmasjon - for dummies

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-16, 11:29   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.934
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Arrangere konfirmasjon - for dummies

Finnes det en lavterskelkonfirmasjonstråd fra før, kanskje? Hvis ikke kan dette bli en slik tråd. Konfirmasjon (humanistisk) i slutten av april. Jeg har ikke tenkt å pusse opp huset og reetablere hagen, for å si det sånn (jeg har, muligens feilaktig, inntrykk av at mange faktisk gjør store grep i hus og hage før en slik fest og det at man går inn med så høye ambisjoner gjør meg vettskremt og gir meg denne presatsjonsangsten, men det må jo gå an å senke kravene?). Det bør bli akkurat passe stilfullt til at poden husker det som en fin opplevelse. Men jeg har dønn presatasjonangst fordi jeg ikke liker å arrangere selskap. Allikevel har vi bestemt oss for å ha det hjemme. Er det noen andre som har det litt på samme måte?

Hva må vi huske?

Invitasjon (når?)
Bord og stoler (kan låne på jobb)
Duk
Dekketøy (hvor i alle dager får man tak i nok til 22 personer??)
Mat (poden ønsker seg tapas, veldig greit når noen er vegetarianere og andre får angst bare ordet vegetarisk nevnes - og dessert må vi vel også ha
Taler og sånt
Takkekort

Noe mer?

Noen har sagt at vi må ha det strøkent utenfor inngangen og nyklipt plen og gjerne kjøpe noen krukker med blomster og sånt, er det liksom sånt folk gjør til konfirmasjon? :nybegynner:

Alle er hjertelig velkomne til å skrive sine egne spørsmål også i denne tråden, altså, la det er være en tråd for relativt enkel, men hyggelig og fin konfirmasjon.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-16, 11:39   #2
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Jeg lånte dekketøy på jobben da jeg arrangerte fest (ikke konfirmasjon, 'en fat er fat) til over 20 personer. Jeg vurderte også å kjøpe billige, hvite tallerkener på Europris.

Til duk er den nervøse fløyelen (som sikkert heter noe annet) på Jysk nye brukt. Den hvite er litt gjennomsiktig, jeg bruker billig, hvit papirduk under.

Mitt tips, som ikke har arrangert konfirmasjon til egne barn men har litt erfaring likevel, er å legge lista akkurat så høyt/lavt som det passer deg. Gjestene kommer for å kose seg og feire konfirmanten, ikke for å arrestere konfirmantens mor. Du kommer til å fikse det finfint.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-16, 11:40   #3
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Jeg antar at vi hadde lavterskelkonfirmasjon, jeg startet i alle fall ikke planlegging av noe som helst før 8 måneder før, og da var det kun lokale som ble bestilt. Ellers gikk det omtrent slik:
Invitasjoner: februar (konfirmasjon i slutten av mai).
Pynt: Innkjøp en uke før, pynting dagen før.
Vi leide lokale, med duker, stoler og bord.
Taler: Ingen taler fra oss foreldre, men jeg skrev sang en uke før konfirmasjonen ca, og trykket opp sanghefte på jobb.
Rydding og vasking av eget hus: Ikke mer enn jeg ville gjort om jeg skulle ha vanlige overnattingsgjester, og vi hadde 4 stykker som overnattet natten før og natten etter konfirmasjonen.
Pynting utenfor eget hus: Ikke mer enn jeg normalt har om våren: To krukker med blomster og blomsterbed uten ugress (det siste har jeg veldig sjelden, da )
Mat:
Koldtbord: Ble bestilt en måned før og levert på døra. Bestilte til to personer mer enn vi var, og vi hadde så mye rester av noe måtte kastes, selv om vi hadde restelag.
Kaker: Jeg lagde 4 selv (tror jeg) og så ble resten, 6 stykker, outsorcet til venner og øvrig familie.
Jeg opplevde de siste dagene før konfirmasjonen som stressende, men bare fordi en del ting (noe baking, pynting og underholdning av langveisfarende gjester) var vanskelig å få unna tidligere.
Takkekort: Ble fikset og sendt ut i sommerferien etter. Bilder tok vi selv.
Hvis jeg skulle endret på noe, var det å se over klær og sko til andre enn konfirmanten litt før. Vi gjorde dette en ukes tid før, og da ble det et ekstra stressinnslag når to av tre manglet sko, og en hadde for liten dress. Tøy kan gjerne sjekkes og gjøres klar en god stund før.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-16, 12:39   #4
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Vi lånte spisebord og stoler til to naboer, og alt av dekktøy på min jobb. Der lånte vi også tre smale bord til å ha tapas på. Min mor fikk oppdraget på å lage tre blomsteroppsatser. Alle kaker ble bakt av gjestene. Vi bestilte en kake selv på Coop. Så mitt råd er deleger, deleger og deleger.

Sånn forberedende så klippet vi gresset og plantet ut stemor en uke før. Brus kjøpte vi inn tidlig. Duk kjøpte vi metervis på IKEA i god tid før.

Sendte rundt en tekstmelding til alle gjestene når jeg visste datoen. Da kunne de sette av datoen, og jeg slapp å stresse med invitasjonen. Sendte den ut i mars.

Senk skuldre. Det vil gå bra Lykke til!


Sist redigert av Frances : 04-12-16 kl 12:44.
Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-16, 12:45   #5
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Vi kjøpte tallerkener på IKEA og bestilte koldtbord fra cateringselskap noen uker før konfirmasjonen. Slo sammen kjøkkenbord og spisebord til langbord og ryddet unna noen møbler i stua for å få plass. Bestikk kjøpte vi på Europris. Svigermor ordnet duk. Tror vi sendte ut invitasjoner ca 3 mnd før.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-16, 14:26   #6
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Vi hadde ikke hjemme, men på personalrommet på jobben hos meg. Jeg vet ikke om du vil definere det som lavterskel, men for meg var det i hvert fall det. Vi brukte under 20000 inkludert takkekort, litt blomster og mat (de tre største utgiftene) og gjorde nokså lite før de siste dagene annet enn å sende ut invitasjoner og bestille mat.

Invitasjonene ble sendt ut 7-8 uker før, men vi hadde sagt fra om dato til de som kom reisende med en gang den var klar.

Jeg kjøpte papirduk på Staples, lånte servise hos en venninne som hadde konfirmant året før, og det var heldigvis bestikk, glass og kaffeservise på jobb.

Vi pyntet ikke utenfor, men kjøpte noen små blomsteroppsatser til bordene.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-16, 17:16   #7
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Vi har ganske stor nær familie så jeg er vant til å ha mange til bords i vanlige bursdager. Vi er 15 bare oss nærmeste, og blir det samme på julaften.

Vi er ikke så dillete så gjorde det enkelt til konfirmasjonen. Brukte ikke så veldig mye penger på noe.
Kjøpte etpar store orkideer til pynt på kakebord og gavebordet pluss noen rosebuketter. En kandelaber og etpar høye lysestaker til kubbelys holdt i massevis. Orkideen blomster fint enda så den varer lenge etterpå.
Lave glasslysestaker og lave vaser til en rose i hver. Satt på rekke etter hverandre i grupper. Pluss glassten utover på bordene.
Alle kaker ble laget privat. Bestilte et sånt spiselig bilde på nett så det pyntet opp marsipankaken.

Vi leide lokale med mat inkludert. Har ikke så mange å spørre om hjelp så dette ble enklest. Fikk det svært rimelig fordi mannen jobber et sted som har flott kokk og bra lokale og vi fikk en superpris. Fikk pynte kvelden før og gikk bare ifra etter festen, ingen utrydding. Tok bare med oss alt vårt når vi dro.

Sanger hadde jeg kladdet litt tilogfra det siste året, talen også. Mannen lagde en video som ble kjempefin.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-16, 17:28   #8
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Masse gode tips. Når jeg har fest hjemme så pynter jeg som oftest litt på trappen eller foran inngangen. Så også nå i juletider, men ikke noe stress. Er været slik at det ikke blir ødelagt så hadde jeg pyntet med blomster foran inngangen/terrassen og klippet plenen før konfirmasjonsselskapet.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-16, 09:48   #9
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.934
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Takk for innspill. Jeg tok dere på ordet og har spurt her på jobb og nå er både bord og stoler og dekketøy reservert for meg (og i praksis rommet som er tilgjengelig her på jobben også, så vi kan ombestemme oss og ha det her i stedet). Duk blir overkommelig hvis man kan fikse det på Jysk, skal sjekke hvordan det ser ut.

Må sette opp blomster/pynt på lista mi. Sånt er jeg dårlig til. Får google litt eller flytte det til mannens liste.

Et hakk videre!

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-16, 09:54   #10
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Anbefaler Pinterest for inspirasjon til bordpynt! Min konfirmant i år deltok med liv og lyst i planleggingen, så det var ganske mye enklere enn med forrige konfirmant, han brydde seg null og niks om hvordan det skulle se ut.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-16, 10:32   #11
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.714
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Vi hadde konfirmasjon hjemme i 2014 og 2016. Den oppussingen som foregikk før dette ville foregått uansett, vi bor i et renoveringsobjekt.

Før det første selskapet kjøpte vi hvitt servise på Ikea (sånne som kommer i pakker med både små, store og dype tallerkner), duker på Jysk (på rull) og lånte bord/stoler på mannens jobb. Ei god venninne sto for borddekorasjoner og to av venninnene mine serverte på kjøkkenet. Maten ble bestilt hos det lokale cateringselskapet. Fotografier tok vi i hagen på selve dagen med fotodyktige famiiemedlemmer bak kameraet.

Faktisk var det mindre stress enn jeg fryktet på forhånd og jeg var betydelig mer avslappet på runde to.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-16, 10:46   #12
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Henger litt her. Føler at denne tråden er mer for meg.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-16, 11:18   #13
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Vi kjøpte oss to sånne bord på Jula, som kan slås helt sammen til flate, greit bærbare og lagres lett. Disse har vi brukt mye siden også, aldri mer utfordringer med barnebursdager, vennefester og sånt. Dvs. hvis man skal ha det hjemme.

http://www.jula.no/catalog/hage/utem...d/bord-790226/

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-16, 11:20   #14
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Vi kjøpte også hvitt servise på Ikea, samt en pakke med stålbestikk 12 x 4. Lagres i kjellerboden når det ikke er i bruk. Dette har vi også bruk for til supplering av det vanlige dekketøyet, flere ganger pr. år, så greit å ta den investeringen.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-16, 11:31   #15
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.714
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Høres ganske likt ut som hos oss, Addison. Vi omtaler den kjellerboden som "fest-boden". Vi har kjøpt sånne bord på Europris. Kjekke til barneselskap også. Klappstoler får man kjøpt på Jysk.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-16, 11:33   #16
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Henger her. Jeg har tenkt å leie stoler og bord fra skolen, FAU har et 17-mai-lager. Stort mer har jeg ikke tenkt ut.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-16, 11:34   #17
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Jeg ble så tiltrukket av ord som "dummies" og "lavterskel" at jeg ble sittende og nilese her - selv om det er fire og et halvt år til en eventuell konfirmasjon.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-16, 11:59   #18
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Hvis lavterskel betyr lite jobb og planlegging, er kjøpe tjenester det enkleste. Jeg skal ha lavterskel, så har bestilt lokale med restauratør (Dss mat inkludert - eller egentlig at vi betaler for maten, og lokale, servitører osv er inkludert). Har i grunnen bare tenkt å fortelle dem hvor mange vi er, og si fra til gjestene et par mnd i forveien.

Jeg synes foreldrene bør holde en tale, og at konfirmanten bør takke for oppmerksomheten på dagen under måltidet. Foreldrene kan kjipe unna med en sang, det kan ikke konfirmanten. Til gjengjeld holder det med fem setninger for hovedpersonen. Lurt å ha en toastmaster som kan styre taler og sånt. Her er det sånn at det bare er plass til noen få fra hver familie under selve seremonien. De fleste gjestene kommer derfor rett til selskapet. Jeg synes det er hyggelig om det er ordnet med noe enkelt til de som kanskje blir sittende og vente, f.eks. Mozell og druer/ jordbær eller noe i den gata.

Uansett hvor mye man planlegger ,vil det alltid komme overraskelser i siste liten. Alt som kan settes bort og/ eller gjøres i god tid på forhånd (fortrinnsvis ikke samme dag) er av det gode.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-16, 12:05   #19
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.714
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Jøje, så strenge regler hadde ikke vi. Vi foreldre sa noen ord og konfirmanten takket gjestene, men jeg hadde levd godt med om det ikke hadde vært sånn også. Heldigvis er gjestene like allergiske mot sanger som vi foreldre er, så det hadde vi ikke.

Jeg var mest opptatt av at familien vår og konfirmanten skulle gjenspeiles i selskapet. Hadde vi vært en syngende musikal-familie hadde det vært rart å ikke synge, for eksempel.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-16, 02:03   #20
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Arrangere konfirmasjon - for dummies

Fin tråd!

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no