Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Kan man servere "alt" i en konfirmasjon?
Alt er greit- det er konfirmantens dag! 15 12,71%
Mor far lar konfirmanten bestemme ut fra deres forslag 37 31,36%
Konfirmanten bestemmer, men pris/hva som er praktisk mulig spiller også en rolle 57 48,31%
Konfirmasjonsmiddag skal være "ordentlig" middag- kjøtt eller fisk- med forrett og dessert. 21 17,80%
Konfirmasjonsmiddag skal/bør være catering som koldtbord eller snitter 6 5,08%
Annet 4 3,39%
Tacokrydder/vi feirer ikke konfirmasjon 5 4,24%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 118. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-17, 22:32   #121
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

For meg har ikke konfirmasjon den samme høytideligheten som før (for leeenge siden). Konfirmantene er mest opptatt at gavene/pengene og hvis man tenker overgang barn til voksen er det for min del ikke 15 år. Så jeg synes rammen med mat kan være akkurat det folk har lyst til.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 23:20   #122
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Mener du i fullt alvor at steik og poteter ikke er festmat? Jeg har fått det servert i utallige bryllup, men hva vet jeg.

Jeg har aldri fått servert sodd med steik, men hvis det er det du mener sodd består av, så skal jeg gjerne gå med på at det er festmat, jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 23:22   #123
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Konfirmantene er mest opptatt at gavene/pengene

Snakk for din egen konfirmant, takk.

Forøvrig ble nøyaktig det samme sagt om konfirmantene da jeg var 15 år også (I 1985).

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 23:37   #124
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Anita72, her.

Kun pizza, taco eller lasagne er ikke aktuelt i konfirmasjon her i huset. Som en del av et koldtbord hadde vært greit. Syns, selv om selskapet ikke er veldig formelt, at det skal være litt "høytid" over måltidet. Tror jeg hadde blitt skuffet dersom jeg var invitert i konfirmasjon og vi f.eks. kun fikk pizza. Da kunne det i så fall vært sagt fra på forhånd. Gidder ikke dra frem bunaden for en pizzafest liksom.

Så det er maten som avgjør om det er en konfirmasjon eller ikke? En pizzafest faktisk. Jeg er glad for at du ikke skal i noen av konfirmasjonene her i huset, uansett mat, for her er det konfirmanten som er i fokus den ene dagen, ikke en snobbete gjest som velger klær ut fra menyen.



Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns jo mange koldtbord er temmelig stusselige, men om andre syns tørre karbonader og boksereker er toppen av lykke (evt. et kompromiss)så skal da virkelig ikke jeg som gjest legge meg opp i om det er fint nok, fest nok eller for lørdag til å være bunaden verdig.

Helt enig!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nei, det gjør jeg vel ikke. Jeg hadde selvsagt ikke sagt noe eller latt meg merke med det.

Selvsagt hadde jeg kommet i bunad, og selvsagt hadde jeg deltatt i festen uavhengig av hva som serveres.

Det er mulig dere misforstår meg her. Jeg hadde syns pizza som del av et lengre måltid hadde vært helt ok. Og jeg hadde syntes én tallerken med steik, og dett var dett, hadde vært ganske stusselig også. Jeg er vant til at konfirmasjonsmiddag er et festmåltid, og et festmåltid i mine øyne er mer enn bare en tallerken med mat og ferdig med det.

Men det er selvsagt mange måter å lage en god konfirmasjonsfest på, og det er nok først og fremst det at jeg visualiserer en tradisjonell sitt-ned-middag med taler som gjør at jeg syns det hørtes stusselig ut. Velger man en helt annen form på middagen, så kan man selvsagt velge helt andre serveringsformer også.

Men jeg hadde nok innerst inne savnet dessert og kake uansett.

Ok. Pizza utelukker altså at man kan sitte ned og ha taler. Det utelukker også dessert og kaker. Kjekt å vite.


Opprinnelig lagt inn av Guava, her.


Noen mener at det ikke blir skikkelig uten alkohol heller. Der tenker jeg også annerledes. Ikke serverer vi dyre fruktjuicer heller. Gjetter jeg riktig forsvinner det mest Pepsi Max.

Hvis ikke du serverer cola zero så kan du droppe å invitere meg altså, jeg tar ikke på meg bunaden hvis jeg vet at det blir servert Pepsi max.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 09:39   #125
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Jeg hadde nok latt konfirmanten bestemme hva han/hun ønsket å spise dersom vedkommende var særlig kresen, men jeg hadde selv bestemt hva resten av selskapet skulle få slik at alle hadde fått et velsmakende måltid. Nå er min kommende konfirmant svært altetende og liker gourmetmat, så jeg tror ikke det blir store problemer når vi skal samkjøre dette.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 10:04   #126
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

I min familie har vi sterk tradisjon for koldtbord til konfirmasjon, bryllup, runde bursdager osv. Men det er ikke catering, altså, det skulle tatt seg ut! Her er det hjemmelaget koldtbord av høy kvalitet, jeg er oppvokst med et fnys om at koldtbord fra catering er "tørre saker med majones på alt". (Noe jeg selv i og for seg har erfart at det kan være - på åttitallet...). Men, vi er fleksible på innholdet i koldtbordet så det har aldri vært vanskelig for de som står i sentrum av feiringen å legge føringer for hva det skal være, eller ta høyde for inngiftede familiemedlemmer som vil bidra med noe som føles riktig ut fra deres mattradisjoner. Så her ville nok en konfirmant fått beskjed om koldtbord, og så fått stor frihet til å ønske seg hva det skulle inneholde. Og da kunne minipizzaer eller taco vært inkludert.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 10:06   #127
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Vi kan jo komme i den situasjonen at konfirmanten ønsker nettopp pizza eller taco når jeg tenker meg om. Ikke i år, men neste år. Det tenker jeg vi jenker greit til. Det er viktig at konfirmanten har noe han kan spise også, men det er ingen lov som sier at alle må spise det samme.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 10:13   #128
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Snakk for din egen konfirmant, takk.

Forøvrig ble nøyaktig det samme sagt om konfirmantene da jeg var 15 år også (I 1985).

Tror jeg snakket for veldig mange konfirmanter. Både nå og når jeg konfirmerte meg. Det er ikke flertallet som gjør det for å bekrefte dåpsløftet eller for å bli mer reflektert. Når det er sagt mener jeg undervisningen de får i både kristelig og human etisk er verdifull og bra. Men jeg synes ikke konfirmasjon som rituale har samme mening som på 180 tallet lizzom. Da var gjerne skolegang ferdig og det markerte faktisk en overgang til voksenlivet. Det kan man ikke si idag.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 25-03-17 kl 10:18.
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 11:53   #129
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Det er INGEN som bekrefter dåpsløftet i konfirmasjon, Lykken.

Det har ikke vært del av konfirmasjonen i den norske kirke siden, tja. 60-tallet eller noe? Konfirmasjonen er en del av dåpsopplæringen, og en forbønnshandling.

Katolikkene gjør det kanskje, da, det vet jeg ikke.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 11:55   #130
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er INGEN som bekrefter dåpsløftet i konfirmasjon, Lykken.

Det har ikke vært del av konfirmasjonen i den norske kirke siden, tja. 60-tallet eller noe? Konfirmasjonen er en del av dåpsopplæringen, og en forbønnshandling.

Katolikkene gjør det kanskje, da, det vet jeg ikke.

Nesten godt gjort å ikke ha fått med seg det etter lang tid på dette forumet, siden temaet kristen vs humanistisk konfirmasjon blir diskutert flere ganger årlig, og i hver eneste diskusjon blir dette behørig avkreftet, forklart og dokumentert, med linker til kirkens nettsider m.m.

Over alt ellers, i kommentarfelt og i samtaler, hører jeg det stadig som argument mot humanistisk konfirmasjon, fordi konfirmere betyr å bekrefte, og i kristen konfirmasjon bekrefter man dåpsløftet. Men her på forumet burde det vel snart være klart for de fleste.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 25-03-17 kl 12:03.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 11:56   #131
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Jeg har inntrykk av at veldig mange tar kursene fordi de syns det er interessant å reflektere rundt temaene som blir tatt opp.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 12:10   #132
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har inntrykk av at veldig mange tar kursene fordi de syns det er interessant å reflektere rundt temaene som blir tatt opp.

Det er mitt inntrykk også.

Når det gjelder mat, så syns jeg at en konfirmasjonsmiddag bør være litt høytidelig og ordentlig. Gjerne tre retter, og fin oppdekking. Heldigvis var barnet det gjaldt enig i det. Hun fikk velge ut fra oppsatt meny, og gjorde et godt valg. Faren min, derimot, var ikke så fornøyd. Han syns ikke noe om kamskjell uten poteter og saus.

Jeg hadde selvsagt både tatt på meg bunad og spist pizza uten å foretrekke en mine, hadde jeg blitt invitert på konfirmasjonspizza (særlig hvis det ble servert rødvin til ). Men jeg hadde helst ikke servert det selv.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 12:23   #133
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Jod, riktig at i den norske kirke nå er en forbønnshandling. At konfirmantene tar kursene er vel ikke rart, det er obligatorisk. Og at de kan finne det interessant og lærerikt underveis. Men jeg tror ikke det er hovedmotivasjonen for de fleste uansett.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 12:29   #134
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har inntrykk av at veldig mange tar kursene fordi de syns det er interessant å reflektere rundt temaene som blir tatt opp.

Min sønn går på de kursene fordi han må. Han konfirmerer seg fordi han vil ha penger.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 12:30   #135
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Spenstig diskusjon om .. mat! FP

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 12:39   #136
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Spenstig diskusjon om .. mat! FP

Haha, jeg tenkte akkurat det samme.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 12:40   #137
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Min sønn går på de kursene fordi han må. Han konfirmerer seg fordi han vil ha penger.

Ja, da er ikke han blant de mange da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 12:46   #138
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, da er ikke han blant de mange da.

Sikkert ikke ekstremt sjelden heller.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 12:58   #139
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Sikkert ikke ekstremt sjelden heller.

Tror ikke jeg heller. Ingen av mine har konfirmert seg for at undervisningen er interessant.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-17, 12:58   #140
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Sikkert ikke ekstremt sjelden heller.

Det er det heller ingen som har påstått. Men jeg går ikke med på Lykkens påstand om at flertallet gjør det for pengas skyld. Jeg syns det er synd at man hele tiden skal betvile ungdoms ønske om feiring. Hvorfor blir de færreste beskyldt for å arrangere bursdag for pengas skyld? Gifte seg for pengas skyld? Det er virkelig flere nyanser i dette.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no