Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvilke podcaster hører du på?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-15, 17:10   #41
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke podcaster hører du på?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg anbefaler i hvert fall denne ukens episode av This American Life. Den var sterk!

Ja. Enig i anbefalingen. (Vi mangler en smiley som beskriver hvordan man ser ut når man hører en podcast hvor man går fullstendig inn i handlingen, og ikke kan forstå at virkeligheten kan være slik den beskrives. En slags måpende med geitestirr. )

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.


Men altså, This American Life, det ligger jo bare en episode der? Eller er det noe jeg overser?

Jeg tror du må abonnere, og da kommer det en ny episode hver mandag, som legger seg inn i listen. Da samler du etterhvert opp flere episoder. Jeg har ikke klart å finne ut hvordan jeg går tilbake i tid og finner gamle episoder i appen. Men jeg tror du kan gjøre det via websiden deres.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-15, 17:20   #42
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke podcaster hører du på?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Ja. Enig i anbefalingen. (Vi mangler en smiley som beskriver hvordan man ser ut når man hører en podcast hvor man går fullstendig inn i handlingen, og ikke kan forstå at virkeligheten kan være slik den beskrives. En slags måpende med geitestirr. )

Litt sånn?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-15, 21:03   #43
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke podcaster hører du på?

Pepper: De hadde også noen for en tid tilbake om skole/utdanning, mener jeg, og det omtalte blant annet hvordan fargede systematisk, og dokumenterbart også korrigert for andre faktorer, ble "diciplined" mye oftere enn hvite barn, allerede fra barnehagen. For eksempel ble svarte barn utvist for "forseelser" som hvite barn bare får tilsnakk for. Det var et greit bakteppe for det som ble snakket om denne uken, syns jeg, for hva gjør sånt med selvfølelsen og hva du forventer du skal få ut av livet?

(Den om skolen KAN ha vært Freakonomics, men jeg tror det var TAL)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-15, 08:19   #44
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke podcaster hører du på?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.


Jeg tror du må abonnere, og da kommer det en ny episode hver mandag, som legger seg inn i listen. Da samler du etterhvert opp flere episoder. Jeg har ikke klart å finne ut hvordan jeg går tilbake i tid og finner gamle episoder i appen. Men jeg tror du kan gjøre det via websiden deres.

Kan bekrefte at det går å laste ned rett fra websiden. Takk for tips.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 00:36   #45
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke podcaster hører du på?

Jeg trekker opp igjen denne for å anbefale Aftenpostens nye podcast: Aftenpodden. Trine Eilertsen, Sara Sørheim og en av de politiske journalistene som oppsummerer og diskuterer noen av de viktigste sakene fra uken. Morsom og informativ.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-15, 22:30   #46
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke podcaster hører du på?

Barack Obama er gjest på dagens WTF with Marc Maron.

https://overcast.fm/+bigsnA

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-15, 00:55   #47
Intrigue
Superduperaktiv
 
Intrigue sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 507
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Sv: Hvilke podcaster hører du på?

Tusvik og Tønne, helgestart, dokumentAr, lørdagsrådet

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-15, 11:01   #48
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke podcaster hører du på?

Mannen fant en ny podkast som jeg sjekket ut så vidt i går. Krisemøte med Christopher Schau og Kyrre Holm-Johanessen.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-15, 00:08   #49
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke podcaster hører du på?

Jeg er en phung! .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-15, 00:09   #50
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke podcaster hører du på?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg er en phung! .

Er du fersk som lytter? Tirsdagens høydepunkt. Jeg ler meg skakk!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-15, 00:13   #51
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke podcaster hører du på?

Har ikke hørt tirsdagens enda, men nå gleder jeg meg! Jeg ler innimellom sånn av den podcasten at jeg får magekramper .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-15, 00:32   #52
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke podcaster hører du på?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Har ikke hørt tirsdagens enda, men nå gleder jeg meg! Jeg ler innimellom sånn av den podcasten at jeg får magekramper .

Jeg har hatt noen nestenulykker på tredemølle. Å le mens man løper er vanskelig

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-15, 11:13   #53
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke podcaster hører du på?

BokPod. Forfatterintervjuer. Hørte på Frode Grytten i går og nå står Vigdis Hjorth for tur.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-15, 08:37   #54
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke podcaster hører du på?

Morgenbladet har en ny podcast. Har ikke hørt på enda, men tipper den uansett er interessant for flere å sjekke ut.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-15, 15:09   #55
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke podcaster hører du på?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg trekker opp igjen denne for å anbefale Aftenpostens nye podcast: Aftenpodden. Trine Eilertsen, Sara Sørheim og en av de politiske journalistene som oppsummerer og diskuterer noen av de viktigste sakene fra uken. Morsom og informativ.

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Barack Obama er gjest på dagens WTF with Marc Maron.

https://overcast.fm/+bigsnA

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Mannen fant en ny podkast som jeg sjekket ut så vidt i går. Krisemøte med Christopher Schau og Kyrre Holm-Johanessen.

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

BokPod. Forfatterintervjuer. Hørte på Frode Grytten i går og nå står Vigdis Hjorth for tur.

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Morgenbladet har en ny podcast. Har ikke hørt på enda, men tipper den uansett er interessant for flere å sjekke ut.

Takk for tipsene!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-16, 23:17   #56
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke podcaster hører du på?

Jeg trekker opp igjen denne for å anbefale en podcast jeg har oppdaget nå: apropos med Anne-Kat Hærland og Brita Engseth. Jeg ler så jeg skriker.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no