Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Foreldre reagerer på belønning av skolen for gode prestasjoner

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-16, 10:24   #1
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Foreldre reagerer på belønning av skolen for gode prestasjoner

https://www.nrk.no/nordland/ungdomss...ert-1.13020997

Hva synes dere?
Jeg ser poenget med at mange er under et prestasjonspress men jeg ser ikke særlig flere poeng enn det.
Hørte et radiointervju der vi ble kritisert for å dyrke middelmådighet i skolen, og for å ikke premiere/oppmuntre de beste. Her skjer det, og det blir stor reaksjon.

Hvis mitt barn har tannregulering og ikke kan få lite nok fravær til å være med i konkurransen, that's life tenker jeg.

" Det lille øyeblikket på avslutning er det fokus på de to elevene. Ellers igjennom skoleåret brukes en stor andel av tid og ressurser på dem som sliter på skolen, både i form av lærevansker og de som sliter med å gå på skolen."

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 10:28   #2
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.920
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre reagerer på belønning av skolen for gode prestasjoner

Jeg hadde reagert kraftig dersom dette ble gjort på mine barns skole. Jeg synes i utgangspunktet ikke noe om å premiere resultater, selv om jeg har forståelse for at noen foreldre gjør det av ulike årsaker. Men at skolen skal begynne med pengepremier er fullstendig bak mål.

Og som foreldrene her sier. Det ligger mange bakenforliggende årsaker bak både karakterer og fravær.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 10:48   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre reagerer på belønning av skolen for gode prestasjoner

Jeg synes dette er helt greit. Særlig det med å ha fått best karakterer av alle. Dette er unger som har lov til å konkurrere innen idrett, hvorfor skal de ikke få lov til å konkurrere når det kommer til skoleresultater? Alle kan ikke vinne den prisen, men alle kan ikke være raskest på 100-metern heller.

Det med fravær er jeg litt mer usikker på. Det er mange grunner til fravær. Samtidig synes jeg det er greit at man premierer den med aller lavest fravær, for å symbolisere at det er et mål.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 10:49   #4
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.920
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre reagerer på belønning av skolen for gode prestasjoner

Heder og ære kan jeg være med på. Men penger? Det synes jeg er langt utenfor det skolen bør holde på med.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 11:07   #5
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreldre reagerer på belønning av skolen for gode prestasjoner

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg synes dette er helt greit. Særlig det med å ha fått best karakterer av alle. Dette er unger som har lov til å konkurrere innen idrett, hvorfor skal de ikke få lov til å konkurrere når det kommer til skoleresultater? Alle kan ikke vinne den prisen, men alle kan ikke være raskest på 100-metern heller.

Det med fravær er jeg litt mer usikker på. Det er mange grunner til fravær. Samtidig synes jeg det er greit at man premierer den med aller lavest fravær, for å symbolisere at det er et mål.

Jeg er enig med det du sier, men synes samtidig det er litt rart og har en liten bismak. Jeg vet ikke helt hva jeg synes.

Jeg er veldig glad for at vi har fått utdelt det som skal være skolens desidert beste lærer til vår kommende 8. klassing. Jeg håper han skal greie å engasjere heller enn å bare jage etter toppkarakterer. At elevene blir inspirert til å jobbe, forstå og dykke inn i. Det er det jeg håper hun får med seg videre fra ungdomsskolen. Jeg tror at for henne er det motiverende nok i seg selv med karakterer, og for mange som ikke kan være med å konkurrere om slike premier,blir det ikke noen motivasjonsfaktor.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 11:18   #6
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreldre reagerer på belønning av skolen for gode prestasjoner

Jeg reagerer også, og kanskje mer på "minst fravær"-premien. For de som skulker fungerer det kanskje fint, men det er rimelig urettferdig for barn med kronisk sykdom eller annet som gjør at de uforskyldt har en del fravær. Det er ikke akkurat en prestasjon å ikke bli syk.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 11:21   #7
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.920
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre reagerer på belønning av skolen for gode prestasjoner

Jeg er usikker på den andre også jeg. Det er noe med at jeg er for at de skal lære å arbeide og at det skal være kult å gjøre det bra. Men jeg vet ikke om jeg vil at skolen skal fremstå som en konkurranse. Storesøster har en lærer som nærmest har prøvd å lage konkurranse mellom henne og bestevenninnen. De gjør det bra begge to, men han driver og kommenterer hvem som har "vunnet" etter prøver og det synes de begge to er unødvendig og forstyrrende. Så jeg ville ikke likt det om det var en generell holdning på skolen.

Noen frittstående konkurranser er greit. Gangecupen mellom tre klasser på barneskolen står som en morsom event. Men konkurransen på karakterer kan lett bli skjev og vond og jeg synes at dette er unødvendig fra skolen sin side.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 11:22   #8
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Foreldre reagerer på belønning av skolen for gode prestasjoner

Premiering for lite fravær er helt bak mål. Det kan jo de fleste ikke styre selv, så at det skal virke motiverende er et dårlig argument. Enda viktigere er det at det er ganske ekskluderende og viser liten innsikt i årsaker til fravær, synes jeg.

Heder og ære for beste faglige resultat er hakket bedre, men fortsatt synes jeg argumentasjonen er ganske svak. De sier målet er å belønne god innsats, men det får de selvfølgelig ikke målt på denne måten.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 11:22   #9
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre reagerer på belønning av skolen for gode prestasjoner

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Heder og ære kan jeg være med på. Men penger? Det synes jeg er langt utenfor det skolen bør holde på med.

Ja, enig. Det gjelder uansett og har ikke noe med flinkest og minst fravær å gjøre. Synes spesielt at dette med minst fravær blir litt spesielt i en ungdomsskole, iom at foreldrene må attestere fraværet skal det ikke være mulighet for skult (med mindre foreldrene samarbeider med barna ... klart det er en mulighet, men ... hmm ...)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 11:26   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre reagerer på belønning av skolen for gode prestasjoner

Jeg syns ikke skolen skal drive med pengepremier, og jeg syns heller ikke skolen skal være en konkurransearena. Skolens ansvar er å motivere alle elevene, ikke bare dem som har en slik premie innenfor rekkevidde. Jeg syns det vitner i dårlig innsikt i hva som motiverer, og en fraskriving av ansvar for å løfte alle elevene. Selvsagt er det supert å gjøre stas på elever som gjør det bra, men jeg syns ikke det skal være låst til karakterprestasjoner og oppmøte. Det kan være minst like viktig å ha vært den eleven som har bidratt til godt skolemiljø, for eksempel.

At elever i den alderen har lov til å konkurrere innen idrett syns jeg er fullstendig irrelevant, forresten. Deltakelse i idrett er frivillig, både med tanke på om du vil konkurrere, og i såfall i hva. Det er ikke skolen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 11:41   #11
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreldre reagerer på belønning av skolen for gode prestasjoner

Jeg selv har en sønn som ikke eier konkurransegenet så han bryr seg ikke om sånt.

Jeg satt og ventet på at konfirmantene skulle komme hjem fra leir for etpar dager siden og vi mammaer snakket litt om skole og prestasjoner.
Jammen er det mye rart som foregår og det er slett ikke rart at barna trenger timer hos psykolog, spør du meg.

Det er kun 5ère og 6êre som gjelder og den ene jenta har egen coach to ettermiddager i uka for å klare å karre seg opp fra en udugelig 4er til 5er. Jeg satt der og måpte og ristet på hodet og er sjeleglad for at både vi som foreldre er fornøyd med det han gjør og at gutten selv tør å vise frem karakterutskriften sin helt på egenhånd.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 11:55   #12
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.177
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreldre reagerer på belønning av skolen for gode prestasjoner

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns ikke skolen skal drive med pengepremier, og jeg syns heller ikke skolen skal være en konkurransearena. Skolens ansvar er å motivere alle elevene, ikke bare dem som har en slik premie innenfor rekkevidde. Jeg syns det vitner i dårlig innsikt i hva som motiverer, og en fraskriving av ansvar for å løfte alle elevene. Selvsagt er det supert å gjøre stas på elever som gjør det bra, men jeg syns ikke det skal være låst til karakterprestasjoner og oppmøte. Det kan være minst like viktig å ha vært den eleven som har bidratt til godt skolemiljø, for eksempel.

At elever i den alderen har lov til å konkurrere innen idrett syns jeg er fullstendig irrelevant, forresten. Deltakelse i idrett er frivillig, både med tanke på om du vil konkurrere, og i såfall i hva. Det er ikke skolen.

Enig i dette.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 12:20   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre reagerer på belønning av skolen for gode prestasjoner

Jeg er ikke i mot premieringen, men jeg kan virkelig ikke forstå vitsen. Det virker bare kleint. Når det er sagt, så er det mange av argumentene i mot som ikke holder vann. Vi kan ikke slutte med all premiering, fordi alle ikke har samme forutsetningene for alt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 15:05   #14
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre reagerer på belønning av skolen for gode prestasjoner

Noen blir valgt ut til klassens stafettlag i skolestafetten fordi de løper 60metern raskest, noen blir valgt ut til elevrådsleder fordi de er populære sosialt, og noen blir kåret til "ballets konge og dronning" og gitt "missebånd" av rektoren på skolen. ( )

Klarer ikke helt se problemet i at man også belønner at noen har vært på skolen hver dag og at noen er skoleflink, selv om hele gavekortgreia kunne vært droppa. En blomst? Et diplom?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 15:07   #15
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre reagerer på belønning av skolen for gode prestasjoner

Jeg synes det er helt bak mål med med den typen premiering i skolen og jeg hadde reagert kraftig om noe sånt ble innført på mine barns skole.

Karakterer er da "premie" nok, er det ikke? Hvorfor pengepremie?
Det med premiering for lavt fravær er idiotisk. Enkelte foreldre har en lite sjarmerende holdning til smittefare osv og jeg ser faktisk ikke at pengepremie for lavt fravær kan være positivt overhodet.

Verdien av å mestre, gode tilbakemeldinger og motivasjon er viktig, men penger som insentiver har begrenset effekt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 15:11   #16
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Foreldre reagerer på belønning av skolen for gode prestasjoner

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg er ikke i mot premieringen, men jeg kan virkelig ikke forstå vitsen. Det virker bare kleint. Når det er sagt, så er det mange av argumentene i mot som ikke holder vann. Vi kan ikke slutte med all premiering, fordi alle ikke har samme forutsetningene for alt.

Du nevner ikke konkret hvilke argumenter du mener ikke holder, men poenget her er jo hvorvidt man oppnår det man vil oppnå med premieringen. Som jeg skrev over her: når det uttalte målet er å belønne god innsats bommer man ved å belønne beste karakter. Da får de heller være ærlige og si at de ønsker å premiere den faglig flinkeste eleven.

Og hva i all verden er poenget med å premiere at en elev ikke har vært syk?

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 16:16   #17
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre reagerer på belønning av skolen for gode prestasjoner

Sånn i utgangspunktet er jeg ikke imot premiering, men likevel kan jeg forstå reaksjonene som kommer.
Jeg er også enig i at det med fravær blir helt feil å fokusere på, det handler jo ikke nødvendigvis med innsats å gjøre.

Samtidig så synes jeg det er ok at de som er flink får oppmerksomhet også. Men om løsningen er å gi de pengegaver på en skoleavslutning er jeg mer usikker på

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 16:22   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre reagerer på belønning av skolen for gode prestasjoner

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Og hva i all verden er poenget med å premiere at en elev ikke har vært syk?

Hvis sykdom hadde vært eneste grunn til fravær, så hadde jeg vært enig. Dessverre er det langt flere sykdomsgrunner enn sykdom, og jeg har forståelse for at skolen vil vise frem at fremmøte lønner seg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 16:23   #19
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre reagerer på belønning av skolen for gode prestasjoner

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hvis sykdom hadde vært eneste grunn til fravær, så hadde jeg vært enig. Dessverre er det langt flere sykdomsgrunner enn sykdom, og jeg har forståelse for at skolen vil vise frem at fremmøte lønner seg.

Jepp. Det er slett ingen dum lærdom før VGS og de første jobbene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 16:41   #20
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre reagerer på belønning av skolen for gode prestasjoner

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hvis sykdom hadde vært eneste grunn til fravær, så hadde jeg vært enig. Dessverre er det langt flere sykdomsgrunner enn sykdom, og jeg har forståelse for at skolen vil vise frem at fremmøte lønner seg.

Dette er jeg også veldig enig i.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no