Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Kjøpe fiolin?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-16, 22:12   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Kjøpe fiolin?

Jeg ønsker meg en fiolin, har allerede søk lagret på Finn.no, skal høre med bqcklinefolka jeg kjenner om de har snublet over noe eller kan tenke på meg om de gjør det, men glemmer jeg noe sted? Finnes det butikker eller nettsteder spesialisert på brukte instrumenter? Jeg har ikke lyst til å betale mye.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-16, 22:19   #2
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.974
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe fiolin?

I Trondheim averteres det brukte fioliner til salgs på oppslagstavla til kulturskolen. Prisen kan være høyst variabel. Kan hende det er noe slikt i Oslo også.

Husk at brukte fioliner ikke nødvendigvis er billige. Det kan godt hende du like enkelt får tak i en like billig ny fiolin hos en fiolinforhandler. Jeg vet ikke hvilken pris du tenker deg.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-16, 22:20   #3
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøpe fiolin?

Jeg mener jeg kjøpte mine i Drammen, men tror de var nye? Jeg kan prøve finne navnet på butikken, tror den eksisterer enda. Kan jo hende de selger brukt også.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-16, 22:46   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe fiolin?

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

I Trondheim averteres det brukte fioliner til salgs på oppslagstavla til kulturskolen. Prisen kan være høyst variabel. Kan hende det er noe slikt i Oslo også.

Husk at brukte fioliner ikke nødvendigvis er billige. Det kan godt hende du like enkelt får tak i en like billig ny fiolin hos en fiolinforhandler. Jeg vet ikke hvilken pris du tenker deg.

Neialtså, jeg er veldig klar over at fioliner ikke faller i verdi på samme måte som biler.

... men jeg er ute etter noe ganske enkelt, uten høye krav til materialer eller merke, i første omgang.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-16, 22:48   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe fiolin?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg mener jeg kjøpte mine i Drammen, men tror de var nye? Jeg kan prøve finne navnet på butikken, tror den eksisterer enda. Kan jo hende de selger brukt også.

Amadeus Musikk?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-16, 22:49   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe fiolin?

Oi, fant superbillige på gear4music, er det en OK nettbutikk?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-16, 23:30   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe fiolin?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Oi, fant superbillige på gear4music, er det en OK nettbutikk?

Jeg har handlet cellokasse på gear4music. Ikke noe å utsette på selve handelen og kassen. Hadde en lite reklamasjon på en av skulderstroppene, men da hørte jeg ingenting. Ingen krise, da vi kjøpte bæresystem i stedet og monterte på.

Instrumentet bør egentlig prøves først. Noen er visst virkelig horrible og vil ødelegge spillegleden. Men man kan være heldige. En tidligere spillelærer til eldste fant en rimelige en på Smart Club i sin tid som hun gav til sitt barn for lek. Den var visst overraskende god ift pris.

Hva med å høre med spillelærer? Kanskje vedkommende har tips til hvor man kan få kjøpt rimelige, men ok fioliner?

Kan være greit å sjekke Hornaas i byen. Kan jo hende de har noen rimelige.

Vet flere har kjøpt fra Kina, og vært fornøyde med resultatet og følt de har fått mye for pengene. Det gjelder visst også buer.

Ser det ligger noen rimelige på Finn i Oslo og omegn. Da kunne du/dere har prøvd den først også?

Vi kjøpte cello hos en importør av tsjekkiske strykeinstrumenter (Strunal og Akord Kvint). Ser på nettsiden deres at fioliner starter på kr 3.500,-, men det er kanskje en god del over hva du tenker på?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-16, 23:33   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe fiolin?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg ønsker meg en fiolin, har allerede søk lagret på Finn.no, skal høre med bqcklinefolka jeg kjenner om de har snublet over noe eller kan tenke på meg om de gjør det, men glemmer jeg noe sted? Finnes det butikker eller nettsteder spesialisert på brukte instrumenter? Jeg har ikke lyst til å betale mye.

Mitt inntrykk er at de smale nettstedene som finnes for salg av instrumenter er gjerne av den dyre sorten, og pga at man bytter til et bedre instrument eller større størrelse.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-16, 01:40   #9
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe fiolin?

Eldstes første Bratsj ble bestilt fra Kina til en slikk og ingenting, helt ok nybegynnerinstrument. Men det var min svigerinne som er profesjonell musiker som ordnet med den, så jeg er jaggu ikke sikker på hvor og hva man bør se etter.

Jeg kan høre om hun vet noe om hvor man kan få tak på et billig instrument i Oslo.

Den han har nå ble kjøpt på Hornaas til rundt 7500 tror jeg. Bestilte akkurat nye strenger til den nette sum av 1025 kroner for 4 strenger. :sliten:

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-16, 12:31   #10
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøpe fiolin?

Si i fra, jeg har en flott en jeg ikke bruker ! den er taksert høyt,men blir jo ikke brukt som sagt så det er ikke vesentlig å få mye for den.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-16, 14:28   #11
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe fiolin?

Jeg har også snust på Gear4Music.
Har foreløpig ikke gjort noe. Jeg har en 3/4-fiolin på utlån fra Kulturskolen, og den er hakket for liten.
Jeg tenkte høre med noen av musikerne i husorkesteret etterhvert, jeg vet de har fikset noe greier til andre. Men det får vente litt, Knøtteliten er fortsatt på minifiolin.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-16, 14:33   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe fiolin?

Tiåringen har en 3/4-fiolin så vidt jeg har skjønt, men den er for liten og jeg velger å skylde mine manglende evner til å plassere fingrene riktig på grunn av det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-16, 17:41   #13
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe fiolin?

Jeg har fiolin... Er veeeeeldig flink til å spille..

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 12:39   #14
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe fiolin?

Da snublet jeg til slutt over en halvakustisk en på Finn som jeg kjøpte i går til en billig penge, så nå er jeg stolt eier av en fiolin! Og oppdaget samtidig at guttungen har 4/4-fiolin, ikke 3/4-fiolin, så jeg kan dessverre ikke skylde manglende fingersetningsskills på størrelsen.

Bare å øve da!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 13:52   #15
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe fiolin?

Spent!

Kanskje vi skal starte orkester?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 15:32   #16
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe fiolin?

Yay! Grattis!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 15:53   #17
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe fiolin?

Grattis!

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 16:39   #18
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe fiolin?

Gratulerer! Jeg har akkurat bestilt piano!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 16:51   #19
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe fiolin?

Gratulerer, Mave! Så stas!

Det er så stas med musikkinstrumenter. Jeg har piano. Vi har dessuten to gitarer, to ukuleler, en fløyte og en piccolo og diverse munnspill og rytmegreier i hus, og det er så stas! Og så har jeg en fjortis som spiller masse både fløyte (som hun får proff undervisning i), gitar, piano og ukulele. Det er så kult og hun har så mye glede av det og det er deilig å ha et hus hvor instrumenter, notestativ, forsterker og mikrofon er en del av innredningen.

Musikk, ass.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 17:35   #20
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe fiolin?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Gratulerer! Jeg har akkurat bestilt piano!

Gratulerer!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no