Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

London med barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-17, 23:32   #1
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

London med barn

Jeg og min barndomsvenninne har bestilt høstferie til London med døtrene våre. Jeg har vært en del i London og vet hva jeg liker å gjøre, men verken venninnen min eller jentene har vært der før. Jentene er 10 og 11 (nesten 11 og 12). Jeg husker de tingene jeg ville gjøre og se første gang jeg var der som 14-åring, som de klassiske Big Ben, Madame Tussauds og shopping. Men jeg vil gjerne ha masse, masse tips til hva vi kan finne på. Vi skal ikke være superlenge, 2,5 dag.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-17, 23:45   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London med barn

Jeg og en annen FP-er var i London for ett år siden med to barn på den alderen.
Vi besøkte Shrek experience, noe som var kjempeartig både for gutta og mødrene.

Ripleys var også morsomt for oss alle.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 01:06   #3
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: London med barn

Min jente elsket Tower på den alderen. Hun ville ikke gå (hvilket jeg ville etter x antall timer. )

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 08:16   #4
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.112
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: London med barn

Vi tok en sightseeing med duck tours, på
Land og vann! Moro.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 09:48   #5
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London med barn

London Bridge, Tower, Rainforest Cafe, London Eye, buss, er alle morsomme ting. Mumier på British Museum også. Og så likte de "diamantskattene" på Nat.Hist.Museum

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 10:16   #6
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.120
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London med barn

Poden likte både Tower (mest den morsomme omvisningen) og Ripley's da han var på den alderen. Jeg liker også Tower veldig godt, og holdt ut Ripley's for hans del.

Ellers er jo Hyde Park/Kensington Gardens veldig fin, med masse slags fugler i og rundt vannet og masse halvtamme ekorn.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 10:29   #7
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.120
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London med barn

London Eye, akvariet og filmmuseet var også bra.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 10:48   #8
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: London med barn

London Dungeon var populært, hun var 8 da tror jeg.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 11:04   #9
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: London med barn

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Vi tok en sightseeing med duck tours, på
Land og vann! Moro.

Ja, Duck Tours er knallgøy! Har vært med på det to ganger, begge gangene hadde vi skikkelig flink guide også. Ungene digget det og det var veldig lærerikt.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 14:43   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.964
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London med barn

Med såpass store unger ville jeg vurdert en musical. Gjerne en hvor de kjenner historien litt fra før.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 14:54   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: London med barn

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

London Dungeon var populært, hun var 8 da tror jeg.

Samme var min. Nå er hun snart 12 og snakker fortsatt om hvor gøy det var.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 15:43   #12
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: London med barn

Abonnerer.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 15:57   #13
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London med barn

Jeg har vært i London to år på rad med barn i den alderen, og begge gangene var Harry Potter-studios turens desiderte høydepunkt.

Vi hadde også stor suksess med Tower. Også var Rainforest Café en hit (som jeg led meg gjennom for ungenes skyld).

London Eye var populært. Ellers var Natural History Museum veldig stas, særlig sommerfuglteltet (på utsiden av bygget), hvis dere skal dit om sommeren. (Ser nå at det er høstferien, og da tror jeg kanskje de har plukket ned teltet, men det er jo verdt å google det da.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 18:20   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.964
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London med barn

Og sånn afternoon tea på en buss.

Det er det da en haug av folk her inne som har gjort?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 18:47   #15
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: London med barn

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Og sånn afternoon tea på en buss.

Det er det da en haug av folk her inne som har gjort?

Det var veldig moro, to av gutta mine og jeg gjorde det i fjor. Skal gjøre det til sommer'n igjen også.

http://b-bakery.com/afternoon-tea/af...-tea-bus-tour/

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 19:07   #16
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: London med barn

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Det var veldig moro, to av gutta mine og jeg gjorde det i fjor. Skal gjøre det til sommer'n igjen også.

http://b-bakery.com/afternoon-tea/af...-tea-bus-tour/

Wow, det så bare helt fantastisk ut! Det er herved bestilt til vinterferie-turen vår.


Jeg vet ingenting om Tower. Hva skjer der? Vi var på omvisning på slottet i Oslo for et par år siden, og det er det kjedeligste jentene mine har vært med på av den type ting. Jeg får vel lese meg litt opp om Tower.

Harry Potter er definitivt ikke noe for oss. Jeg sovnet de gangene jeg prøvde å se de første filmene, ingen i familien har lest bøkene.

Vi har bestilt musical-billetter til Matilda. Begge jentene har sett filmen, hun ene har lest boka, tror jeg. Ellers har jeg fått anbefalt Science Museum av flere. Og nylig var jeg et sted hvor en person anbefalte meg den store lekebutikken mens den andre sa at jeg ikke burde finne på å å bevege meg inn dit.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 19:17   #17
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London med barn

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Vi har bestilt musical-billetter til Matilda. Begge jentene har sett filmen, hun ene har lest boka, tror jeg. Ellers har jeg fått anbefalt Science Museum av flere. Og nylig var jeg et sted hvor en person anbefalte meg den store lekebutikken mens den andre sa at jeg ikke burde finne på å å bevege meg inn dit.

Science museum var veldig bra, men min 10-åring likte Natural History Museum bedre. Jeg og mannen syns Science Museum var fantastisk.

Er du Hamleys du mener? For i så fall har begge rett: den er et mareritt for voksne og et eventyr for barn.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 19:21   #18
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: London med barn

Ja, Hamleys var det ja. Kom ikke på navnet i stad. Jeg tror ikke vi skal planlegge noe besøk dit, men det er en av de få tingene ungene har hørt om London, så jeg tror kanskje de har lyst. Men de har jo tross alt sluttet å leke med leker, så jeg ser ikke vitsen med å begi oss inn i et 5-etasjes mareritt av en butikk. Jeg svetter oppover bare av tanken.


Men de to museumene ligger ved siden av hverandre, gjør de ikke? Jeg tror vi tenkte på å ta begge på en dag.


Steike, nå har vi snart ikke mer tid igjen, må iallfall ikke planlegge noe mer...

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 20:22   #19
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London med barn

Jeg syns nesten det er på grensen til dårlig gjort å nekte ungene Hamleys, da. Selv om det er fælt for mor.

Museumene ligger ved siden av hverandre, men de er begge kjempestore. (Gigantiske, rett og slett. Mye større enn hva man er vant med fra Norge.) Jeg fraråder å prøve å ta begge to på samme dag. Du rekker trolig ikke over ett av dem på bare én dag en gang, og du kommer til å ende opp med utslitte og sure barn som ikke har glede av noen av dem.

Jeg anbefaler varmt å ha god tid i bare ett av dem i stedet for å prøve å rekke over begge.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-17, 23:20   #20
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.120
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London med barn

Det er ikke alle barn som elsker Hamleys, men jeg er enig i at de burde få muligheten til å finne det ut selv.

Nå skal vi plutselig til London i vinterferien. Og jeg var derfor innom nettstedet til Harry Potter-studios - men der hadde de nesten ingen ledige billetter i februar, unntatt tidlig om morgenen den 20. De kostet da 39 pund. Gikk jeg inn på Ticketservice, eller hva det var, var det derimot plenty med billetter til alle dager, men da bare som en del av en hel tur med buss fra London og tilbake igjen til fast tidspunkt. Er dette vanlig?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no