Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Til syden med ettåring

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-06, 10:18   #1
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Til syden med ettåring

Ja, vi skal snart på tur.

Alle tips og lurer ideer dere har i forbindelse med dette mottas med stoooor takk!

__________________
-gurgle

Sist redigert av gurgle : 08-11-06 kl 21:37.
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 10:25   #2
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Til syden med ettåring

Vi kjøpte en 0,5 l vannkoker da vi skulle på reise med flaskebarn. Funket som juling, det. Ikke tok den stor plass i bagasjen heller.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 11:20   #3
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Til syden med ettåring

Signerer det med vannkoker! Og ta for all del med nok bleier. Ha dem i samme pose som du pakker inn reisetrilla med. Vi reiste til Spania uten og det var veldig dumt! De bleiene der nede er et tragisk kapittel!

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 11:28   #4
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.506
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Til syden med ettåring

Synes det høyres ut som du har tenkt på det viktigaste. SOlkrem og solhatt (altså sånn til hovudet) har du sikkert også kontroll på.

Viss det er ei leiligheit de har synes eg det er rart om det ikkje finnast kokemuligheiter, men med vannkokar (og kanskje ein termos viss ein vil ta med seg varmt vatn) kjem ein langt.

Eg ville (og vil, vi reiser på ferie om få dagar) ta med bleier og mat med kjent smak til veslemor her.

Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 12:47   #5
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.977
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til syden med ettåring

Dodot bleiene i Spania er helt supre, synes jeg, så jeg hadde ikke tatt med masser av bleier. Dere er selvfølgelig avhengige av at det er godt utvalig i butikken i nærheten, men hvis det er Spania dere skal til, så er også Nestlè glassene super gode. Snuppa vår spiste som en gal der nede, men ikke når hun kom hjem igjen.

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 16:32   #6
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Til syden med ettåring

Opprinnelig lagt inn av Gri, her.

SOlkrem og solhatt (altså sånn til hovudet) har du sikkert også kontroll på.

Ja, det skal jeg slevsagt ha med.

Opprinnelig lagt inn av Gri, her.

Viss det er ei leiligheit de har synes eg det er rart om det ikkje finnast kokemuligheiter, men med vannkokar (og kanskje ein termos viss ein vil ta med seg varmt vatn) kjem ein langt.

Det kan jo hende det er, men er ikke helt sikker. Vannkoker høres jo smart ut. Men det får man sikkert kjøpt der nede også? (Tror kanskje at det sto noe om at det var på rommet.... *løper-og-sjekker*)

Tusen takk for alle innspill!

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 16:33   #7
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til syden med ettåring

Men hvis dere skal bo i leilighet så er det vel kokemuligheter? Ellers ville jeg tatt med en mini-vannkoker.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 16:43   #8
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til syden med ettåring

Har ikke hørt om leiligheter uten noe form for kokemuligheter, men en liten vannkoker tar kanskje ikke så mye plass.

Jeg er veldig glad for at vi tok med middagsglass og bleier til jenta vår når vi reiste på ferie da ho var 1 år. Nå vet ikke jeg hvordan barnemat på glass smaker andre steder enn på Kreta (eneste gangen vi har hatt prøvd å kjøpe det), men jenta mi likte ikke Nestle på glass der nede.

trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 17:23   #9
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Til syden med ettåring

Opprinnelig lagt inn av Gri, her.

...(og kanskje ein termos viss ein vil ta med seg varmt vatn) ...

Jepp - termos også!

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 17:58   #10
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Til syden med ettåring

Har reist flere ganger med lillegutt før han fylte ett år. Det jeg har tatt med har vært:

Liten termos som man får plass til i stelleveske
5-6 flasker, så du slipper å vaske opp hver dag
Flaskeoppvaskbørste
Oppvaskhåndkle
Plastpinsett (sånn stor stekegreie til å plukke opp kokte smokker med)
Bleier (jeg fikk kjøpt Libero up&go på Kreta, men de kosta skjorta)
Grøtpulver (alltid kjekt med noe de er vant til dersom ikke all maten faller i smak)
Noen middagsglass
Noen fruktglass
Evt en pose oppskåret brød eller hjemmebakt (ikke alltid like godt utvalg av grove sorter)

Vi var på Mallorca rett før han fylte ett, og da brukte vi noen middagsglass. (På morgenen slet vi med at Sunwing-hotellet ikke hadde noe særlig til brødmat, bare små rundstykker eller loff. Vi hadde leiebil, så vi dro til et supermarked og handlet oppskåret grovbrød)

Da vi var på Kreta i høst brukte jeg ingen av middagsglassene jeg hadde med, for han spiste mye av vanlig mat. Så det kommer jo litt an på

kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 22:33   #11
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Til syden med ettåring

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Dodot bleiene i Spania er helt supre, synes jeg, så jeg hadde ikke tatt med masser av bleier. Dere er selvfølgelig avhengige av at det er godt utvalig i butikken i nærheten, men hvis det er Spania dere skal til, så er også Nestlè glassene super gode. Snuppa vår spiste som en gal der nede, men ikke når hun kom hjem igjen.



Det eneste jeg tar med meg når jeg skla til Spania (Mallorca) er grøt. Den grøten de har er veldig søt, og ingen av mine små har likt den.

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no