Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Haster litt: Hvilke kjoler egner seg for stor overkropp?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-16, 15:11   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Haster litt: Hvilke kjoler egner seg for stor overkropp?

"Stor overkropp" er en kjapp oppsummering av stor mage, store pupper, brede skuldre og bred ryggtavle. Hofter (under magen) og bein er sånn noenlunde normale, men beina er av typen stutt-tjukke.

Hva slags kjolemodeller er det som er flatterende på en sånn kropp? Jeg har alltid tenkt A-line for å dekke over magen, men en ekspert jeg snakket med sa at da oppnådde jeg det motsatte av det jeg ville, nemlig å framheve den store overkroppen og dekke den normale delen av meg og få den til å se større ut. Så hva da? Tips til konkrete kjoler, gjerne som finnes på nett, hadde vært supert!

Og ja, stor størrelse er påkrevd..

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-16, 21:28   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster litt: Hvilke kjoler egner seg for stor overkropp?

Jeg er nok enig med eksperten din, men samtidig tenker jeg at du vil se best ut i en kjole du føler deg vel i. Selv om en A-line gjerne ikke ville gjort noe veldig flatterende for figuren din, så vil det jo heller ikke se helt feil ut. Så hvis du vet du ville vært avslappet og veltilpass i en kjole med den fasongen, så ville jeg gått for det.

Jeg er alt for lav til å kle en del av kjolene jeg går med, og ingen kjolelengde eller fasong hadde gjort meg lang uansett. Jeg går i de kjolene jeg liker, ferdig med det.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-16, 21:52   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Haster litt: Hvilke kjoler egner seg for stor overkropp?

Har du forsøkt empire-liv/ høyt liv som går inn under bysten og ut? Dette er ofte et veldig flatterende snitt

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-16, 22:54   #4
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Haster litt: Hvilke kjoler egner seg for stor overkropp?

https://www.pinterest.com/pin/188236459394987674/

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com...d2fdc26c0e.jpg

Noe slikt kanskje? Høyt liv, men som faller pent rett ned. Holder også puppene på plass.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-16, 23:00   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Haster litt: Hvilke kjoler egner seg for stor overkropp?

Jepp, Miley la ut noen flotte bilder. Veldig flatterende for former synes jeg

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-16, 23:28   #6
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haster litt: Hvilke kjoler egner seg for stor overkropp?

Ja, både kjolene og damene var jo flotte!

Jeg føler fort at puppene mine blir så veldig "in your face" med utrigning, men samtidig ser jeg jo at det er flatterende å dele opp overkroppen mest mulig. Kanskje ikke helt egnet til jobb, bare

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-16, 23:28   #7
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haster litt: Hvilke kjoler egner seg for stor overkropp?

Miley, hva søkte du på på pinterest for å få opp bildene?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 00:12   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Haster litt: Hvilke kjoler egner seg for stor overkropp?

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Ja, både kjolene og damene var jo flotte!

Jeg føler fort at puppene mine blir så veldig "in your face" med utrigning, men samtidig ser jeg jo at det er flatterende å dele opp overkroppen mest mulig. Kanskje ikke helt egnet til jobb, bare

Jeg er rimelig barmfager (E), og må ofte gjøre noen triks for at ikke cleavage'en blir too much Det går som regel an å feste en liten sikkerhetsnål eller sy den litt sammen noe høyere opp.

En annen ting som faktisk er veldig viktig når man har store pupper er at man har veldig gode bh'er som former de. I mitt tilfelle så er det veldig viktig at bh'en får puppene opp og frem slik at de ikke "flyter" ut til sidene. Det har også mye å si for figuren min, og får midjen tydeligere frem. Det kan være litt uvant og gi en følelse av mye pupp, men jeg tenker at "flaunt what you got, girl" Selvsagt på en pen, classy måte altså.

V-utringning er også desidert penest på meg. Jeg unngår også halssmykker - ihvertfall ting som henger. Jeg trenger liksom ikke mer fokus ned mot puppene

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 02:57   #9
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.898
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Haster litt: Hvilke kjoler egner seg for stor overkropp?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Har du forsøkt empire-liv/ høyt liv som går inn under bysten og ut? Dette er ofte et veldig flatterende snitt

Det var hva jeg også skulle til å anbefale. Synes ofte det er et kledelig snitt om har har litt rundt magen og ikke er så høy.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 06:45   #10
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.800
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Haster litt: Hvilke kjoler egner seg for stor overkropp?

Jeg er også "rund på toppen", og støtter veldig det som har blitt sagt om å prøve. Noen ganger er a-form greit, andre ganger ikke. Samme med empireliv. Jeg ser fort veldig gravid ut med det. Den fasongen jeg liker best på kjoler er Lett-innsvingt liv og gjerne litt vidde i skjørtet. Må ikke være for trang da. Heller litt vid enn helt ettersittende.

Noen eksempler:

https://www.google.no/search?site=we...BzfhkSgG2JM%3A

https://www.google.no/search?site=we...nKONeHF9pBM%3A

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 07:53   #11
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.553
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Haster litt: Hvilke kjoler egner seg for stor overkropp?

Jeg tenker ko:ko når jeg hører beskrivelsen din. Min kropp er nok ganske lik din og jeg liker veldig godt snittet på kjolene derfra.
http://www.kokonorway.no/categories/kjolar-dame

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 09:36   #12
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Haster litt: Hvilke kjoler egner seg for stor overkropp?

Jeg har noen ganger pene trøyer under kjoler med stor utringning, for å dekke til litt.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 09:53   #13
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster litt: Hvilke kjoler egner seg for stor overkropp?

Jeg tenker at det er viktig at kjolen sitter godt i alle fall.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 10:07   #14
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Haster litt: Hvilke kjoler egner seg for stor overkropp?

Kanskje du kan finne noe her, hun syr på mål: http://www.vaappi.com/

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no