Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Bunadskrytetråd

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-07, 16:24   #1
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Bunadskrytetråd

Finnes det noen slik fra før, tro? :undre:

(og: hører den hjemme her? ja, den gjør vel det?)

Her er våre: (modellbilder, altså!!)
Jeg har bunad fra Åmli i Aust-Agder:

Mannen min har bunad fra Follo - men den finner jeg ikke bilde av...


Barna har Rondastakk og rutavest:

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx

Sist redigert av tiddelibom : 15-05-07 kl 16:34.
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 16:31   #2
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Jeg har blå nordlandsbunad.
(Uten den grusomme lua ).

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 16:35   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Her er jeg i min hedmarksbunad. Jeg har arvet stakken etter mannens bestemor, mens livet hørte til svigermors konfirmasjonsbunad. Det er ekstra hyggelig at bunaden er arvet, synes jeg (selv om jeg dermed "jukser" litt - jeg er ikke fra Hedemarken. Mamma er fra Hedmark, da, om enn ikke Hedemarken). Jeg har fått lue og søjle av svigerforeldrene mine - lua vises litt bedre på det andre bildet.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"

Sist redigert av Bluen : 15-05-07 kl 16:50.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 16:37   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Mannen står i kø for å få sydd denne: http://www.husfliden.no/hunf/Product...=9&PageID=5002



Jeg har denne i svart: http://www.nordakerbunader.no/bunader/jelsa.htm

Ungene sine finner jeg ikke bilde av her, men de har Hardangerdrakter.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 16:37   #5
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Jeg har Hardanger-bunad:


Jeg bruker ikke hårbåndet, men sørger i alle fall for oppsatt hår. Det er synd at det ikke er klima for bunad her jeg bor, for den blir brukt altfor sjelden.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 16:39   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg har Hardanger-bunad:


Jeg bruker ikke hårbåndet, men sørger i alle fall for oppsatt hår. Det er synd at det ikke er klima for bunad her jeg bor, for den blir brukt altfor sjelden.

Der var bilde, ja. Ungene har barnebunader av denne.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 17:13   #7
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Jeg har Vestfold bunad
Maken til den til venstre, men ikke samme forkle
Har forkleet til høyre og sort cape
Har også byttet ut det vevde beltet med et i skinn med sølvstøler på


__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 17:20   #8
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadskrytetråd



Jeg har denne bunaden, som er festbunad fra Nordhordland.
Det er forøvrig IKKE meg på bildet, bildet er hentet fra www.husflidstova.no

Barna har blanding av gammelt arv fra hele Hordaland.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 17:26   #9
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Har ikke bunad men ønsker meg denne Vestfoldbunaden i sort.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 17:39   #10
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.684
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Jeg har denne:


og denne:

Posøren har barnebunaden til Hardangerbunaden.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 18:19   #11
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Jeg har denne men med gammelrosa vest og mindre farger på sjalet:


Mannen har denne:


Vi giftet oss i bunad!

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 18:33   #12
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Jeg har denne, men med grønne kanter istede for røde. Skjorta er også litt annerledes, men det er kanskje ikke så rart siden bunaden er 40 år.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 18:42   #13
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Jeg skjønner ikke hvordan dere tør la mennene deres gå med bunad.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 19:58   #14
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Østfoldsbunad her (hatten har jeg aldri turt å gå med...)(:

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 20:00   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Tangina: ser din sånn ut? Jeg har også Østfoldbunad, men den er på langt nær så fargerik. Er dette noe nytt eller fra en annen kant av fylket? Jeg er opprinnelig fra Halden.

Broderiet på sjalet går i grønt og oransje, ikke i lilla som på bildet og det er ikke noe forkle til.

Mannen min synes ikke Østfoldbunaden er noe fin. Men det kan jo hende at han ville like denne mer fargerike versjonen bedre.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07

Sist redigert av Tjorven : 15-05-07 kl 20:09.
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 20:03   #16
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Jeg har blå nordlandsbunad.
(Uten den grusomme lua ).

Denne har jeg også... blå og uten lue.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 20:04   #17
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Jeg har blå nordlandsbunad.
(Uten den grusomme lua ).

Samme her

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 20:06   #18
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Tangina: ser din sånn ut. Jeg har også Østfoldbunad, men den er på langt nær så fargerik. Er dette noe nytt eller fra en annen kant av fylket? Jeg er opprinnelig fra Halden.

Det er Husfliden i Oslo som har denne varianten. Familien min er fra Fredrikstad, men husfliden der har den uten forkle og med blekere broderier. Det har sikkert vært uenighet mellom bunadautoritetene de to stedene, tenker jeg. Synes forkleet er veldig fint, litt sånn østeuropeisk, liksom... Desverre tror jeg den er blitt for liten til meg for godt.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 20:11   #19
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Jeg har Follobunaden i samme farger som under, men uten lue.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 20:14   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunadskrytetråd

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Det er Husfliden i Oslo som har denne varianten. Familien min er fra Fredrikstad, men husfliden der har den uten forkle og med blekere broderier. Det har sikkert vært uenighet mellom bunadautoritetene de to stedene, tenker jeg. Synes forkleet er veldig fint, litt sånn østeuropeisk, liksom...

Ja. Dette var mye finere enn den forholdsvis kjedelige bunaden min. Tror jammen at jeg skal stikke innom husfliden og høre. Det blir ikke til denne 17. mai, men kanskje neste? Denne gangen er magen uansett for stor til å få plass.

Jeg synes bunad er så stilig, så jeg er ganske sur på mannen min som ønsker at jeg hadde en mer fargerik bunad. Min ser ut som denne, bare at det er grønt der denne er rød (det har vist seg fullstendig umulig å oppdrive et bilde av en tradisjonell østfoldbunad i grønt).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07

Sist redigert av Tjorven : 15-05-07 kl 20:21.
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no