Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

17. mai i Oslo – hva kan vi finne på?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-18, 15:20   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

17. mai i Oslo – hva kan vi finne på?

Mann, sønn (15) og jeg har tenkt oss inn til Oslo på 17. mai. Jeg har ikke vært i Oslo sentrum på 17. mai siden før nevnte sønn ble født, så jeg er litt lost.

Hva kan man egentlig ta seg til med på 17. mai annet enn å brøyte seg rydning i menneskemengdene?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-18, 15:23   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai i Oslo – hva kan vi finne på?

Spise is og pølser.

Det er jo litt orga opplegg her og der, men alt har jo veldig lokal profil.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-18, 15:47   #3
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai i Oslo – hva kan vi finne på?

Vi drar alltid ned til byen, gjerne Aker Brygge. Eneste formål er å se på bunader og spise is. Det tar jo fort en time det. Siden du har stort barn kan dere jo også spise lunsj på restaurant. Det er fortsatt mulig å finne bord.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-18, 15:48   #4
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai i Oslo – hva kan vi finne på?

Ja, jeg var på is- og pølsestadiet, jeg også. Men er det ikke noe mer å ta seg til, altså?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-18, 15:49   #5
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai i Oslo – hva kan vi finne på?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Siden du har stort barn kan dere jo også spise lunsj på restaurant. Det er fortsatt mulig å finne bord.

Hvilke restauranter da? Og finnes det steder som ikke koster skjorta?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-18, 15:52   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai i Oslo – hva kan vi finne på?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hvilke restauranter da? Og finnes det steder som ikke koster skjorta?

De aller fleste restaurantene har en 17. mai-meny syns jeg det virker som. Jeg fikk tilbud fra Kolonihagen på Frogner for litt tid tilbake. Ellers er det jo taler her og der, og 17. mai-konsert i Konserthuset. Her ser du program: https://www.oslo.kommune.no/17-mai/#gref

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-18, 15:52   #7
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. mai i Oslo – hva kan vi finne på?

Vi skal ned til sentrum, se barnetoget, eller deler av det, spise is, se på livet og bunadene og etter hvert få oss litt lunsj/tidlig middag. Vi kan jo si hei om vi klarer å finne hverandre, også.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-18, 23:23   #8
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17. mai i Oslo – hva kan vi finne på?

Garden går foran toget. De stopper og har oppvisning foran Aulaen på vei til slottet. Jeg tippe de er der før kl 10. Da byr de opp til dans.

De går sist i toget også. Da kan man i teorien gå bak dem opp til slottet, men det er ganske mange andre med samme tanke. Altså fullt.

Jeg mener det er sangkonsert på Aulatrappen etter barnetoget. Fant ikke tidspunkt i farten.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-18, 23:58   #9
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai i Oslo – hva kan vi finne på?

Jeg var ute og drakk en øl i kveld, og der sto det at de har åpent på 17. mai, så da reserverte jeg like godt bord til lunsj til oss. Så da er DET i boks, i alle fall

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-18, 12:14   #10
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai i Oslo – hva kan vi finne på?

Da satser vi på is, pølse, bunadsglaning, lunsj og kanskje sang på aulatrappen. Det burde holde, vil jeg tro. Og kanskje også en øl eller noe med eldstemann. Er det "lov" å drikke øk i bunad eller er det harry?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-18, 12:54   #11
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai i Oslo – hva kan vi finne på?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Da satser vi på is, pølse, bunadsglaning, lunsj og kanskje sang på aulatrappen. Det burde holde, vil jeg tro. Og kanskje også en øl eller noe med eldstemann. Er det "lov" å drikke øk i bunad eller er det harry?

HVorfor kan man ikke drikke øl i bunad?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-05-18, 13:02   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai i Oslo – hva kan vi finne på?

Noen mener at det er harry å drikke øl mens man er ikledd bunad. Jeg tenker at det er deres problem. Jeg synes det er helt innafor, og gjør det selv også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-18, 13:12   #13
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai i Oslo – hva kan vi finne på?

Er det bare øl det er harry å drikke i bunad? Hva med vin,prosecco? Jeg lurer oppriktig altså.
Det er vel det berømte bunadspolitiet som mener dette går jeg uti fra? Det plager ikke meg for å si det sånn.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-05-18, 13:12   #14
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai i Oslo – hva kan vi finne på?

Selvsagt er det lov å drikke øl i bunad. Hvorfor skulle det ikke være det, så lenge man ikke raver dritings rundt (noe som ikke er spesielt sjarmerende uansett hva man har på seg)? Men så er jeg ikke av dem som mister nattesøvnen om noen synes jeg er harry heller da.

Her er forresten et fornuftig blogginnlegg fra en svært oppegående og kunnskapsrik bunaddame jeg liker: https://frustorlien.blogspot.no/2018....html?spref=fb

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 15-05-18 kl 13:18.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-18, 14:25   #15
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai i Oslo – hva kan vi finne på?

Man kan drikke alt i bunad.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-18, 14:29   #16
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai i Oslo – hva kan vi finne på?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Man kan drikke alt i bunad.

Jeg blir glad av å lese sånt.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-05-18, 14:57   #17
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai i Oslo – hva kan vi finne på?

Men har til og med lov å drikke øl med solbriller på i bunad. Eller drikke eplemost, vin, kaffe og brus. Og spise pølser, is, betasuppe, rømmegrøt, taco og grovbrødskive med trønderfår. Om bunadspolitiet mener noe annet kan de ta seg en bolle. (Om det står i bnadsloven da.)

Det man ikke kan gjøre i bunad er å gå med converce. Der går min grense.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-18, 15:03   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai i Oslo – hva kan vi finne på?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Det man ikke kan gjøre i bunad er å gå med converce. Der går min grense.

Jeg går i bunadssko til min bunad.

Snuppa får gå i joggesko/converse i barnetoget ikledd festdrakt av ukjent merke. Ungene i Oslo går godt over en mil på 17. mai, så jeg har latt fottøyet være så behagelig som det kan. Nå er hun vel sikkert straks utvokst i føttene, og da skal hun få skikkelige bunadssko hun også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-18, 15:15   #19
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai i Oslo – hva kan vi finne på?

Snuppa mi lider for skjønnheten, og insisterer selv på å gå med bunadsko med forholdsvis høy hæl. Jeg advarte henne såpass grundig før vi kjøpte dem, at hun aldri vil tørre å klage. Hun brukte dem i konfirmasjonsselskap i helga, og det så ut til å gå greit. Hun påstod i alle fall det, selv om hun riktignok skiftet til hvite Adidas Superstar i løpet av kvelden. Men det var fordi hun skulle sparke fotball.

For man kan sparke fotball i bunad.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 15-05-18 kl 16:17.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-18, 15:43   #20
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai i Oslo – hva kan vi finne på?

Opprinnelig lagt inn av My, her.


For man kan sparke fotball i bunad.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no