Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Klassikerlesesirkelen - nominasjoner

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-11, 14:07   #41
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassikerlesesirkelen - nominasjoner

Også husket jeg aldeles feil i forhold til Oliver Twist.

Nå fant jeg min Penguin Classics-utgave, og den er på 480 sider. Den er bare trykt med så tynne sidero g små bokstaver at den fremstår som en liten bok i bokhyllen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 14:08   #42
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassikerlesesirkelen - nominasjoner

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg er såpass gammeldags at jeg føler meg litt utilpass uten sidetall.

Høres kjent ut.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 15:01   #43
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klassikerlesesirkelen - nominasjoner

Er det lovlig å kutte 300 sider i en bok uten å nevnte det noen steder i eller på boka? Er ikke det veldig rart. Vet ikke om jeg orker å lese den på nytt for jeg har jo fått med meg handlingen på et hvis. Det er ikke så gøy å lese når man hele tida vet hva som skjer videre. Får vente til en senere anledning og imens går jeg videre til Jane Eyre.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 15:06   #44
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassikerlesesirkelen - nominasjoner

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Er det lovlig å kutte 300 sider i en bok uten å nevnte det noen steder i eller på boka? Er ikke det veldig rart. Vet ikke om jeg orker å lese den på nytt for jeg har jo fått med meg handlingen på et hvis. Det er ikke så gøy å lese når man hele tida vet hva som skjer videre. Får vente til en senere anledning og imens går jeg videre til Jane Eyre.

Den siste omsetjinga av Les Miserable har gjort det, i alle fall. Og eg veit eg har komme over ei veldig ufullstendig utgåve av Gullivers reiser på norsk også. Det er ganske vanleg, med klassikarar so har "barnevennlig" tematikk, men voksent språk, i alle fall.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-11, 17:53   #45
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassikerlesesirkelen - nominasjoner

Jeg synes man skal lese de uforkortede utgavene.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 14:21   #46
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassikerlesesirkelen - nominasjoner

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg synes man skal lese de uforkortede utgavene.

Eg kjenner eg er fornøgd med at eg tilfeldigvis gjorde det, med Oliver Twist, til tross for at ein del passasjer var ulidelig kjedelige og langdryge.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 14:24   #47
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassikerlesesirkelen - nominasjoner

Når det gjeld spørsmålet over om det er lov å forkorte utgåver, utan å opplyse om det, kom eg til å tenke på ein artikkel eg las medan eg studerte. Den heiter noko i retning av "Sult(1890) og andre verker av Knut Hamsun med samme tittel". Artikkelforfattaren ser på ulike endringer forfattaren sjølv har gjort, og diskuterer om det er same boka eller fleire ulike bøker.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 22:50   #48
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Klassikerlesesirkelen - nominasjoner

Fornuft og følelser av Jane Austen.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no