Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Tips ønskes: veldig enkle bøker for barn som akkurat har lært å lese

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-12, 11:56   #21
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips ønskes: veldig enkle bøker for barn som akkurat har lært å lese

Vi har jo en del av de billedbøkene fremme allikevel, pga lillebror.

Donald Duck junior høres ut som noe hun kan like. Men hvis man bestiller abonnement for et halvt år (9 nr), får man de ni første da? Eller spiller ikke det noen rolle?

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 12:00   #22
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Tips ønskes: veldig enkle bøker for barn som akkurat har lært å lese

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Men hvis man bestiller abonnement for et halvt år (9 nr), får man de ni første da? Eller spiller ikke det noen rolle?

Det vet jeg ikke, men det spiller igrunn ingen rolle. :-)

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 13:50   #23
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips ønskes: veldig enkle bøker for barn som akkurat har lært å lese

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Faktabøker for barn, med korte enkelttekster om enkelttemaer, er ofte lettere å lese enn sammenhengende historier. Og mange eller store bilder i forhold til teksten gjør det mer forlokkende å begynne å lese, i forhold til hvor slitsomt det kan føles å skulle starte på en mer massiv tekstblokk.

Det hadde jeg glemt, men det er helt sant. Min lille lesehest slukte slike bøker. Masse artige fakta får de med på kjøpet.

Nå leser hun godt og har mer og mer gått over til å lese romaner. Da blir det ikke så mye tid til faktabøker.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 16:51   #24
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips ønskes: veldig enkle bøker for barn som akkurat har lært å lese

Jeg vil slå et slag for biblioteket, la barnet få boltre seg og finn ut hva som appelerer til henn la ungen låne av hjertens lyst og aller hels finne noe som finnes i flere bind.

Vi har mer enn nok bøker i huset men biblioteket er flott for å se litt videre.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 17:06   #25
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips ønskes: veldig enkle bøker for barn som akkurat har lært å lese

Leseløvebøkene
Løveungebøkene er enda enklere igjen.

lillegutt låner på både skolebiblioteket og lokalbiblioteket.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 22:56   #26
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips ønskes: veldig enkle bøker for barn som akkurat har lært å lese

I dag har jeg kjøpt to Løveungebøker i bursdagsgave. Jeg fant noen fine på min lokale bokhandel, så da slo jeg til. Takk for alle tipsene i tråden!

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 23:06   #27
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips ønskes: veldig enkle bøker for barn som akkurat har lært å lese

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Vi har jo en del av de billedbøkene fremme allikevel, pga lillebror.

Donald Duck junior høres ut som noe hun kan like. Men hvis man bestiller abonnement for et halvt år (9 nr), får man de ni første da? Eller spiller ikke det noen rolle?

Det spiller ingen rolle. Poden fikk disse i 1,5 år. Først leste vi dem, mens de siste månedene leser han dem selv. Donald Duck Junior er genialt. Enkle korte historier, samt noen oppgaver. Anbefales på det varmeste.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 17:36   #28
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips ønskes: veldig enkle bøker for barn som akkurat har lært å lese

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Storebror har nettopp fått abonnement på Donald Duck Junior etter varme anbefalinger fra blant annet Tjorven, og det har virkelig slått an. Han hiver seg ned med det, leser historiene, jobber med oppgavene, leser selv hva han skal gjøre, sjekker fasit og greier. Synes det er midt i blinken.

Har du nettsiden til abonnement?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 20:55   #29
Svampe
Superduperaktiv
 
Svampe sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 519
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Sv: Tips ønskes: veldig enkle bøker for barn som akkurat har lært å lese

http://www.donald.no/default.aspx?se...ikkel&id=27962

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 21:02   #30
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips ønskes: veldig enkle bøker for barn som akkurat har lært å lese

Måtte opp og sjekke hva som står i hyllen hos min 1. klassing. De hun liker aller best er nok leseløven, bøker med ganske mye tekst, liten skrift. Hun fikk en leseunge bok til jul, men den var for lett, alt for liten tekst for henne. En mellomting mellom Leseløve og løveunge er lesehesten. Ellers har hun lest endel Karsten og Petra bøker som lillebror har overtatt etter henne. De funker fint til det bruket også. Akkurat nå ligger hun og leser Svein og Rotta.

Vi har vært mye på biblioteket de siste ukene og lånt endel og da fant vi en annen type enn leseløve, husker ikke hva den heter, men biblioteket har mye til den alderen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 21:29   #31
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips ønskes: veldig enkle bøker for barn som akkurat har lært å lese

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

I dag har jeg kjøpt to Løveungebøker i bursdagsgave. Jeg fant noen fine på min lokale bokhandel, så da slo jeg til. Takk for alle tipsene i tråden!

Jeg kan jo legge til at Snuppa ble så glad! Hun har hatt dem i senga hver kveld og lest.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 00:14   #32
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.489
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips ønskes: veldig enkle bøker for barn som akkurat har lært å lese

Jeg tenkte å bestille donald duck junior nå, men fikk beskjed fra systemet på egmont at det var utgått/utsolgt. Går heller ikke an å abonnere på det på den linken ovenfor. Bare vanlig donald og andre greier.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no