Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Gi meg din beste oppskrift med laks!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-23, 19:11   #21
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift med laks!

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Vi har også kun lakse-etende barn når det kommer til fisk, men en dag fikk de torsketaco og det kunne den ene voksne kiden fortelle var bedre enn laks (altså når det kommer til fisk var det tross alt bedre enn laks). Så det var et tips til ikke-laksemiddag, men fisk. Brukte Findus Gourmettorsk fra frysedisken. For oss er det et must med ananas på - det funker med hermetisk, den sorten de har på Kiwi som er mye dyrere enn de andre boksene (søtere enn de andre, synes jeg). Og guacamole.

I går hadde vi laks med tagliatelle. La laksebitene øverst i stekepanna som besto av en seng av squash, paprika, løk, hvitløk, chili, creme fraiche og cottage cheese. Tanken var Snøfrisk, men det glemte vi å kjøpe, så det ble CC. Krydret med salt, chili og soyasaus.

Ja, jeg har enkelte oppskrifter som funker med torsk jeg også, særlig en gryte med karrisaus er populær. Så jeg lurer det inn av og til. Men i dag var det altså nok en gang laks som lå i kjøleskapet. Endte med en ovnsform anbefalt av noen på jobb, og fikk i tillegg brukt opp noen rester av kokt potet, som ble delt i båter, vendt i olivenolje, salt, pepper og chiliflak, og airfryet gyldne mens fiskeforma godgjorde seg i ovnen. Ble godt! Sparer alle tipsene herfra til senere bruk.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-23, 12:17   #22
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift med laks!

https://www.salma.no/oppskrifter/ovnsbakt-salma

Denne er veldig god - vi har laget den med melkefritt smør og valnøtter.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-23, 12:21   #23
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi meg din beste oppskrift med laks!

Spaghetti carbonara er veldig godt med laks. Jeg bruker ikke oppskrift, men her er det en.
https://kiwi.no/oppskrifter/pasta/pa...nara-med-laks/

Kan også lages med røkelaks.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no