Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Candys fusketråd: hva skal jeg foreslå til boksirkelen?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-11, 15:32   #21
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candys fusketråd: hva skal jeg foreslå til boksirkelen?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Boyhood er jo fantastisk, og veldig kort. Eller hva som helst av Cormac McCarthy.

Boyhood var fin ja! Og gøy å lese fra Sør-Afrika. Den tror jeg tilfredsstiller alle kravene du stiller, Candy.

Jeg har fått Murakamis Kafka on the shore anbefalt så veldig mange ganger at jeg skal lese den straks. Den skal vel både være en stor roman, og tilgjengelig. Kunne det vært noe?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 15:36   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candys fusketråd: hva skal jeg foreslå til boksirkelen?

Murakami er alltid greit, tror jeg, den var luftet forrige gang også, men det gjør ikke noe. Der har vi jo flere muligheter også. Jeg har bare lest "Wind-up bird chronicle"

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 15:37   #23
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candys fusketråd: hva skal jeg foreslå til boksirkelen?

Jeg anbefaler også Utrenskninger, det er en sterk bok med vakkert språk, og jeg vil si den er ekstremt lite "jentebokaktig".

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 15:37   #24
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candys fusketråd: hva skal jeg foreslå til boksirkelen?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

No Country er fantastisk som bok også. Og jeg synes det er leit å høre at de har vært slemme mot de pene hestene, for boka er storartet.

Ja, jeg har den liggende og vil gjerne lese den, men vi har minst 1 som ikke gidder å lese bøker når hun akkurat har sett filmen. Selv har jeg ingen sånne kvaler, men jeg kan skjønne innvendingen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 15:38   #25
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candys fusketråd: hva skal jeg foreslå til boksirkelen?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Boyhood var fin ja! Og gøy å lese fra Sør-Afrika. Den tror jeg tilfredsstiller alle kravene du stiller, Candy.

Jeg har fått Murakamis Kafka on the shore anbefalt så veldig mange ganger at jeg skal lese den straks. Den skal vel både være en stor roman, og tilgjengelig. Kunne det vært noe?

Den bør for øvrig leses på norsk. Den norske oversettelsen er visstnok glitrende, mye bedre enn den engelske (hvor de ikke har gitt en av hovedpersonene den rare dialekten han skal ha).

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 15:41   #26
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candys fusketråd: hva skal jeg foreslå til boksirkelen?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Den bør for øvrig leses på norsk. Den norske oversettelsen er visstnok glitrende, mye bedre enn den engelske (hvor de ikke har gitt en av hovedpersonene den rare dialekten han skal ha).

Ja, jeg ser ikke egentlig noen grunn til å lese japanske forfattere på engelsk (selv om jeg gjorde det selv, det var vel fordi jeg kjøpte den på reise).

Takk for interntipset (noterer: min venninne i oversetterbransje forteller meg at ...).

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 15:46   #27
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candys fusketråd: hva skal jeg foreslå til boksirkelen?

Remains of the day, av Kazuo Ishiguro, er en aldeles nydelig bok, som snart nærmer seg klassikergenren, men som man ikke nødvendigvis har lest selv om man har studert litteraturvitenskap. Den er filmatisert, dog, men det er i grunnen bare et pluss. (Filmen er akkurat like nydelig som boken, og det er vel verdt å lese boken selv om man har sett filmen allerede. Det gjorde jeg.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 15:48   #28
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candys fusketråd: hva skal jeg foreslå til boksirkelen?

Synes de høres bare middels skumle ut, lesesirkelfolka dine, Candy.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 15:51   #29
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candys fusketråd: hva skal jeg foreslå til boksirkelen?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Remains of the day, av Kazuo Ishiguro, er en aldeles nydelig bok, som snart nærmer seg klassikergenren, men som man ikke nødvendigvis har lest selv om man har studert litteraturvitenskap. Den er filmatisert, dog, men det er i grunnen bare et pluss. (Filmen er akkurat like nydelig som boken, og det er vel verdt å lese boken selv om man har sett filmen allerede. Det gjorde jeg.)

Å, ja. Men den har jeg lest, dog. Det var en av mine første gode leseopplevelser på engelsk, da jeg begynte på studiet og skjønte at jeg måtte lære meg å like å lese engelsk like godt som norsk.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 15:52   #30
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candys fusketråd: hva skal jeg foreslå til boksirkelen?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Synes de høres bare middels skumle ut, lesesirkelfolka dine, Candy.

Når sant skal sies, var jeg vel ikke den som hadde lest minst i gruppen. Men det er noe med å keep up appearance, da.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 16:04   #31
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candys fusketråd: hva skal jeg foreslå til boksirkelen?

Nå kjente jeg at jeg satte enda mer pris på mine ikke-skumle men oppegående og beleste lesesirkelfolk.

Om noen skulle lese "Kafka on the Shore" og kjenne at de kan klare å kaste lys over tematikk og budskap, så please enlighten me! En samlet lesesrikel var begeistret over boka men ute av stand til å tolke og anaysere i stor grad - og da vi kom over et intervju med Murakami der han hevdet at han slett ikke hadde noe budskap, mistet vi motet. Likevel popper det stadig opp scener fra boka i hodet mitt lenge etter at den ble lest - og jeg er bare sikker på at det ligger masse klokt der som jeg ikke klarer å få helt fatt i.

Sorry for avsporing, Candy!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 17:47   #32
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Candys fusketråd: hva skal jeg foreslå til boksirkelen?

Jeg sier også Coetzee og min favoritt er definitivt Lives and Times of Michael K.

(Ingunn Økland skrev forresten om Coetzee i Aftenposten på søndag, ganske interessant for de som har fulgt denne forfatteren http://www.aftenposten.no/kultur/Nob...g-6697183.html )

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 18:02   #33
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candys fusketråd: hva skal jeg foreslå til boksirkelen?

Ah, en aktuell artikkel! Det perfekte cover for forslaget. Den vant!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 19:04   #34
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Candys fusketråd: hva skal jeg foreslå til boksirkelen?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Remains of the day, av Kazuo Ishiguro, er en aldeles nydelig bok, som snart nærmer seg klassikergenren, men som man ikke nødvendigvis har lest selv om man har studert litteraturvitenskap. Den er filmatisert, dog, men det er i grunnen bare et pluss. (Filmen er akkurat like nydelig som boken, og det er vel verdt å lese boken selv om man har sett filmen allerede. Det gjorde jeg.)

Jeg bare måtte inn og nikke entusiastisk her. Den er virkelig nydelig.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 19:46   #35
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Candys fusketråd: hva skal jeg foreslå til boksirkelen?

Jeg (som har studert Riktig Fag) blir som regel litt fandenivoldsk når selskapet blir for flinkt, så jeg ville garantert foreslått noe sånt som tegneserier (Tepper av Craig Thomson), fantasy (Tilfeldigvis. Arial Footlights forhistorie av Silje E. Fretheim) eller sær humor av typen Pride and Prejudice and Zombies.

Det har de sikkert ikke lest.

Men litt mer alvorlig; man bommer neppe så veldig om man foreslår noen som har vært nominert til eller vunnet Nobelprisen de siste årene. Oksanen og Murakami, for eksempel.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 19:47   #36
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candys fusketråd: hva skal jeg foreslå til boksirkelen?

Remains er den nydeligsteste boka.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 20:59   #37
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Candys fusketråd: hva skal jeg foreslå til boksirkelen?

1 - Kafka på stranden forsto jeg rett og slett ikke....
2 - Jammen godt jeg ikke er i den lesesirkelen din
3 - Jeg elsker å lese, men det er tydeligvis ikke nok

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 22:05   #38
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Candys fusketråd: hva skal jeg foreslå til boksirkelen?

Jeg foreslår Trude Marsteins Gjøre godt. Kanskje litt utfordrende å lese fordi den krever mye konsentrasjon, spesielt i begynnelsen, men den fascinerte meg mer enn hva vanlig er, og jeg elsker fortellerstilen.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 22:16   #39
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Candys fusketråd: hva skal jeg foreslå til boksirkelen?

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

1 - Kafka på stranden forsto jeg rett og slett ikke....
2 - Jammen godt jeg ikke er i den lesesirkelen din
3 - Jeg elsker å lese, men det er tydeligvis ikke nok

Jeg tror ikke det er meningen at man skal forså Murakamis bøker. De skal bare oppleves. Det er i hvert fall min filosofi.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 22:23   #40
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Candys fusketråd: hva skal jeg foreslå til boksirkelen?

Hva med noe av Paul Auster? Eller er det i sjangeren "klassiker" som alle har lest allerede?

På norsk er Albertetriologien en av mine beste leseopplevelser i nyere tid. Samme med Skammen av Bergljot Hobæk Haff (eller hvordan hun nå skriver navnet sitt) er også god.

Ellers; Saman er ein mindre aleine er da ikke fullt så ille som de andre du nevnte i samme slengen?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no