Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bokgenre liker du best?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-12, 14:52   #21
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken bokgenre liker du best?

Opprinnelig lagt inn av fimba, her.

Hva handler Barnepiken om?
Jeg har aldri hørt på lydbok, men jeg sitter også mye i bil, så det skal absolutt vurderes. Låner man slikt på bibliotek, eller må man laste ned fra nettet eller?

Kjøper lydbøker på finn.no eller her inne. Biblioteket leier ut, men jeg er alt for dårlig til å bruke det.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 16:25   #22
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bokgenre liker du best?

Ang. lydbøker går det i krim, då må eg ha noko spanande, men ellers er eg veldig variabel. Akkurat no leser eg krim i bokform også visst, men eg er også glad i biografier og historiske bøker. Og inni mellom kaster eg meg med liv og lyst over Harry Potter og andre lettleste bøker.
Biblioteket er ein fin plass, dei har ofte godt utvalg i lydbøker. Ellers laster eg ned frå nett eller kjøper andre plassar når eg kjem over gode tilbod.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 16:26   #23
fimba
Superaktiv
 
fimba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I bakvendtland
Innlegg: 324
fimba er litt kulfimba er litt kul
Standard

Sv: Hvilken bokgenre liker du best?

Spennende lydbøker og bilkjøring. Dårlig kombo eller helt trygt?

__________________
føyelig
fimba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 16:27   #24
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bokgenre liker du best?

Oh det kan jeg ha som nyttårsforsett, høre minst en lydbok.
:konsentrasjonsvansker:

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 16:29   #25
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bokgenre liker du best?

Jeg leser stort sett bøker innenfor sjangeren krim og spenning. Har en forkjærlighet for bøker om seriemordere...:grotesk:

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 16:32   #26
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken bokgenre liker du best?

Jeg liker mange ulike sjangre, men kommer alltid tilbake til krim. Det er deilig å lese når jeg er lei av alt annet.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 16:35   #27
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken bokgenre liker du best?

Fiksjon er egentlig kun en samlebetegnelse på litteratur som tar for seg oppdiktede hendelser/personer/steder, altså er krim like mye fiksjon som noe annet.

Personlig er jeg nesten altlesende, men krim står nok ganske langt nede på lista når jeg ikke har annet tilgjengelig. Ellers leser jeg heller ikke typiske romaner som gjerne ligger på bestselgerlistene, ofte preget av sentimentale eller småsøte historier (Drageløperen, Samartin-bøker osv). Jeg er glad i bøker hvor det estetiske står i sentrum, hvor språket spiller en sentral rolle i seg selv, og gjerne bøker som eksperimenterer litt med forteller form/-fokus/-perspektiv/synsvinkel. Selvsagt vil det variere litt etter hvor mye energi jeg har til å lese, men sånn generelt.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 17:00   #28
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken bokgenre liker du best?

Opprinnelig lagt inn av fimba, her.

Spennende lydbøker og bilkjøring. Dårlig kombo eller helt trygt?

Eneste "problemet" mitt med lydbøker er at jeg kan bli sittende utenfor hos en kunde eller her hjemme 30 minutters tid bare for å få høre slutten.
Og Kåre Conradi! Er man søvning og blir stående i kø, kan han virke ytterligere søvndyssende.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 17:05   #29
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bokgenre liker du best?

Eg høyrer på lydbøker når eg gjer husarbeid, for det er det kjedeligaste eg veit. iPod er ein finfin ting. Til jul fekk eg docking hos samboaren min, så no slepp eg å hekte ledningen fast i skuffeknottene på kjøkkene brått og brutalt midt i spenninga.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 17:25   #30
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bokgenre liker du best?

Jeg tror egentlig jeg er temmelig altetende, men det går mye i krim, grøss/horror og fantasy. Jeg styrer stort sett unna melodrama (som jeg i høst har lært er betegnelsen på slike som Samartin etc selger som hakka møkk), selv om jeg likte Bienes Hemmelige Liv.
Paul Auster og Nick Hornby burde hatt hver sin egne kategori egentlig, og de er vel to av mine favorittforfattere selv om de hverken skriver krim, grøss eller fantasy.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 18:08   #31
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bokgenre liker du best?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg liker romaner som Barnepiken, Bienes hemmelige liv, Drageløperen, Øya, Ro uten årer o.l. Men også Jo Nesbø, Lisa Marklund, Stieg Larsson. Og komedier. Leser lite fiction. Jeg hører mye på lydbøker da jeg sitter mye i bil.

Jeg siterer bare jeg.

Untatt at jeg ikke hører lydbøker, det har jeg ikke tålmodighet til, jeg må lese selv, da går det fortere.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 18:41   #32
Svampe
Superduperaktiv
 
Svampe sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 519
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Sv: Hvilken bokgenre liker du best?

Leser mest krim.

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 18:45   #33
fimba
Superaktiv
 
fimba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I bakvendtland
Innlegg: 324
fimba er litt kulfimba er litt kul
Standard

Sv: Hvilken bokgenre liker du best?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Eneste "problemet" mitt med lydbøker er at jeg kan bli sittende utenfor hos en kunde eller her hjemme 30 minutters tid bare for å få høre slutten.


Opprinnelig lagt inn av Puslingen, her.

Eg høyrer på lydbøker når eg gjer husarbeid, for det er det kjedeligaste eg veit. iPod er ein finfin ting. Til jul fekk eg docking hos samboaren min, så no slepp eg å hekte ledningen fast i skuffeknottene på kjøkkene brått og brutalt midt i spenninga.

__________________
føyelig
fimba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 18:45   #34
fimba
Superaktiv
 
fimba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I bakvendtland
Innlegg: 324
fimba er litt kulfimba er litt kul
Standard

Sv: Hvilken bokgenre liker du best?

Opprinnelig lagt inn av Svampe, her.

Leser mest krim.

Har du noen tips?

__________________
føyelig
fimba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 18:48   #35
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bokgenre liker du best?

Läckberg og Theorin har du kanskje vært gjennom allerede? Spesielt Läckbergs serie anbefaler jeg, om du ikke er av den sarte sorten. Jeg måtte lese noe helt annet (Jo Nesbøs Doktor Proktor, faktisk! ) etter å ha vært gjennom alle bøkene hennes i sommer, for det var mye jævelskap og tragiske skjebner å ta innover seg. Men bøkene er spennende!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 18:51   #36
fimba
Superaktiv
 
fimba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I bakvendtland
Innlegg: 324
fimba er litt kulfimba er litt kul
Standard

Sv: Hvilken bokgenre liker du best?

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Läckberg og Theorin har du kanskje vært gjennom allerede? Spesielt Läckbergs serie anbefaler jeg, om du ikke er av den sarte sorten.

Theorin har jeg vært innom, men Läckberg har jeg ennå ikke fått sjansen til å lese. Hun blir neste bokprosjekt

__________________
føyelig
fimba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 18:59   #37
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bokgenre liker du best?

Opprinnelig lagt inn av fimba, her.

Theorin har jeg vært innom, men Läckberg har jeg ennå ikke fått sjansen til å lese. Hun blir neste bokprosjekt

Bare styr unna Måns Kallentoft. Jeg holdt på å gi opp på ca. side 99 av "Midtvintersblod".

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 19:02   #38
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bokgenre liker du best?

Jeg leser stort sett bare krim, det har jeg alltid gjort. Men jeg liker også fantasy, hvis det har med vampyrer å gjøre.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 19:02   #39
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bokgenre liker du best?

Nå husker jeg navnet på den tredje forfatteren: Peter James.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-12, 19:03   #40
fimba
Superaktiv
 
fimba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I bakvendtland
Innlegg: 324
fimba er litt kulfimba er litt kul
Standard

Sv: Hvilken bokgenre liker du best?

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Bare styr unna Måns Kallentoft. Jeg holdt på å gi opp på ca. side 99 av "Midtvintersblod".

Hørtes ut som en god ide å styre unna den, da ja

__________________
føyelig
fimba er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no