Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Jeg har kjøpt reiselitteratur til jobben. Gi meg deres dom!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-12, 22:15   #1
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kjøpt reiselitteratur til jobben. Gi meg deres dom!

Måtte jo kjøpe bøker jeg ikke har lest.
Kan dere anmelde i noen få ord de bøkene dere har lest?
Jeg har hørt mye bra om mange, og de er vel bestselgere alle.
Var noe begrenset utvalg hos Boklageret.

Ond tvilling Gary Troup
Sprengeren Liza Marklund
Den fjerde regelen Ian Caldwell Dustin Thomason
Apehuset Sara Gruen
Miraklene i santo fico DL Smith
Prime time Liza Marklund
Mørke netter i Barcelona Alicia Gimenez Bartlett
Tysteren Jan Erik Fjell
Saras nøkkel
fuglemannen
Aldri alene Lori Lansens
Reisen hjem Lori Lansens
Indias datter
La peregrina
Tirsdagsdamene
Sirile gentlemen søkes
Hotellet på hjørnet av bitter og søt

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09

Sist redigert av Trulte : 24-01-12 kl 22:46.
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 22:17   #2
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har kjøpt reiselitteratur til jobben. Gi meg deres dom!

Reiselitteratur til jobben? Er det noe du skal lese når du reiser eller kollegaene dine lese når de reiser?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 22:21   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har kjøpt reiselitteratur til jobben. Gi meg deres dom!

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Reiselitteratur til jobben? Er det noe du skal lese når du reiser eller kollegaene dine lese når de reiser?

Det lurte jeg også på.

Jeg har lest flere av de bøkene men lurer på hva du lurer på.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 22:25   #4
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har kjøpt reiselitteratur til jobben. Gi meg deres dom!

Det er bare et sosialt tilbud. Et bruk er når man er på jobbreise og sitter alene på et hotell.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 22:28   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har kjøpt reiselitteratur til jobben. Gi meg deres dom!

Opprinnelig lagt inn av Værdama, her.

Det er bare et sosialt tilbud. Et bruk er når man er på jobbreise og sitter alene på et hotell.

Som man kan ta med seg fra jobben når man skal på reise, mener du?

Tja, hva skal jeg si: jeg hadde nok ikke lagt igjen Kindelen min hjemme for innholdet av den bokhyllen der, men det er nå mest fordi jeg foretrekker å velge mine egne bøker.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 22:31   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har kjøpt reiselitteratur til jobben. Gi meg deres dom!

Mye chic lit, synes jeg.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 22:31   #7
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har kjøpt reiselitteratur til jobben. Gi meg deres dom!

Det var jo et hyggelig tilbud.

Jeg tror ikke jeg hadde funnet noe i den hylla, men det er jo i og for seg irrelevant, det er du som kjenner kollegaene dine, og det er mange kjente og nye bøker som selger godt der, så det slår sikkert an.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 22:38   #8
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har kjøpt reiselitteratur til jobben. Gi meg deres dom!

Det skal være lettlest og en avsporing fra det faglige. Dypere bøker må man finne selv. Dette skal være bestselgere som fenger hvermannsen. Ikke for spesielt litteraturelskere.
Ei bok man kan lese på toget, flyet eller hotellet når man ikke har selskap.
Vi er hovedsaklig damer i alderen 35 og opp.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 22:40   #9
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har kjøpt reiselitteratur til jobben. Gi meg deres dom!

La peregrina hadde absurd irriterende slutt...

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 22:45   #10
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg har kjøpt reiselitteratur til jobben. Gi meg deres dom!

Jeg har ikke lest noen av bøkene, men tror jeg har et par av dem stående i hyllen et sted. Uansett synes jeg det var et veldig hyggelig tiltak, selv om jeg personlig er en sånn som alltid har en bok (det siste halvåret Kindle) i vesken. Står de i en hylle på jobb da?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 22:51   #11
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har kjøpt reiselitteratur til jobben. Gi meg deres dom!

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Jeg har ikke lest noen av bøkene, men tror jeg har et par av dem stående i hyllen et sted. Uansett synes jeg det var et veldig hyggelig tiltak, selv om jeg personlig er en sånn som alltid har en bok (det siste halvåret Kindle) i vesken. Står de i en hylle på jobb da?

Ja. I en hylle. Vi har ti tolv digibøker fra før. Det er også fullt mulig å lese dem hjemme på senga. Kun et velferdstiltak, og kun 2000 kr til rådighet.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 22:54   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har kjøpt reiselitteratur til jobben. Gi meg deres dom!

Det var et veldig veldig hyggelig tiltak da.

Ellers vil jeg gjerne slå et slag for "tiltaket" vi har på jobben min: der har vi en bokhylle hvor folk setter fra seg bøker de ikke ønsker/trenger å ha i hylla lenger, også er det fritt frem for andre å låne med seg eller bytte til seg bøker fra hyllen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 22:57   #13
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har kjøpt reiselitteratur til jobben. Gi meg deres dom!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det var et veldig veldig hyggelig tiltak da.

Ellers vil jeg gjerne slå et slag for "tiltaket" vi har på jobben min: der har vi en bokhylle hvor folk setter fra seg bøker de ikke ønsker/trenger å ha i hylla lenger, også er det fritt frem for andre å låne med seg eller bytte til seg bøker fra hyllen.

Ja det er akkurat det jeg foreslo i mailen min. Spørs om det blir fulgt opp da..

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 23:01   #14
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Jeg har kjøpt reiselitteratur til jobben. Gi meg deres dom!

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

La peregrina hadde absurd irriterende slutt...

kunne ikke vært mer enig. Jeg har enda ikke klart å skjønne slutten der jeg.

Opprinnelig lagt inn av Værdama, her.



Sprengeren Liza Marklund

Prime time Liza Marklund
Saras nøkkel
Reisen hjem Lori Lansens
La peregrina
Hotellet på hjørnet av bitter og søt

Disse har jeg lest, og de vil nok helt klart gå inn i det formålet de er kjøpt inn til.
Noen bedre enn andre selvsagt.Men jeg ville nok funnet ett par bøker jeg kunne lest i sortimentet.
For øvrig et genialt tilbud til ansatte.

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.
Maysen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 23:06   #15
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Jeg har kjøpt reiselitteratur til jobben. Gi meg deres dom!

Veldig bra tilbud. Kjenner ikke de bøkene, men hadde sikkert funnet ei bok jeg kunne lese.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 23:14   #16
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg har kjøpt reiselitteratur til jobben. Gi meg deres dom!

Fint tiltak! Kunne fint ha lest flere av disse om jeg trengte å slappe av på reise.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 07:10   #17
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har kjøpt reiselitteratur til jobben. Gi meg deres dom!

Opprinnelig lagt inn av Værdama, her.

Sirile gentlemen søkes

Siril - se der var det et ord jeg ikke vet hva betyr. Sterile gentlemen søkes, blir vel noe helt annet. :bidrar:

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 08:00   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har kjøpt reiselitteratur til jobben. Gi meg deres dom!

Jeg synes det er en veldig god start på et sosialt tilbud. Kanskje dere kan gjøre det til en ordning slik at folk kan bytte bøker der? Altså at når man låner noe, så legger man igjen en annen bok. Da blir det litt utskifting.

Og jeg hadde kunnet bli kvitt bøker jeg er glad i og vil dele med andre.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 08:11   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har kjøpt reiselitteratur til jobben. Gi meg deres dom!

Jeg har lest Hotellet på hjørnet av bitter og søt, og leser nå Sirile gentlemenn søkes.

Første bok er lettlest og hyggelig, og gir bla et lite innblikk i hvordan det var å være av japansk herkomst i USA under andre verdenskrig.

Sirile gentlemenn søkes, er lettlest og litt humoristisk. Man blir litt glad i de to gamle kjerringene.

Jeg tror begge disse bøkene kan bli godt mottatt av damene på jobben din.

Så fint et tiltak, forresten. Og så likte jeg forslaget om at folk kan ta bøker med hjemmefra, når de ikke gidder ha dem i bokhylla lenger.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 08:21   #20
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har kjøpt reiselitteratur til jobben. Gi meg deres dom!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det var et veldig veldig hyggelig tiltak da.

Ellers vil jeg gjerne slå et slag for "tiltaket" vi har på jobben min: der har vi en bokhylle hvor folk setter fra seg bøker de ikke ønsker/trenger å ha i hylla lenger, også er det fritt frem for andre å låne med seg eller bytte til seg bøker fra hyllen.

Fin ordning.
Dette har vi i klasssen til 5.klassingen her. De skal jo lese så mye hele tiden så for å slippe at alle kjøper så mange bøker hele tiden så har de laget et lite minibibliotek i klasserommet hvor mange har tatt med bøker hjemmefra som andre kan låne. Det funker fint og vi får tilbake bøkene som er satt der etter noen måneder.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no