Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Jeg har kjøpt reiselitteratur til jobben. Gi meg deres dom!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-12, 08:44   #21
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg har kjøpt reiselitteratur til jobben. Gi meg deres dom!

Vi har også hylle på jobben der folk tar med egne bøker og setter igjen. Den vokser stadig, og inneholder nå 4-5 meter med bøker i alle sjangre. Flott tiltak, men den kollegaen som egentlig har noe biblotekar-utdanning i bunn blir stakkars fryktelig frustrert fordi det er så kaotisk der.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 11:58   #22
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg har kjøpt reiselitteratur til jobben. Gi meg deres dom!

Opprinnelig lagt inn av Værdama, her.

Miraklene i santo fico DL Smith
fuglemannen

Miraklene i Santo Fico - en helt ålreit bok som er litt mysterie og litt hyggelig feel-good. Jeg har den på lydbok og kommer nok til å høre på den en gang til.
Fuglemannen er Mo Hayder. De som har lest Mo Hayder fra før blir ikke overrasket, for det ER Mo Hayder. Veldig spennende, engasjerende og en smule ekkel/makaber. Ikke så ille makaber som Tokyo da.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 13:22   #23
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 910
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Jeg har kjøpt reiselitteratur til jobben. Gi meg deres dom!

For et bra jobbtiltak! Jeg har lest følgende bøker:
Sprengeren, Prime time, Saras nøkkel og Hotellet på hjørnet av bitter og søt.

Sprengeren er bedre enn Prime time, såvidt jeg erhindrer. Men begge er gode underholdningsbøker i lettlestsjangeren. Saras nøkkel leste jeg da jeg var i den mest tåredryppende fasen av graviditeten, og tårekanalene fikk kjørt seg. Hotellet på hjørnet av bitter og søt var for meg nettopp en søt liten feel-good bok med en god skildring av den japansk-amerikanske aksen av andre verdenskrig, sett fra privatpersoners ståsted.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 13:26   #24
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har kjøpt reiselitteratur til jobben. Gi meg deres dom!

Veldig hyggelig tiltak. Ikke bøker jeg selv ville tatt med meg, men nå har jeg alltid med meg bøker selv, så jeg er neppe i målgruppen. Jeg likte ellers også ideen om at folk supplerer med egen ferdiglest reiselektyre.

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Siril - se der var det et ord jeg ikke vet hva betyr. Sterile gentlemen søkes, blir vel noe helt annet. :bidrar:

Jeg tenkte det sikkert var trykkfeil for virile gentlemen, jeg. Betyr det at vi har litt forskjellig fokus?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 13:28   #25
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har kjøpt reiselitteratur til jobben. Gi meg deres dom!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Veldig hyggelig tiltak. Ikke bøker jeg selv ville tatt med meg, men nå har jeg alltid med meg bøker selv, så jeg er neppe i målgruppen. Jeg likte ellers også ideen om at folk supplerer med egen ferdiglest reiselektyre.



Jeg tenkte det sikkert var trykkfeil for virile gentlemen, jeg. Betyr det at vi har litt forskjellig fokus?

Du er vel i kategorien særdeles litteraturinteressert? Vi er mer lettvektere så vidt jeg vet om. Vi har også dem som vil helst ha lydbøker eller Donald. Vanskelig når man kun har 2000 kroner å benytte.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 13:32   #26
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har kjøpt reiselitteratur til jobben. Gi meg deres dom!

Opprinnelig lagt inn av Værdama, her.

Du er vel i kategorien særdeles litteraturinteressert? Vi er mer lettvektere så vidt jeg vet om. Vi har også dem som vil helst ha lydbøker eller Donald. Vanskelig når man kun har 2000 kroner å benytte.

Ja, jeg mente slett ikke å kritisere - som sagt synes jeg det er et veldig hyggelig tiltak, og til målgruppen du beskriver er det sannsynligvis gode valg, ut fra det jeg kan se.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 13:43   #27
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har kjøpt reiselitteratur til jobben. Gi meg deres dom!

Min mor er av typen i din målgruppe, og hun har lest, og likt, flere av disse bøkene.

Ellers foreslår jeg at Værdama tar seg en tur til Skilpy og henter bøkene hennes. :løsningorientert:

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 13:54   #28
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Jeg har kjøpt reiselitteratur til jobben. Gi meg deres dom!

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Siril - se der var det et ord jeg ikke vet hva betyr. Sterile gentlemen søkes, blir vel noe helt annet. :bidrar:

Siril kommer av de to gamle damene som skulle sette inn kontaktannonse, og for å få noen spreke mannfolk kom en av de på at det måtte stå sirile.... Det var nok Virile hun tenkte på ;-)

Ellers en morsom og lettlest bok. Forfatteren har vel skrevet et par andre bøker også, for de som liker sjangeren....

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 15:15   #29
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har kjøpt reiselitteratur til jobben. Gi meg deres dom!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tenkte det sikkert var trykkfeil for virile gentlemen, jeg. Betyr det at vi har litt forskjellig fokus?

Tja, det var vel mer fordi jeg forbandt resten av boktittelen med litt tilårskomne damer, og da er vel aldersmessig sammenlignbare gentlemen heller sterile enn virile? Men her er jeg (heldigvis ennå) på litt tynn is.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 15:23   #30
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har kjøpt reiselitteratur til jobben. Gi meg deres dom!

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Tja, det var vel mer fordi jeg forbandt resten av boktittelen med litt tilårskomne damer, og da er vel aldersmessig sammenlignbare gentlemen heller sterile enn virile? Men her er jeg (heldigvis ennå) på litt tynn is.

Mens jeg tenkte at dersom de søkte etter en bestemt type menn, var det mer sannsynlig at de ønsket seg noen som var virile enn noen som var sterile.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 16:11   #31
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har kjøpt reiselitteratur til jobben. Gi meg deres dom!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Mens jeg tenkte at dersom de søkte etter en bestemt type menn, var det mer sannsynlig at de ønsket seg noen som var virile enn noen som var sterile.

Kommer heeelt an på. Det påfølgende året etter at jeg hadde født tvillinger, hadde for eksempel jeg heller søkt etter sterile menn om jeg hadde behov for en ny.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 16:27   #32
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har kjøpt reiselitteratur til jobben. Gi meg deres dom!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tenkte det sikkert var trykkfeil for virile gentlemen, jeg. Betyr det at vi har litt forskjellig fokus?

Det er på en måte en slags trykkfeil for virile, ja - to søte, gamle damer som ikke helt har forstått uttrykket.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no