Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Legoland via København (eller London)

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-09, 12:17   #1
silje
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 544
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Legoland via København (eller London)

Usj. Jeg tror ikke vi kommer utenom en tur til et Legoland i sommer.
Ungene har mast i ett år.
Vi orker ikke å kjøre. Alternativene er da :

1. Super dyr flytur direkte til Billund. Da får vi på en måte bare Legoland som opplevelse for de ca 15-20 000.
2. Noe rimeligere fly til Kjøbenhavn. Tivoli og annet der før vi leier bil og opplever Legoland. Hvor langt er det å kjøre Kbh-Billund ?
3. Mye rimeligere fly til London. Opplevelser i London. Tog og buss til Legoland Windsor (ok på dagstur ?).

Alt i alt blir prisen ca den samme for alle alternativene. Men jeg føler vi får mye mer for pengene i alt 2 og 3.

Noen som vil dele erfaringer ?

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 12:23   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland via Kjøbenhavn (eller London)

Vi tok fly til København og tog til og fra Billund, det fungerte fint. Det går buss fra Billund til Legoland. Togprisene husker jeg ikke, og de vil vel uansett variere med sesongen, men du kan jo sjekke på dsb.dk. Vi overnattet en natt i København da vi kom til Danmark og en natt på tilbaketuren, så vi fikk en dag i Tivoli og og en halv dag til å rusle i byen, og så hadde vi en overnatting på hotellet i Legoland. Veldig hyggelig ferie for alle tre.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 13:22   #3
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Legoland via København (eller London)

Cimber Air har billige flygninger direkte Oslo-Billund. I juli koster det rundt 1000 lappen t/rt Billund.

Vi har brukt de noen ganger og er fornøyd. Selv om flyene er små, og innsjekkingen åpner 1 time før avgang.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 12:11   #4
silje
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 544
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Sv: Legoland via København (eller London)

Tusen takk for tips !

Jeg visste faktisk ikke at vi kunne ta tog/buss fra København til Billund.
Hvor lang togtur sånn ca ?

Cimber har nok ikke de prisene fra Bergen. I tillegg har de elendige reisetider (hater å komme frem på natten med overtrøtte barn).

Skulle ønske noen kunne sammenligne Legoland Windsor vs. Legoland Billund. Men det spørs om det er så mange her som har besøkt begge.
Legoland Billund kjenner jeg - men lurer veldig på om Windsor er like bra, evt bedre

Selv om jeg elsker London, så er jeg ikke sikker på om jeg vil oppholde meg der en hel ferieuke midt på sommeren...

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 12:24   #5
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland via København (eller London)

Opprinnelig lagt inn av silje, her.

Jeg visste faktisk ikke at vi kunne ta tog/buss fra København til Billund.
Hvor lang togtur sånn ca ?

Omtrent tre timer. Sjekk http://dsb.dk/. Tog er hyggelig, synes jeg, hyggeligere enn å kjøre bil - da kan man være med på å lese eller prate eller tegne eller hva nå ungene vil.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 12:36   #6
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Legoland via København (eller London)

Jeg har besøkt begge . Windsor er et flott annlegg . Vi var der i August og da var det endel folk der , så det var køer til attraksjonene . Vi hadde med en 2 åring og en 9 åring og det var nok å gjøre for begge . Men mindre store ting en i billund .
Windsor ligger fint til for en dagstur fra London . Første gangen kjøpte vi en pakke med togbilett og inngang samtidig . Andre gangen hadde vi bilen med .

Billund har flere store ting men det forutsetter deltagelse av en voksen evt at barnet er høyt nok til å kjøre alene . Vi var der i juni og da var det ikke alt for lange køer .

Jeg synes ikke at den ene parken er noe dårligere en den andre .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 13:04   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legoland via København (eller London)

Vi skal til Legoland utenfor London i sommer, enten som dagstur, eller med overnatting siden Windsor er verdt et besøk alene. Jeg har ikke vært på Legoland i Danmark siden jeg var liten, så jeg kan i grunn ikke sammenlikne, men London er jo en flott by. Jeg gleder meg veldig til å besøke den byen med barn.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no