Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Koster

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-09, 19:39   #1
Doremifa
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 72
Doremifa er litt kul
Standard

Koster

Hei

Vi skal på dagstur til Koster. Er det noen som har gode råd og tips om hva man gjør der?
Badesesongen har ikke kommet i gang enda. Vi tenker å ta med oss fiskestenger, evt sykler - med henger til bagasje og minstemann.
Gallerier o.l er ikke det mest spennende i mine barns øyne (2 og 6 år)
Er det noen her inne som har vært på Koster og har litt info å komme med?

Doremifa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 20:38   #2
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Koster

Dere må ha sykler, ta med eller lei. Selv om det ikke er badesesong, ville jeg nok reist til Nord Koster, og syklet til Björnsängen (liten nydelig strand)eller en av de andre fantastiske strendene (det er en fin oppe ved campingplassen også), om ikke annet for å løpe på stranda, og kaste stein i vannet. Hvis dere holder dere på Syd Koster så er det jo en noe lekeplasslignende både ved Ekenäs og Kostergården tror jeg. Og minigolf, men det tror jeg det også er på Nord-Koster.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 21:23   #3
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Koster

Dra til Kosters Rökeri og kjøpe reker som man spiser på stranden med aioli til.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 21:40   #4
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Koster

Jeg elsker Koster og takk for påminnelse om å booke på campingen til midsommmer

Syd Koster er kanskje best for en dagstur? Man har jo ikke lov å sykle på nord Koster. Det ville jo vært flott å gå av på f.eks Långagarde og sykle gjennom øya til Ekenas. Så kan dere gå innom Tradgården, klatre opp på utkiksposten ved Kirken osv på veien. For en fantastisk dag det sikkert blir, herlig på Koster nå før det blir stappfullt i juli.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 21:42   #5
sologmåne
Aktiv
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 109
sologmåne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Koster

Jeg har bare vært der 1 gang, og husker ikke så godt navnene der, men på Syd-koster var det en utsiktspost rett ved kirken. Man går opp alle trappetrinnene til toppen, og kan se utover hele Koster. Vil tro barna ( spesielt den eldste) vil like det godt. Men å sykle rundt på øya er et "must",- det er nydelig der!! Og ganske flatt og greit å sykle.

sologmåne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 22:00   #6
Doremifa
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 72
Doremifa er litt kul
Standard

Sv: Koster

Takk for gode tips og råd. Jeg skjønner at vi burde vært der mer enn én dag, men det får bli en god start i alle fall. Nå som vi har flyttet til Østfold er det jo ikke så langt dit (!??) Lisa: den ruta hørtes fin ut. Det kan jo kombineres med rekespising også, og så kan vi utforske Nord-Koster neste gang
Vet dere om noen fine fiskeplasser også?

Doremifa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 23:06   #7
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Koster

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg elsker Koster og takk for påminnelse om å booke på campingen til midsommmer

Syd Koster er kanskje best for en dagstur? Man har jo ikke lov å sykle på nord Koster. Det ville jo vært flott å gå av på f.eks Långagarde og sykle gjennom øya til Ekenas. Så kan dere gå innom Tradgården, klatre opp på utkiksposten ved Kirken osv på veien. For en fantastisk dag det sikkert blir, herlig på Koster nå før det blir stappfullt i juli.

Er det ikke lov å sykle på N-Koster? Det mener jeg da bestemt at jeg har gjort, godt nok en del år siden, og litt mer terreng noen steder?

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 23:42   #8
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Koster

Jeg har også syklet på Nord-Koster for mange år siden, selv om jeg mener å huske at det var langt færre sykkelmuligheter der enn på Syd-Koster.

Den gangen var det også minigolf på Syd-Koster, forresten.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 00:00   #9
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Koster

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Er det ikke lov å sykle på N-Koster? Det mener jeg da bestemt at jeg har gjort, godt nok en del år siden, og litt mer terreng noen steder?

Nei det mener jeg da ganske bestemt at det ikke er?? Det var i alle fall strengt forbudt i og rundt Milton Stugby i fjor. Det var heller ikke lov å sykle på veiene fra Milton og ned til Campingen ... tror det er forbud på hele Nord Koster nå, det står jo sykkel forbudt skilt mange steder, også der du ankommer nord koster med linjefergen fra Syd. Folk med sykler triller jo syklene fra ferjen til Campingen og til Milton .... slik har det vært de siste par årene jeg har vært der i alle fall!

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 01:13   #10
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Koster

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Nei det mener jeg da ganske bestemt at det ikke er?? Det var i alle fall strengt forbudt i og rundt Milton Stugby i fjor. Det var heller ikke lov å sykle på veiene fra Milton og ned til Campingen ... tror det er forbud på hele Nord Koster nå, det står jo sykkel forbudt skilt mange steder, også der du ankommer nord koster med linjefergen fra Syd. Folk med sykler triller jo syklene fra ferjen til Campingen og til Milton .... slik har det vært de siste par årene jeg har vært der i alle fall!

Sist gang jeg overnattet på Koster (bortsett fra en natt i båt i Kyrkosund for noen år siden) bodde jeg på Miltons, og da mener jeg vi syklet. Men altså det er sikkert 10-12 år siden. Muligens 15 år også. Ellers har jeg bare vært der på dagsturer med egen båt og da har vi ikke leid sykler.
For all del det går jo fint an å gå på N-Koster.

Turban Smokk: Det er minigolf på Syd Koster. Ihvertfall har det "alltid" vært det på Långegärde, muligens også på Kostergården?

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 01:17   #11
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Koster

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.


Turban Smokk: Det er minigolf på Syd Koster. Ihvertfall har det "alltid" vært det på Långegärde, muligens også på Kostergården?

Jeg leste innlegget ditt litt fort og trodde du skrev at det bare var minigolf på Nord-Koster. Siden det var på Syd-Koster jeg spilte minigolf for første gang (av hittil to) i mitt voksne liv ble jeg litt opptatt av det.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no