Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Haster: Tiril genser

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-18, 23:02   #1
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Haster: Tiril genser

Skal begynne på mønster delen på Tiril genser.
Til nå har omgangen begynt bak ved en av raglanfellingene.
nå står det: tell ut fra midt foran hvor omgangen begynner.

Strikker jeg meg til midt foran eller kutter jeg tråden og begynner midt foran?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-18, 23:09   #2
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Haster:Tiril genser

Du begynner fortsatt bak ved en av skøytene (jeg begynner i overgangen mellom ryggen og venstre erme). For at spissene i mønsteret skal havne på rett sted, må du finne midtmaska framme og telle fra den og bakover for å finne ut hvor mange masker før dette omgangen starter. Deretter teller du like mange masker bakover i diagrammet for å finne ut hvor du skal starte.

Jeg ser på FB at mange sier at de bare begynte på begynnelsen av diagrammet og at "det ble rett", men på mange av bildene som legges ut ser ikke mønsteret midtstilt ut. Jeg mener at jeg måtte begynne 4-5 masker fra slutten for å få det riktig.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-18, 23:16   #3
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Haster:Tiril genser

Takk, tror jeg forstår hva du mener. '
Har samme start som deg og nå 140 masker på pinnene. Strikker den i str M.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-18, 23:22   #4
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Haster:Tiril genser

nei, det her skjønte jeg ikke, jeg får ikke til å få en midt maske når det er 52 masker på fremmstykket og 52 på bakstykket og 18 på ermene. Blir ikke midtmasken mellom maske 26 og 27 på fremstykket da?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-18, 23:46   #5
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Haster:Tiril genser

Jeg hadde oddetall på forstykket, så det gikk opp. Men du må bare velge maske 26 eller 27 som midtmaske. En halv maske forskyvning vil ikke vises.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-18, 23:54   #6
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Haster:Tiril genser

Takk for hjelp.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-18, 09:36   #7
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haster: Tiril genser

Jeg fikk, som deg, midtmasken til å bli mellom to masker fremme, men det så helt fint ut når jeg var ferdig. Lykke til!

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-18, 10:25   #8
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Haster: Tiril genser

Jeg trikset og mikset da jeg strikket den, med større størrelse på ermene fordi Frøkna har så mye muskler og modellen er smal. Så da sørget jeg bare for oddetall på for- og bakstykke samtidig.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no