Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Adventskalender som passer tenåring

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-17, 12:53   #41
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Dyr kalender er en del av helheten, så den må jo tas med i beregningen. Det er alt, smått og stort, gjennom året som skaper kjøpepress. Jeg er opptatt av at vi voksne ikke er pådrivere og har det i tankene uansett hva det gjelder.

Men hva er dyrt? Er det dyrt fordi man kjøper alt samtidig fremfor å spre innkjøpene av de samme produktene gjennom året? Er det dyrt fordi produktene kommer i en fancy innpakning og har et dyrtklingende navn? Hvorfor gjelder konseptet med "ting hun/han kommer til å få uansett" bare for såkalte pakkekalendere med strømpebukser og hårstrikk?

Er andre kalendervarianter å regne som "ikke dyre", fordi man pakker gavene inn selv og de henger på en hjemmelaget pakkekalender som oldemor har brodert?

Jeg er helt enig i at signaleffekten er viktig, og at man skal tenke gjennom hva man gjør og sier og hvilke valg man tar. Hvis man derfor stort sett ellers i året gjør fornuftige og nøkterne valg, så tenker jeg man er innenfor.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-17, 12:55   #42
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.790
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Dyr kalender er en del av helheten, så den må jo tas med i beregningen. Det er alt, smått og stort, gjennom året som skaper kjøpepress. Jeg er opptatt av at vi voksne ikke er pådrivere og har det i tankene uansett hva det gjelder.



En kan jo diskutere frem og tilbake på dette emnet, og for meg koker det litt ned til at alle er mer og former et klassemiljø. eller miljøet i vennegjengen. Akkurat rundt jul synes jeg det er greit å være litt ekstra obs på at det er en vanskelig tid for mange familier, hvor kanskje hele budsjettet for høytiden ligger på rundt prisen av en kalender. (Når det er sagt - en kalender trenger ikke være noe en viser verden akkurat.)

Jeg mener ikke at kaldendere i seg selv er feil, men det er en brikke i totalen. (Og om en tusenlapp er blåbær i årsbudsjettet for stasj til tenåringen er det jo greit å tenke litt forbruksvaner.)

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-17, 12:58   #43
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Selvfølgelig er det dyrt for de med dårlig økonomi å kjøpe alt samtidig framfor å spre det over hele året. Jeg synes dyre pakkekalendere heller ikke er spesielt ok. Barna får som regel mer enn nok dyre og mange gaver på julaften, er det virkelig behov for pakker 24 dager i forkant også? Jeg vil tro at de med vanskelig økonomi sliter nok med å klare innkjøp av vanlige julegaver og det er udiskutabelt at dersom dyre kalendere skal være et press blant ungene så er det en ekstrabelastning.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-17, 13:00   #44
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Det har aldri vært snakk om noen hjemmesnekra kalender til en tusenlapp heller her, ass. Jeg synes det er lurt å være bevisst på denne type greier både i hverdagslivet og på forbruksportalen, unnskyld, foreldreportalen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-17, 13:30   #45
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.069
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det har aldri vært snakk om noen hjemmesnekra kalender til en tusenlapp heller her, ass. Jeg synes det er lurt å være bevisst på denne type greier både i hverdagslivet og på forbruksportalen, unnskyld, foreldreportalen.

Enig.

Her er det hjemmemekka kalender til en billig penge, med ting de kan bruke. LANGT unna en tusenlapp. Forøvrig får de ikke body shop produkter "uansett" heller, fordi jeg synes det er for dyrt. Får mye dusjsåpe og bodylotion andre steder i en annen prisklasse.
Kalender hos oss er annenhver dag for store og små barn, og tingene er billige. Et viskelær, et hårbånd, en tyggispakke osv.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-17, 13:31   #46
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Jeg sier det i år igjen: For oss som overhodet ikke kan følge opp og gjennomføre noe sånt, så er ikke «vi har aktivitetskalender så barna våre ikke blir forbruksmonstre og heller blir kreative kulturbærere»-maset noe bedre. Når det er sagt så har eldstemann hatt Flax-kalender de siste årene, og er veldig fornøyd med det.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-17, 13:33   #47
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.853
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Kanskje jeg skal slå på stortromma i år med både FLAX og sjokolade!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-17, 13:36   #48
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Kanskje jeg skal slå på stortromma i år med både FLAX og sjokolade!

Er du ikke redd det sender ungdommen moralsk nedbrytende signaler om at man faktisk kan få i pose og sekk? Du bør i det minste henge dem et sted hvor det er litt vanskelig å få tak i dem!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-17, 13:51   #49
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.853
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Er du ikke redd det sender ungdommen moralsk nedbrytende signaler om at man faktisk kan få i pose og sekk? Du bør i det minste henge dem et sted hvor det er litt vanskelig å få tak i dem!

Huff ja, jeg får tenke litt over det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-17, 13:55   #50
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Mine ungdommer får velge mellom Flax og sjokolade. :engel:

Jeg bruker ikke mange tusen på kalender. 7-åringen får aktivitetskalender om han vil i år også, så da får ungdommene slenge seg med på de aktivitetene de ønsker.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-17, 14:34   #51
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.110
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Jeg synes det er fint at det går an både å si at man kjøper dyre kalendere, å si at man lager tidkrevende aktivitetskalendere, å si at man ikke har tid/penger til disse tingene, og å si at det kan føles som et press å høre om disse tingene. Jeg mener ikke det er noe galt i å velge og fortelle at man velger noe som er ressurskrevende, men det skaper litt bedre balanse når noen i samme tråd kommer med motforestillinger. Det blir ikke like massivt da, for dem som føler på at de ikke kan velge på den måten.

Min tenåring var ellers helt uinteressert i den typen kalendere Hi spør om. Mulig han blir avspist(!) med sjokoladekalender i år også.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-17, 14:38   #52
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.355
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Jeg syns før øvrig det er et tankekors at det finnes så vidt jeg kan se enormt mange flere kalendre til jenter, og at jentene da også får dyrere varianter enn det som fins til gutter eller er unisex.

Selvsagt er kvalitet et poeng, det er ikke noe bedre å kjøpe billig om ting ikke blir brukt. Men det går sikkert an å reflektere litt over «trenger» før man rettferdiggjør det ene eller det andre.

Jeg greier for øvrig ikke å følge opp en særlig kreativ aktivitetskalender i år selv heller, og har kjøpt inn litt småstæsj på eBay til under 200-lappen (som definitivt ikke er i «trenger»-kategori), også blir det noen aktiviteter i tillegg som allikevel ligger i planen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-17, 15:06   #53
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes det er fint at det går an både å si at man kjøper dyre kalendere, å si at man lager tidkrevende aktivitetskalendere, å si at man ikke har tid/penger til disse tingene, og å si at det kan føles som et press å høre om disse tingene. Jeg mener ikke det er noe galt i å velge og fortelle at man velger noe som er ressurskrevende, men det skaper litt bedre balanse når noen i samme tråd kommer med motforestillinger. Det blir ikke like massivt da, for dem som føler på at de ikke kan velge på den måten.

Min tenåring var ellers helt uinteressert i den typen kalendere Hi spør om. Mulig han blir avspist(!) med sjokoladekalender i år også.

Det er jeg helt enig i, ulike forutsetninger gir mulighet og behov for ulike løsninger Men, det er litt forskjell på å komme med et innspill i en saklig formulert post, kontra det å latterliggjøre. Det er ikke en omgangsform jeg er vant til og som jeg reagerer på. Alltid.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-17, 16:41   #54
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.842
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Jeg har i flere sammenhenger hørt argumentet "vi kjøper ting de hadde fått uansett". Vel, greit nok. Men det betinger at man faktisk har råd til eller vilje til å prioritere å kjøpe alt dette på én gang.

Mine unger (13 og 16) har de siste årene fått én Twist hver annenhver dag. Jeg gidder ikke pakke dem inn engang. :dårligmor:

For øvrig enig med Maverick.


Sist redigert av Hyacinth : 23-09-17 kl 18:53.
Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-09-17, 17:09   #55
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.702
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

For oss er det hvertfall ikke et argument at vi like gjerne kan kjøpe dyr kalender med forbruksvarer. Hverken jeg, døtrene på 18 og 9 eller mennene i hus bruker produkter som kommer opp i slike summer. Vi kjøper sjampo på Rema, liksom. Øyekrem har jeg aldri skjønt meg på.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-17, 17:33   #56
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Oppfattet du dette som latterliggjøring, Billa?


Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Bare tanken på at jeg skulle bruke over tusen spenn på EN adventskalender...

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-17, 19:01   #57
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Oppfattet du dette som latterliggjøring, Billa?

Sikkert det at jeg skrev det var latterlig. Jeg syns det er latterlig, men det betyr ikke at jeg latterliggjør andre som velger å bruke en liten formue på julekalendere.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-17, 19:02   #58
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.943
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Øyekrem har jeg aldri skjønt meg på.

Det hadde ikke jeg heller før jeg rundet 40.

Total digresjon.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-17, 19:10   #59
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.702
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Jeg er bare noen måneder unna 40, tror ikke jeg blir noe mer opptatt av slikt på den tida.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-17, 19:21   #60
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.845
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Adventskalender som passer tenåring

Jeg tipper snart 50 Og er glad jeg har brydd meg om innhold i krem. Mye fint og utrolig mye rimeligere på eBay og iherb.
Uansett, gutta her er fornøyd med flaxkalender og en billig 10-kroners sjokoladekalender så vi går kun for det.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no