Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2019

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-19, 09:16   #221
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Vår sønn som konfirmeres i mai får i gave av oss en hagle, samt jaktkurs. Kurset tar han nå, sammen med meg, og våpenskap fikk han til jul.
Selskap får han også så klart, men ser ikke på det som gaven, det er jo til oss alle.

Bunad har jentene fått av besteforeldrene. Gutten vil ikke ha bunad, men det er satt av penger til bunad på en konto, i tilfelle han vil ha bunad senere.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-19, 09:18   #222
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Eldste fikk 5000 og bunad, lillesøs får 10000 og bunad. Indeksregulering.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-19, 09:42   #223
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.393
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Jeg har konfirmant i 2020, men har ikke tenkt ut hva hun skal få enda. Bunad får hun fra besteforeldre (min mor har kjøpt pakke til selve bunaden, og syr den, svigermor kjøper skjorte). Av de nærmeste jeg kjenner til, som har vært konfirmert de siste årene, så fikk min niese "resten" av fiolinen som hun brukte absolutt alle gavepengene sine på (gavepengene rakk bare til ca halve fiolinen, foreldrene betalte resten, usikker på summen), og nevøen min fikk ei ukes rideferie i Spania. En annen niese fikk macbook air og noe penger.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-02-19, 09:44   #224
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Mine fikk 5000 fra hver av oss foreldre (vi er ikke sammen, men hadde avtalt på forhånd så vi gjorde det likt).

Herremannen fikk i tillegg dress, og Frøkna fikk rens av bunadsølv pluss det det kostet å kjøpe en snelle sytråd i riktig farge for bunaden. (Vi hadde bunad i familien som hun kunne overta med minimalt av omsying; kun flytting av fire hekter og fire knapper.)

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-19, 09:46   #225
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Om han ikke fikk denne reisen er jeg veldig usikker på hva han skulle fått. Det faller meg ikke naturlig å bare gi ham en stor sum penger, sånn helt uten mål og mening. Vi sparer allerede i fond til ham, men det er ikke penger han får før han er voksen og trenger dem f.eks. til egenkapital ved leilighetskjøp. Siden han er vårt eneste barn vil han kunne nyte godt av vår Obosansiennitet, og han er allerede medlem i USBL. Vi kunne selvsagt ha øremerket en sum til lappen, mulig andre i familien gir ham noe tilskudd der.


Siden dere tilbringer så mye tid ved vannet som dere gjør Candy, syns jeg båt er utmerket. Så kan man jo som du sier øremerke noe av framtidig salgssum til han, eller til et fond eller noe sånt. Da vil han jo både få en veldig fin gave som han vil kunne bruke mye, og kunne tjene noe på når den ikke brukes mer.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-19, 10:06   #226
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Våre får et solid bidrag til førerkort. Det virker mer naturlig enn bare penger.

Båt høres helt suverent ut! Vi bruker fortsatt den båten broren min kjøpte for konfirmasjonspengene for 40 år siden, det var nok den beste gaveinvesteringen EVER.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-19, 10:35   #227
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Båt kjøper vi uansett. Det vi ikke har landet er om han skal eie hele, en brøk eller ingenting. Dvs hele er ikke aktuelt, det er altfor mye, og et enormt ansvar for en 15-åring. Ingenting er heller ikke aktuelt, for da må han få en annen gave. Så jeg tenker at han f.eks. kan eie halve båten, og kan realisere det når han f.eks. skal ta lappen?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-19, 10:48   #228
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Tenker du at han skal selge båten når han skal ta lappen? Eller beholde båten? Da blir det jo egentlig både lapp og båt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-19, 12:03   #229
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Bunad og 10 000.- her, egentlig hadde bunad hold. Det blir fort dyrt. Men, lista ble lagt med eldste, så det er forsent å tenke på nå.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-19, 14:31   #230
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Hun får londontur sammen med meg, bestevenninnen og bestevenninnens mor. Jeg tenker ikke å gi ungene mine penger uten formål til konfirmasjonen, da kan jeg heller spare og gi tilskudd til sertifikat eller når de skal flytte for seg selv.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-19, 15:21   #231
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Tenker du at han skal selge båten når han skal ta lappen? Eller beholde båten? Da blir det jo egentlig både lapp og båt.

Selge båten, ja, det er en bitteliten rib. Eventuelt at vi overtar den og betaler ham ut. Jeg tar jo for gitt at han skal flytte for å studere.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-19, 15:22   #232
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-19, 22:26   #233
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Barnet fikk selskap og bunad, og ønsket seg bunadsølv av de andre. Husfliden hadde liste over det som trengtes og noterte ned om det var noe hen fikk. Fikk ikke penger i tillegg. Ønsket seg bunadsølv og penger til førerkort av de andre gjestene. Ungen skal betale kjøretimer selv, men fikk trafikalt grunnkurs i julegave.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-19, 16:20   #234
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Hm. Tanken har egentlig ikke slått meg, at hun kanskje skulle fått presang utenom.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-19, 17:05   #235
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Jeg fikk seng til min konfirmasjon.
Foreldrene mine hadde skikkelig dårlig råd.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-19, 18:21   #236
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Våre tre fikk litt forskjellige ting ut ifra interesse og hvem de er. Eldste fikk telt og båtførerkurs, mellomste bunad og yngste kajakk. De fikk ikke noe annet utover dette.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-19, 11:14   #237
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Hvor får man tak i sånne tykke gode middagsservietter? Er snart i mål med innkjøp av dekorasjoner, men det mangler jeg.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-19, 11:19   #238
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Eg er litt lost når det gjelder presang til guttungen. Eg har lyst å ha ein tur saman med han til London. Det vil ikkje bli no, men ei langhelg, berre oss to. Men om eg får til det til, er eg ikkje sikker på.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-19, 11:24   #239
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Hvor får man tak i sånne tykke gode middagsservietter? Er snart i mål med innkjøp av dekorasjoner, men det mangler jeg.

Kan en stor bakhandel ha? Glasmagasinet?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-19, 11:28   #240
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2019

Den kommende konfirmanten hadde vokst ut av alt av festdrakt og penkjole som ikke er gamle, men hun har nok lagt seg litt ut i bredden siste året i forhold til tidligere. Eller ribbeina har vokst som hun sier. Men så har visst moren også vokst noen cm tykkere på ribbeina der hvor livet på bunaden er, så bunaden min som jeg ikke har brukt på 2 år passer ikke. Men konfirmanten sklei rett inn i min bunad gitt, og da hadde hun klær til konfirmasjonen, for jeg rekker ikke sy den ut før det. Men så hadde moren min sin gamle Vestfold bunad som ikke er brukt på over 25 år, og den passet jeg rett inni. Veldig greit når kleskabalen ordner seg sånn tross alt, for hyggelig at sånne festplagg blir brukt selv om de ikke passer til de som eier dem.

Og konfirmanten som absolutt ikke ville ha bunad eller noe sånt, hun er nå overlykkelig for å bruke min bunad, så dette høres ut som kan bli dyrt etter hvert om hun også skal ha Hardangerbunad. Vi skal testkjøre antrekkene i barnedåp på søndag.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no