Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikkedamer og menn, se hit

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-09, 21:04   #1
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Strikkedamer og menn, se hit

HAr lyst å strikke jeg, men tør ikke å legge ut på strikkejakken til Allium.
Men hva med denne tunikaen?
Jeg har ikke strikket mye, men den ser enkel ut. Tror dere at ei som ikke har strikket mye fikser denne?

http://www.raumaull.no/index.php?mid...ok=kategoriSok

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 21:08   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkedamer og menn, se hit

Den så kjempeenkel ut!






__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 21:09   #3
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikkedamer og menn, se hit

Det er vel ikke det verste, men langt fra det enkleste heller. Det som kanskje er det verste når en er nybegynner er at vanlig rettstrikk er veldig avslørende om en ikke strikker veldig jevnt.

Flettemønster er ikke vanskelig hvis du får noen til å vise deg, men det er derimot ganske mye jobb - tar lang tid.

Så hvis du har skikkelig lyst så går du i gang.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 21:12   #4
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikkedamer og menn, se hit

Damen i garnbutikken sa bare, "når du begynner med flettene tar du bare deg en tur til meg så viser jeg", så hun er hjelpsom.
Men om den er vanskelig... Da får jeg litt kula.
Litt utålmodig, det er vel det som er det værste...

Så det er værst med rettstrikk altså. Hm.. Tenketenke.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 21:14   #5
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikkedamer og menn, se hit

Rettstrikk er jo veldig lett, men litt avslørende. Men herlighet, jeg aner jo ikke HVOR nybegynner du er. Og dessuten tror jeg kanskje at voksne nybegynnere er flinkere enn jeg var da jeg var nybegynner og strikket rosa vest i mamsell (akrylgarn) da jeg var 11 eller noe sånt.

Dessuten sier moren min: Den blir kjempefin når du får perset den. (det betyr å dampstryke den) Og det pleier det å bli.

__________________
røverunger 03 og 08

Sist redigert av mkj : 28-08-09 kl 21:58.
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 21:17   #6
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikkedamer og menn, se hit

Jeg er så nybegynner som jeg kan bli.
Strikket luer og skjerf i undommen som nå er maaaange år siden.
Strikket et pledd til Propellen da jeg var gravid med han som er snart 5 år siden. Thats it.
Kan legge opp, strikke rett og vrang, kan felle og perlestrikk, tror det heter det. Men det er jo enkelt hvis man følger med.
Begynte på en dress til Propellen, men ga opp. Ble for mye farger og mønster. Håper liksom på at med en farge så blir det bindre å konsentrere seg om

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 21:25   #7
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.399
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strikkedamer og menn, se hit

Jeg må si som de andre, rettstrikk er lett å strikke, men det vil synes veldig godt dersom du ikke strikker relativt jevnt. Det krever litt øvelse å få det fint, det skal liksom sitte i fingrene hvor stramt du skal strikke. det kan lønne seg å strikke litt annet før du setter i gang med en tunika som skal bli pen. Du kunne ikke øvet deg litt på skjerfet?

Flettestrikk husker jeg var greit å få til, må bare telle og passe på. Det lærer du deg mens du holder på, og så kan du få hjelp av FP og butikken.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 21:27   #8
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikkedamer og menn, se hit

Kanskje skjerf er tingen å begynne på.
Kjøpe samme type garn og pinner og se hvordan det blir.
Takk for tipset.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 21:35   #9
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Strikkedamer og menn, se hit

Det er ganske tykt garn og pinner, er det ikke. Sånn litt i alle fall. Så a ser du fort at det vokser. Begynn, så hjelper vi deg etterhvert.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 21:40   #10
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikkedamer og menn, se hit

Den var kjempefin.

Skulle virkelig ønske jeg også kunne strikke.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 22:34   #11
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Strikkedamer og menn, se hit

Kjempefin tunika!
Jeg tror du klarer det fint, men det er sikkert greit å øve strikkefasthet på et skjerf først.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 22:39   #12
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikkedamer og menn, se hit

Syns den ser ut som den tar laaaang tid å strikke jeg. Tynt garn.

Da jeg startet å strikke gensre (genserer? eller gænsra på trøndersk) syns jeg det var lettest å strikke der jeg satte armene inn på samme pinne, så man ikke trenger å montere etterpå.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 22:48   #13
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Strikkedamer og menn, se hit

Jeg så nettopp at Dalegarn hadde laget et hefte med tittelen "helt enkelt2. Her bør det finnes noe!

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-09, 23:01   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.018
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkedamer og menn, se hit

Camomilla: du får komme til meg så skal jeg lære deg å strikke. Eller så kan jeg komme til deg og beundre kjøkkenet samtidig. Jeg skal i gang med Alliums kåpe nå. Må bare bestemme meg for farge. Jeg har ikke strikket til meg selv på 10 år, men jeg strikker jo mye til ungene. Strikking er kos om vinteren.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 09:49   #15
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikkedamer og menn, se hit

Opprinnelig lagt inn av Kaktus, her.

Det er ganske tykt garn og pinner, er det ikke. Sånn litt i alle fall. Så a ser du fort at det vokser. Begynn, så hjelper vi deg etterhvert.

Garnet er ikke tynt, heller litt tykt.

Skal prøve meg jeg.
KOmmer sikkrt til å spørre litt så jeg håper dere holder ut med meg.

Tjorven: Hit eller dit, har ikke sett leiligheten deres ennå.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no